måndag 5 maj 2014

Det blev i alla fall fyra...



....av fem pallkragar på plats. Jag hade tänkt
 fem stycken men det var mycket att gräva 
innan de kunde placeras ut. All jord här 
runt kragarna är handgrävd. Innan det är 
klart ska markduk på och grus.

Syrenhäcken växte i tre rader
så vi har grävt upp en av raderna
för att ta in på bredden.

                 

Dessutom har jag tömt två komposter av tre.
 Den ena nådde mig till hakan och nu är
 den endast två pallkragar hög och den andra
 var ca fyra pallar hög men nu ingen.
Den tredje spar jag till kommande helg.
Jag har haft mycket ont i ryggen så det var 
skönt att jobba i dag och vila kroppen lite.


                   

I det här hörnet, det italienska har mannen
 arbetat de här dagarna. Snart så.......!



                      

Som ni ser så var vi inte så långt från varandra.

                        

Trädgårdens stolthet....Kinesisk buskpion. 
På bilden kanske man kan se att det är 
fullt med knoppar.


om en liten bloggträff på lördag.





16 kommentarer:

  1. Det blir himla fint mamma:) kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin hörna din man har fått till! Jag kan tänka mig att det kommer bli väldigt trivsamt att sitta där i sommar... njuta av solen och spana på odlingarna borta i "dina" lådor!

    Fin tisdag till dig!
    Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  3. Annika, tack för dina fina ord och jag vet allt det där och jag har satt ner foten och vägrat men ......
    I alla fall kommer jag att titta in hos dig så fort jag hinner, tycker om din blogg. Så ni jobbar och sliter i trädgården men så blir det fint också - och det är roligt!
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Oj så bra det blir! Tänk så mycket du kan odla nu, härligt!
    Hoppas inte ryggen tar alltför mycket stryk bara...
    Synd det där att jag inte kan närvara hos Kicki... men nästa gång kanske:)!!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Åh vad fint det blir och så skönt att kunna sitta där och njuta av den vackra pionen sen...och all grönska i dina pallkragar. Här har vi oxå grävt ur en enorm kompost, släpkärran blev överfull... Hoppas din rygg känns bättre efter att fått "vila" lite på jobbet :).
    Så tråkigt med er bloggträff, hade gärna kommit ur men jobbar natt och sover troligtvis då.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Vad fint och bra det blir!!! Tänk vad mycket styrketräning du fått i helgen.....;-) Syrénhäckar är inte enkla att gräva upp och de har en tendens att breda ut sig!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Så härligt ni har det....och vad fint ni gjort!! :)
    Ha de gott vännen 🌸🌹🌼

    SvaraRadera
  8. Hej hej!
    Men å va fint det där blir!
    Både den Italienska hörnan och pallkragelängan.
    Det är härligt nu när man kan gräva o skita ner sig..;)
    Men jag har som du ont i ryggen så jag får ta det lilla lugna..:(
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Himmel så fint ni gör..det är ju bara sååå kul att förändra. Italiensk hörna..molto bene..belissimo och typ allt.

    SvaraRadera
  10. Det var som tusan vad ni jobbar...Nu hoppas jag du tog in olivträden igen, för med vädret som är nu så fryser de väl nästan...Men så fint det kommer att bli, och vad du ska odla sen!! Här har det kommit jord i min "lilla" odlingsbänk, och trots att vi fyllde den stora delen med lite sten i botten, så ja nog en femton säckar gick det åt. Några jordgubbsplantor är inhandlade och planterade, Leopold bestämde där.
    Kommer och provar din hörna när vädret tillåter!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Av slit och släp blir det till sist något jätte bra.
    Där kommer många goa timmar att av verkas för man måste även njuta på sommaren. Jag har aldrig haft pallkragar men i år ska det äntligen bli av.
    De fyrkantiga stenarna är mkt vackra, jag har dessa också. Du kar gjort bra val.
    Maj månad är en slitsam sådan men även jätte kul.
    Men den tär på kroppen, ryggen får sig flera omgångar av pina under sommaren, men man kan ju begränsa sig, eller ?! Jag försöker börja dagen med rygg gympa det har jag gjort i många år innan man stuckit till jobbet.
    Men som nybliven 'pannchis' kan man lätt komma i otackt med tiden.

    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  12. Ja maj är en härlig månad men visst får man slita med allt man inte hann med i höstas! Man får se det som motion!
    Ha en fin kväll...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  13. Ser riktigt fint ut. Bra att ni kunde ha koll varandra. Kram Bosse

    SvaraRadera
  14. Hej Annika!

    Hjälp så duktiga ni är! Det kommer bli så fint!
    Det här med grävandet tar ju mycket på kroppen så jag förstår att du får ont i ryggen:)

    Å bloggfika hade varit så trevligt! Tyvärr har jag andra roligheter på gång så jag tror inte det hinns med denna gång, men nästa kanske:)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  15. Ja, visst kan man känna av i kroppen efter jobb i trädgården... Men det är ju så kul! Svårt att låta bli.
    Jag har problem med mina händer som domnar efter att jag hållit på för mycket i trädgården, men det får jag stå ut med!
    Vad fint det blir i er trädgård!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  16. Ojoj.. så duktiga ni är. Var rädd om ryggarna bara när ni gräver och grejar så mycket. Superfint blir det.
    Snart kommer väl sommaren på riktigt hoppas vi. Regn regn regn just nu. Men snart snart snart :))))
    Ha nu en go helg. Vila lite också :)
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~