onsdag 25 februari 2015

Skidåkning

Även i år blev det en skidresa 
till Österrike på sportlovet.




Från Arlanda flög vi, mannen 
och jag, till München där vi
åkte vidare med hyrbil till

  
Lofer och Hochmoos hotell.
Lofer hittar du ca 
3 mil från Salsburg.


Kan väl bara nämna att
vi hade en strålande sol
på himlen varje dag och vindstilla. 
Förra året hade vi samma tur.
Molnen syns i bakgrunden,
bakom topparna, där de blev
 liggandes i den dalen.





Näst sista dagen blev det en 
Apfelstrudel med varm vaniljsås.
Det var efter en vurpa i en svart pist
 som inte var menat att jag skulle hamna i.


Någonstans här bland topparna
 ligger Grossglockner.



En vy över Kitzbühel från kabinen.


Här, i Salbaach Hinterglemmområdet 
serverades god lunch.
Ser ni Hangglidern?


Å här ser ni oss ;)

19 kommentarer:

  1. Så härligt! Underbara, soliga bilder. Kram

    SvaraRadera
  2. Så fantastiska vyer och i sol dessutom! Härligt för er och tänk att du åkt i svart pist, även om det var ett misstag!

    Ha det fint här hemma också!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Åh... vilka härliga bilder, nu blir jag lite avundsjuk på er som har varit i Österrike! Ni ser ut att ha haft en underbar vecka med perfekt skidåkning (bortsett från vurpan då) och fint väder! Som barn och tonåring tillbringade jag flera semestrar i bland annat Kitzbühel och jag har även gjort en vandring nere vid (inte så mycket uppför) Grossglockner.

    Hoppas att du får en fin avslutning på arbetsveckan och en trivsam helg!

    Stor kram♥ Maria

    SvaraRadera
  4. Åh, så jag längtar tillbaka, har varit i Saalbach Hinterglemm många gånger! Det är en så befriande upplevelse. Förstår att ni haft underbart väder med perfekt skidåkning. Då är det lätt att jobba ett tag sen.
    Ha en fin helg, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  5. Åh, vad härligt och vackert väder också! Längtar verkligen efter att få susa ner för backarna i strålande sol. För oss blir det Vemdalen om ett par veckor.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Men du vilka härliga bilder och vilken underbar semester ni verkar ha haft. Nästa år önskar jag verkligen att vi kommer iväg på vintersemester...är ju en helt annan känsla i kroppen efter en dag i ett härligt vinterlandskap än vad det blir då man åker som vi till en storstad.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Fina bilder ,jag minns hur gott apfelstrudeln smakade i Innsbruck ,säkert njutbara dagar ,kram Nette

    SvaraRadera
  8. Hos mig skrev du "Bloggen avspeglar livet just nu tänker jag." Visst är det så och det är ju det bästa faktiskt.
    Ha en fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  9. Så otroligt vackert! Underbara bilder...ja nog skulle det vara kul att åka på en skidresa någongång, undrar hur många benbrott man fick??!
    Ha det gott!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  10. Åh, så härligt ni ser ut att ha haft det!! Vackert!!! Och vilket kanonväder!!!!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  11. Ser hur härligt som helst i de fina alperna och vilka härliga bilder du fotat ! Förstår att ni njöt av denna resa.
    Kram / Marie

    SvaraRadera
  12. Så underbara bilder! Skulle gärna åka dit någon gång, men om jag skulle våga ge mig nerför de där backarna är inte säkert ;)

    SvaraRadera
  13. Underbart att få följa med till Österrike via dina bilder, ser alldeles underbart ut precis som andra år :)
    Skulle gärna fara dit på semester, mannen min säger också att där är så vackert. Och vilken åkning!!!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  14. Ser alldeles underbart ut! Vilket strålande väder ni hade! Men varför tog ni inte med solen hem...? ;-)

    Det är fortfarande fina skidspår i Kilsbergen ifall ni vill åka på längden också.

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  15. Ser fantastiskt ut och det tror jag helt klart ni hade det också. Ni åkte säkert hem med laddade batterier:) Nu knackar våren på dörren här och jag önskar den välkommen. Vårkram kommer från Jupiter

    SvaraRadera
  16. Vilken tur med vädret två år i år. Åker du i svarta pisten av misstag? Fina bilder. Vi har varit i de krokarna, men bara på sommaren. Jag gillar skarpt Saalbach. Kram Bosse

    SvaraRadera
  17. Ii SALSBACH HAR JAG VARIT MEN INTE PÅ VINTERN, UTAN PÅ HÖSTKANTEN,
    VI HASDE DET UNDERBART DÅ MED.

    SvaraRadera
  18. Önskar dig en Glad Påsk och sköna lediga dagar!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  19. Tack snälla vän för din hälsning, den värmer!
    Hoppas allt är bra med dig!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~