söndag 5 februari 2017

Snart så . . .


. . . kanske dessa skönheter kan hittas ute i trädgården.
Miniirisen heter Alida. Passande namn i vår familj
då vår dotter har det namnet.


I veckan var jag med en klass på Naturskolan och 
temat var vinterfåglar. Alla dessa fina i trä 
har en kille här i stan tillverkat.



På pensionärstiden den här veckan blev det tid på gymmet och påföljande danspass. Barnbarnen var hos oss från onsdagkväll till söndagkväll. Föräldrarna var i Österrike och firade att Alida hade  fyllt år. ... Ja det är snart ett år sen. Men hennes bröder med respektive gav henne några dagars härlig skidåkning.
Härligt att de har kul tillsammans 

2 kommentarer:

  1. Kul att veta för Alida att det finns söta irisar med samma namn! Igår fick min dotter Anna ett vin från sin farbror på födelsedagen som heter Anna! Undrar om det finns nånting överhuvudtaget som heter Eva-Mari?

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Den blå färgen på den lilla irisen är så vacker!
    Jag gillar allt som tillverkas i trä och fåglarna ser jättefina ut.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~