söndag 12 februari 2017

Istid


Vi hade en bra dag på Hjälmarisen både igår och idag. 
På några ställen var öppet vatten alldeles nära.
Lite konstigt att det inte har frusit till nu när det
har varit kallt. 
 I dag var det strålande sol hela dagen.
Sol och Hemfjärdens dag gjorde att det
var enormt mycket folk ute vid Rävgången.


En kort rast med en go kexchoklad här på Lindholmen smakade gott.



I fredags firade vi min födelsedag. 
Blev uppvaktad med bl.a fina blomster






Jag hade bakat en semmeltårta med vit choklad och hallon.
Så blev det en cheescake med citron, hallon och passionsfrukt.
En härlig helg som avslutades vid symaskinen.

4 kommentarer:

  1. Tudo lindo, mas amei esse bolo de chocolate.
    Tenha uma ótima semana.

    SvaraRadera
  2. Då får jag säga Grattis i efterskott! Semmeltårta med vit choklad och hallon verkar mumsig!
    En och annan soldag har vi haft här också men kyligt, man ser hur folk skyndar sig ut så fort solen kommer fram, den är efterlängtad.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på er fina istur! Äntligen sol! Och grattis här också, födelsedagarna kommer tätt nuförtiden, eller hur?

    Jag kliade mig i huvudet efter ha läst din kommentar hos mig... sen skrattade jag gott när jag såg vad du egentligen menade, hihi!

    En fin hjärtedag önskar jag dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Så härligt att kunna vara ute hela dagar i fint väder! Det har varit grått så länge.
    Grattis fast det är lite sent! Det var vackra blommor du fick.

    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~