onsdag 11 februari 2015

Årets andra månad...



Årets andra månad har startat!
Den första månaden försvann i
ett snömoln. Här i Örebro har 
det snöat en hel del. Förra 
veckan och helgen var det 
SM vecka i stan med omnejd.
Under samma period var det  
traditionsenligt Hindersmässan.



En varm go luvtröja i ull blev min.



Ljusblå Irisar färgade våra
januaridagar.



Så föll snön och bäddade in vår trädgård.


Inomhus har det varit baktider.



Något av det som blev till för att 
bjuda gästerna på. Ännu en födelsedag 
är firad! Ja, jag firar gärna att jag 
finns även om jag inte tycker om den
höga siffran.



Jo man kan tro att det var en stor dag
med tanke på alla fina blommor och annat.







I skolan har vi också firat
fast det var något annat.
Vi firade att det har gått
100 dagar sen vi startade 
att lägga ner ett föremål i
vardera burken. Ett för var
dag sen 1:a november.
Inte trodde barnen att det 
var samma antal i alla fyra
burkarna. Vi kontrollräknade
och delade upp i tiohögar.
Sen firade vi med att äta popcorn,
tio var till att börja med.

10 kommentarer:

  1. Vilka fina tröjor som fanns på Hindersmässan. De ser sköna ut!

    Så härliga blombuketter du har fått! Tulpanerna är underbara i alla buketterna!

    Och snö det har vi gott om, men du brukar ju gilla skidåkning, så nu kan du passa på i de fina spåren i Kilsbergen. :-)

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Ja, tiden går fort och nu är vi en månad närmare våren :)
    Härliga blommor... den lilla våririsen är bara såå söt!
    Mycket smaskigt gott har du bakat... den där chokladpajen (?) ser väldigt god ut!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott till ännu ett år av visdom! Kul med kalas och, oj, så många sköna buketter du fått. Roligt skolprojekt också, det är inte storleken det kommer an på!
    Här startar skid-VM den 18:de och stan är inte längre sig lik. Nu vet man snart hur det är att bo mitt i city!

    Ha det bra!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott!
    En luvtröja i ull är ett perfekt köp, det bästa material man kan ha!
    Det var en kul grej i skolan att visa barnen och lika mycket kan vara så olika.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  5. Det måste väl nästan ha varit en jämn födelsedag,
    efter alla blombuketter man kan se. GRATTIS
    från gammeltanten på bygget.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott ,härligt med vackra blommor ,kramen Nette

    SvaraRadera
  7. Dom bakverken sog smaskiga ut och så fina blommor du fått. Grattis i efterskott till dig :).
    Jag förstår att barnen tvivlade lite på att det verkligen var samma antal i de fyra burkarna...knappt så jag tror på det.
    Ha nu en skön helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Dagar och år rusar fort fram tycker jag. Det gäller att ta till vara dom och det är ni bra på. Så underbart fina tröjor. Supersnyggt :) Nu är det tulpanens tid och det njuter jag mycket av. Så krispiga och fina och en aning av vår. Vad duktig du är som bakar så mycket gott till stor glädje för dina gäster kan jag tro. :) Njut nu av er snö ni fått. Här är bara grått och trist nu men som sagt vi gör också det bästa av dagarna :) Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  9. Stort GRATTIS i efterskott till dig, Annika!
    Fikat ser gott ut och vilka fina blommor du fått!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  10. GRATTIS!! Åh, så mycket fina blommor!
    Den där lilla irisen var verkligen söt.
    Ha en skön helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~