måndag 14 april 2014

Hurra, hurra, hurra...

...hurraaa för världens bästa svärmor i da´!



Min älskade svärmor blir 90 år i dag.


Då min mamma gick bort för ca 18 år sen
så har min svärmor betytt så mycket för mig.



Hon är alltid intresserad av det som 
händer barnbarn och barnbarnsbarn.

Det är inte alla förunnat att få vara
 med i så många år och vara klar i knoppen.
De bor tre trappor upp utan hiss 
och fixar allt själva.

Vi har firat henne lite i helgen då vår 
dotter kom hem till stan för att vara med.

bild från nätet

Strax ska vi fira henne lite till.

19 kommentarer:

  1. Åh vad underbart!
    Vi saknar så att inte ha någon kvar i den generationen längre. Njut och ta vara på tillfällena.

    Stor kram
    Caroline

    SvaraRadera
  2. jaha, nu försvann det, man kan ju få skriva färdigt innan det bär av. Så roligt att Du tycker om Din svärmor, så var det för mig med., vi älskade varandra. eftersom jag varv 15 år när jag kom in i den familjen, hon blev 95 år.
    Så jag blev som en dotter för henne, de hade bara en
    son, min man. Så vi hade många år att älska varandra.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Vad härligt att kunna få vara så pigg i den åldern, få förunnat. Kul att även dottern kom hem för att fira sin farmor.
    Men du vilken härligt fik det verkar vara Greddgården, dit lär jag åka nån fin dag.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. ooh va härligt att få ha någon som bryr sig och är med. Tror jag aldrig varit viktig för min 'svärmor'.
    ~M~

    SvaraRadera
  5. Så härligt att fylla 90 och fortfarande vara så pigg!!!
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. 90 år!!! Wow!
    Tänk att ha levt så länge och vad mycket hon måste ha varit med om... Och vad roligt att hon fortfarande är klar i tankarna. Hon blir säkert ordentligt firad nu!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  7. Så fint du skriver om din svärmor! Hon måste ha mycket att berätta om livet för sina avkommor, ta vara på det!
    Ha en fin påskvecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Så värdefullt det är att få vara många generationer i släkten. Roligt att hon får vara pigg och kry!

    SvaraRadera
  9. Att de får ha varandra är ju ovanligt vid 90 års ålder det brukar ju alltid vara ngn som går bort för tidigt ! Birgitta

    SvaraRadera
  10. En aktningsvärd ålder och inte alla förunnat. Verkligen värt att fira, även trevligt för alla efterkommande att de gamla har det bra. Ha det gott du också.

    SvaraRadera
  11. Du pratar så gott om din svärmor. Säkert ömsesidig aktning. :)
    Hipp hipp HURRA Maja!!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  12. 90 är en aktningsvärd ålder. Så härligt att få vara så pigg och omtyckt! :-) Hoppas att det blev en minnesvärd dag!

    Min pappa fyllde nyligen 92 år. Mina föräldrar bor kvar i mitt barndomshem, villa med trädgård. Numera behövs det en del hjälp, men det går det med. :-)

    Påskhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  13. Vad mysigt och vad glad jag blev av att läsa detta inlägg. Jag tänkte på dig när vi var och fikade på Åbergs trädgård för en timme sedan. Vi var flera som satt och njöt ute i solskenet. Glad Påsk. Kram Bosse

    SvaraRadera
  14. Åh vad härligt det låter med en sådan fin svärmor!!! Jag tror säkert att hon har en fin svärdotter med! Grattis till hennes 90 år och till er hjärtliga relation!

    Glad påsk till rara dig!
    Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  15. Vilket härligt inlägg och ett stort grattis till din fina svärmor! Hoppas ni får en GLAD PÅSK allihop!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  16. Vad härligt att ha så pigga svärföräldrar! Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  17. Sååå mysigt!!!!
    Jättekul när de är klara och fixar allt själva.
    Hoppas att hon alltid kommer att vara sån.
    Kramizzzz going

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~