lördag 24 maj 2014

Man borde inte...


    
                            göra annat än att vara i sin
                           trädgård den här tiden på året.


På våren är det mycket som ska inrymmas i vakentiden.
I eftermiddags kom några åskskurar som gjorde att jag
fick pausa från spaden och jorden. Bra för naturen 
och skönt för mig.

Maj månad är en innehållsrik jobbmånad. Mycket sker nu så därför
är det så befriande att röja runt i trädgården på kvällarna och helgerna.
Jag tänker så bra då jag gräver och rensar, löser alla problem...



      Äntligen är altanen iordningställd så vi kan 
      vistas där under många av dygnets timmar.


       Här njuter vi då regnet strilar
      eller då dagen övergår i natt.

    Inlägg och bilder är från iPad
    och inte helt snyggt.

11 kommentarer:

  1. Jag längtar till ett annat liv nu...då dygnet innehåller arbete, fritid och sömn i lika stora bitar...då även jag kan jobba och njuta av min trädgård...snart är det möjligt...
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Jaa, tänk om man hade möjlighet att så mycket man vill vistas i trädgården och naturen denna ljusa tiden! Men det känns som du hinner med en hel del trots att du har en intensiv jobbmånad.
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Jo då...det är helt snyggt!! Men nu inser jag att det är hög tid att komma för en inspektionsrunda!! Det verkar ha hänt väldigt mycket i trädgården sen jag var där sist. Kan tyvärr inte skryta med det samma här...
    Hade tänkt att få en hel del gjort i trädgården också nu i helgen, men barn tar mer tid än man tror...Har väl glömt eller förträngt hur det var, så ogräset är frodigare än någonsin. Men det kommer fler dagar, och jag känner som du, man tänker så bra när man river och sliter i ogrästuvorna...får ut lite ilska och in med lite ny energi.
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hej Annika!

    Ja du, visst vill man vara ute hela tiden nu. Precis som du har jag massor på jobbet i maj och början på juni. Då är det skönt att ha lite och pyssla med när man kommer hem:)

    Ha en fin start på veckan nu!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Trädgårdar och bara att få vistas utomhus är en sådan kick på många sätt. Alla behöver vi vår oas.
    Kram Bosse
    Ps. Hoppas du får tillbaka datorn i denna månaden.

    SvaraRadera
  6. Det är mycket man skall stå i med så här års innan det blir av att njuta. Bäst då det är häftig värme så tar man sig tid. Här hade vi flera dagar med 25+-30+ men nu är det förbi. Just nu 6+ brrr. Ha det gott.

    SvaraRadera
  7. Åh, vad ni har hunnit greja mycket i trädgården. Den där italienska hörnan blev jättefin! Här frodas ogräset, för det är som sagt mycket på jobbet så här års... ;-)

    Så spännande med ett barnbarn till snart.

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Det är klart det behövs lite regn ibland. Men inte nu
    när det är arbetsfritt igen. Jag är ju en gammal pensionär, så jag är inte beroende av vädret.
    Hoppas på en trevlig dag.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  9. Ja det är mycket måsten denna tid så man får verkligen prioritera! Jättefina bilder du visar...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  10. Mycke utgöra nu och ni gör då massor. Så fint ni har det. Så mysigt att du delar med dej av fina bilder både här och där. Ha nu en fortsatt go helg och glöm inte vila.
    Kramar OM <3

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~