söndag 11 maj 2014

Vad blev det då av helgen?


Inte blev det mycket gjort i trädgården i helgen.
Regnet hängde i luften hela dagen.
Förmiddagen var inbokad för en liten
 bloggträff Min Skattkammare.



Några är bloggare som jag träffat
vid flera tillfällen.
Två tjejer kom från Eskilstuna
men de har inga bloggar.



Fina Kicki som har Min Skattkammare
bjöd  på ett lotteri.Kan ni tänka
att jag fick vinst nr två!


JIIIPPPIIII !
Jag visar en annan gång
vad som fanns i påsen.


Eftersom vädret inte inbjöd till 
fika i Kickis trädgård så var vi
några som åkte hem till Lena.


Hos henne finns det hur mycket 
som helst att titta på och upptäcka.

Tack
ni fina tjejer!



Senare på eftermiddagen precis då jag gav 
mig ut i trädgården då började det regna.
Iklädd regnkläder höll jag på ett par timmar
tills mannen ropade att det var lördagskväll.
Då blev det Eurovisiontävling.
Men den höll på länge, länge så 
det blev sent.


Söndag
Hade önskat en dag utomhus men som tur är
 finns det en del att syssla med inne också.
Det var ett tag sen jag sydde så det var 
efterlängtat. Om tre veckor väntas 
barnbarn nr två i familjen. 


Malva ska bli storasyster.


Klart att den lilla bebisen ska ha 
sitt eget täcke. Malva fick då hon 

Så tog den helgen slut
och vardagen tar vid.
Ha en fin vecka!

17 kommentarer:

  1. En sån överraskning att du dök upp i lördags! <3
    Men vilket vackert täcke du syr!! Har du gjort tygblommorna också? Jättesöta! Åhh, ska Malva bli storasyster! :)
    Fina bilder du tar!
    Ser fram emot fikastunden.......
    Godnattkramar
    Kicki

    SvaraRadera
  2. Så roligt med ännu ett barnbarn och så vackert täcke du gjort! Trevligt med bloggträff.
    Så flitiga ni är med trädgårdsarbetet. I går efter morsdagsfirandet tog vi ett kvällspass i vår trädgård och hann med en hel del, men ännu finns det mycket kvar att göra.

    SvaraRadera
  3. Hallå Annika! Så får man inte göra. Jag VILL veta vad som fanns i. Kram Bosse

    SvaraRadera
  4. oj, oj vilken Arbetsmyra Du är. Men har man kommit igång, så går det av bara farten, eller hur ?
    Jag väntar också på en vinst från Vita Blanka.
    Men det har ju varit så mycket Helgdagar antagligen.
    men den som väntar, väntar inte förgäves, eller hur
    kram från Hajan.

    SvaraRadera
  5. Lilla Blanka menar jag, sitter visst och sover, men rätt skall vara rätt.
    kram igen

    SvaraRadera
  6. Ja, den här helgen är det tur att man haft annat att göra än trädgårdsarbete.
    Mycket fina saker och så mysigt med ett litet barnbarn till!
    Vackert täcke!!!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Så trevligt att träffas så där, önskar jag hade varit ledig och kunnat dyka upp.
    Men du vilket fint lapptäcke du syr och så roligt med en liten till.
    Ha en fin vecka, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Härligt med träff och Grattis till det andra barnbarnet som ska komma till er! ♥

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig helg och vilka härliga platser. Då kan ju trädgården vänta lite när det ändå regnar ;-)
    grattis till barnbarn och din hemliga vinst.
    Önskar dig en härlig vecka
    Annelie

    SvaraRadera
  10. Vilket underbart täcke, så kul för de små att ha något som farmor/mormor gjort när de blir stora. Påminner om ett täcke jag började på till ett barnbarn men jag hinner nog aldrig klart.
    Så roligt att få ett barnbarn till, det är det bästa som finns!
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  11. Tycker du hann med mycket på din helg...lite av varje dessutom!! Å det var sjutton va envis du blivit med din trädgård, trotsar både regn och rusk!!
    Täcket är så fint som du sytt till nykomlingen i familjen!! Nästan så jag skulle kunna skaffa barn bara för det...eller ja, det är väl kanske lite sent påtänkt, med täcket, ja så sött.
    Å så kom solen nu frampå kvällningen, Man får ju nästan lite panik, måste hinna ut, måste hinna...måste hinna...men sen blev jag sittandes på altan med en kopp kaffe, och tänk, jag tror det var bäst så!!
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Härligt du haft det!!
    Grattis till den nya lilla som ska komma...så spännande. Vackert täcke :-)
    Ha det fortsatt gott vännen ♡

    SvaraRadera
  13. Låter som en underbar helg!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Hej Annika!

    Så mysigt nu verkar haft på bloggträffen! Det finns ju mycket fint på Min skattkammare:)
    Så du ska få ett till barnbarn! Så kul och spännande, förstår att ni väntar och längtar massor!

    Hoppas du får en fin start på veckan nu!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  15. Helgerna springer verkligen iväg, men du hann ju med en hel del. Täcket blir fint.
    Anette

    SvaraRadera
  16. Kanske bebisen har kommit nu när jag skriver och det vackra täcket är färdigt. Så fina och milda färger du valt!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  17. Hallå där sköna kvinna.
    Jädrar så duktig du är.
    Finns det något som du inte klarar.
    Underbart täcke och kofta till lilla Lilja.
    Hoppas att allt är bra med er alla och att ni får en jättefin sommar.
    Ge Malva en stor kram ifrån mig och säg att hon är supersöt och att hon är en toppen storasyster.
    Nu går jag här och väntar på nr. 7
    Kramizzzzzzzzz

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~