söndag 27 april 2014

Dagens göra




Fortsätta gräva upp buskar. En sorts Try med ljusgröna/vita blad och ljusrosa blommor har gett upp  nu i vintras. Synd för den var väldigt fin men de satt inte på ett bra ställe så jag hade planerat att flytta dem.


Vi ska testa några olika sätt att lägga stenarna på så att det blir stabilt. Dessutom behöver vi köpa flera för lähörnan blev lite större än planerat. Här ska bli plank också.


Mannen har grävt och grävt så nu är det min tur att gräva upp ytterligare några Syrener för att vi ska få till en bra yta att ha pallkragarna på. Jag vill ha lite odlingar men inte alltför mycket.

Ja...då är det bara att gå ut då......



20 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Kommer bli en bra hörna att sitta vid. Vi har oxå grävt växter i veckan fast tagit bort...tre stora rabatter ligger nu vid återvinningen två har vi sått gräsmatta på och en fyllde vi med sten. Vi har verkligen inte tid att sköta dem.
    Ha det gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen trädgårdsarbeten på gång överallt.
    Det där kommer bli kanon. Spännande och se hur det blir till sommaren. Härligt med så fina helger som varit och är.
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  3. Oj vad >>>Ni varit duktiga, jag beundrar alla Ni med era trädgårdar och en massa land.
    Vila en lite stund emellan åt.
    kraam Hajan

    SvaraRadera
  4. Våren är en intensiv tid!!
    Duktigt jobbat och snart kan du njuta av det fina som ska växa där :)
    Ha det fortsatt gott
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. Är det så det kallas läshörna ,när man inte riktigt orkar med det jordiska ,för vi planerar att göra likadant .Jag med mina dåliga knän och artros i ryggen det blir inte så många böjningar ,lycka till med projektet ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Åh, så härligt att planera nya delar i trädgården. Det ser så fint ut hos dig, pallkragarna blir utmärkta att odla LAGOM i:)

    Solkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Härlig helg för trädgårdsarbete!!! Alltid kul att planera hur man vill ha det...., men idag tog vi en paus!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Har man trädgård finns det alltid arbete! Och det är ju så härligt att kunna odla lite ätbart också!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Hej Annika!

    Så kul det var att träffa dig i Lördags!:)
    Fint ni fixar i trädgården! En lähörna lät väldigt mysigt. Har ni stor trädgård?
    Vi höll också på ute igår. Vi har börjat plantera tujahäck på baksidan och det tar ju en stund och känns i kroppen av allt grävande så man får ta lite i taget:)

    Ha en härlig Måndag!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  10. Vad flitiga ni är, rediga spadtag ni tagit, ser jag! Ofattbart härligt väder, men nästan för varmt för ansträngningar av det slaget....skulle klippa gräsmattan...men puh...vek ner mig mig istället. Idag är den fortfarande lång och tufsig. ;))
    Kram på dig fina fröken!
    Kicki

    SvaraRadera
  11. Oj, vad ni jobbar. Sittplatser frå man inte för många av och odla är verkligen kul. Antagligen kommer du att skaffa fler lådor så småningom, gissar jag...

    /Anette

    SvaraRadera
  12. Vad flitiga ni är. Det är nästan så jag får en släng av dåligt samvete. Jag skyller på min Frozen Shoulder. Nästa säsong... Kram Bosse

    SvaraRadera
  13. Så duktiga ni är och jag förstår eftersom läshörna låter väldigt trevligt! Lycka till med projektet! ♥

    SvaraRadera
  14. Flitens lampa lyser!! Eller, det är ju solen som hjälpte till...Så fint det blir sen!! Nu är det snart bara orangeriet kvar...Men man får gå varligt fram, inte hetsa männen, för då kan det ta tvärstopp. Här ligger att jordbruksarbete nere, lusten försvann lika fort som den kom...Men jag måste väl fylla min fina drivbänk, modell större, och Leopold tyckte vi skulle ha jordgubbar där. Så det får nog bli så, bland annat.
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Ja,visst är det trist när växter inte klarar vintern, men så är det ibland... Vi har haft tur i år. Jag är så nöjd med våra pallkragar. Att vi inte har satsat på sådana tidigare...!
    Vilka härliga dagar vi har haft nu. Tyvärr ser det ut att bli kallare till Valborg...
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  16. Allt i min och livskamratens lilla trädgård har klarat sig och den är nu så vacker. Inga jättestora projekt i vår. För ett insynsskydd till grannen är inget stort projekt eller ....

    SvaraRadera
  17. Full fart i trädgården ser jag.
    Ha en trevlig helg!
    /SA

    SvaraRadera
  18. Oj så duktiga ni är... slit och släp... och fint blir det!
    Här går trädgårdsarbetet lite på halvfart. Mycket som bör göras, men en värkande rygg och axel som inte vill som jag sätter käppar i hjulet... och då är det skönt att sätta sig i husbilen och bara åka iväg...
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Åh så duktiga ni är! Kommer att bli jättefint! Själv tar jag en sväng runt kirskålen och ser sur ut...tyvärr hjälper det inte!
    Ha en fin valborg på dig.
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  20. Kommer bli bra med en lähörna, och
    fina odlingar du jobbar med.
    Ha en skön första maj
    Kramar/AM

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~