torsdag 10 april 2014

Jo men i lördags...

...så tog vi en tur västerut.
en tur till detta stället.

Där någon hade haft storbyk.


Nyputsade kängor på en vacker stol.


En vacker klänning som 
jag önskade passade min kropp.
Det hade den gjort för 30 år sen.


Tror att några känner igen sig.


 Hos Ingela på Lev vackert i Kristinehamn
finns mycket gott att titta på och att äta.
Vi åt en supergod paj med grönsaker och 
frukt. Efter det klämde vi i oss 
varsin kokostopp.

På söndagen var barnbarnet med oss
på en cykeltur. Men hon ville nog 
åka i bilen utan tak.


I går träffade jag en mysig och god kvinna.
Det var ett tag sen vi träffades Kicki och jag
 så vi hade mycket att prata om.


Vi besökte återigen Gräddegården. 
Eftersom det var ruskväder satt vi
inne i värmen.








Efter att ha mumsat i mig 
en räkmacka avslutade jag
med en lite gobit.


Nej nu har jag stoppat i mig mängder av
av nyttigheter under flera dagar så
nu får jag nog ta det lite lugnt ända
fram till fredag för då kommer dottern
hem på en kort visit.

20 kommentarer:

  1. Vilka mysiga ställen du har besökt. Man måste nog få unna sig lite gott ibland :)

    SvaraRadera
  2. So wonderful and very swedish!

    SvaraRadera
  3. Åååååååh så fina bilder på mysiga och livsbejande motiv.

    Var så ledsen över att inte kunna följa med och äta räkmacka och godsak.......lika knasigt idag.......men jag ger mig inte.....när jag är ur denna akutfas får du nig stå ut med en ny resa till ett gott café.

    Varm Kram
    Caroline

    SvaraRadera
  4. Riktigt trevligt återgett i text och bild!
    Man får unna sig ibland, eller rätt ofta! ♥

    SvaraRadera
  5. Man ska nog unna sig både ett och annat så länge man hänger med ,härliga ställen ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Jo men! :)
    Vad mysigt vi hade det! Och tänk att vi fick provsmaka olika glassar = LYX!
    Länken till den "goda kvinnan" hamnade fel! Den skulle ledas hit, så det så!
    Lev Vackert ser fint ut, har inte varit där än.
    Hoppas det blir trevligt på Solliden!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Riktigt mysiga ställen du varit på och fina bilder till det :)
    En sån vacker stuga i rödfärgat timmer :)... och visst får man unna sig lite onyttigheter ibland!
    Ha det fortsatt gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  8. Visst har Gräddelinarna fått det mysigt!
    Gubben har "bott" där veckorna innan de öppnade, så jag har fått rapporter, men inte varit där förrän idag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Mysigt på hög nivå! Gräddegården blir jag mer och mer sugen på så det får nog bli en tur dit när tiden är med mig!
    Ha det fint!
    Kramnar Eva

    SvaraRadera
  10. Du har koll på fina ställen ser jag! Får nog bli en tur till Gräddegården någon gång, för de där onyttigheterna såg läckra ut. ;-) Enda felet är att helgerna är för korta för att hinna med allt man vill...

    Aprilhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  11. så glad jag blev över att du tittade in och hälsade i bloggen!! Tuffa tider just nu för mig.
    Bloggade ett tag på andra bloggen, sen paus, men kanske dags att ta igen fatt bloggandet.
    ha en fin helg!!
    ~M~

    SvaraRadera
  12. Åh så många fina härliga bilder
    Ha en fin helg
    Hanna

    SvaraRadera
  13. Åh så många trivsamheter du varit ute på som inkluderar mysiga ställen och gott fika! Det är klart att du ska njuta av lite godsaker... särskilt nu i helgen när dottern kommer hem!

    Butiken i Kristinehamn besökte jag också när jag var där för ett par veckor sedan. Det var första gången! :)

    Önskar dig en underbar helg och tackar samtidigt för din hjärtefina och varma kommentar inne hos mig!

    Stor kram♥ Maria

    SvaraRadera
  14. Vad mycket fint du visar!
    Härliga ställen du besökt!
    Trevlig helg!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  15. Vilka fina bilder du tagit i min butik du är såå goo du Annika.Alltid lika roligt när du tittar in och jag blir glad när jag ser dig.Kul att din man är med i bland också kram Ingela

    SvaraRadera
  16. Ohhh härliga kvinna vad du hittar när du är på dina utflykter.
    Det är så mysigt att följa med dig för du berättar med sån inlevelse.
    Härliga bilder till härligt inlägg.
    Kramizzz på dig och mysig helg!

    SvaraRadera
  17. Åh så många trevliga ställen du bjuder på, ser ut som riktigt härliga utflykter!
    Önskar dig en fortsatt skön helg och en stor varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  18. Virkar en matta till lillgumman.
    ~M~

    SvaraRadera
  19. det var inget dåligt ställe ni hamnade på. Låter både
    mysigt och gott också.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  20. Såååå mycket godsaker och härliga ställen ni hamnade på. Ni är välförsedda med trevliga utflyktsmål runt Örebro.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~