måndag 7 april 2014

Dagarna går...


i en rasande fart.
Det är underbart ute men samtidigt 
alldeles proppmycket att göra på jobbet.
Men mellan varven gör jag härliga utflykter.

                         

Har besökt en nyöppnad och intressant 
butik med ett café...Gräddegården
ett café för finsmakare. Ja, jag tänker att 
ska jag äta onyttiga kalorier då ska de vara
 riktigt goda och helst hembakta.




Det fanns plats för djuren också.
Läste på deras blogg att även
livs levande hästar kom på besök.




Vi satt ute på altanen.
På onsdag ska jag dit igen
på finfika med finvänner.


                          

Helgens lilla bukett som lyser upp så glatt. 
Jag är inte så mycket för gult men jag har 
svårt att motstå dessa.





Förra helgen då blev det äntligen av att 
plantera om och klippa ner de 
övervintrade pelagonerna.

                          

I morse var det regnigt och då passade jag på att 
ta en bild från altanen och ut i trädgården, 
innan jag for till jobbet. Omplanteringar och 
pelargonskott åker skottkärra till och från 
garaget. Inte var det min idé utan mannens.

Helgen som precis har passerat bjöd på 
några andra trivsamheter. Får återkomma
med några foton från de utflykterna.

11 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt på Gräddegården! Ett kanonställe!
    Kul när det händer saker i "byn".
    Härlig bukett!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Kul med tips på nya utflyktsmål! Kanske något att lägga till i listan över Smultronställen=) Härligt att du planterat om gamla pelargoner och nya skott. Jag hinner överhuvudtaget ingenting annat än att sitta och hamra på min dator (ibland hamrar jag ner någon kommentar på någon favoritblogg också hi hi). Ha det gott och må så fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Du har stor tomt att sköta ser jag. Men förstår också att Du gillar sådant. Verkade trevligt med det nya kaffe stöllet,Roligt när något nytt händer kring oss,
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  4. Gräddegården låter som ett mysigt ställe. Hur hittar man dit?

    Hälsa mannen att det var en bra idé att skjutsa blomkrukorna ut och in i skottkärrorna. Nackdelen är att skottkärrorna blir upptagna en tid...

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Kul med ett nytt smultronställe! Om jag förstår det rätt så är det samma goda bröd som hos Tant Grön?
    Här trängs också pelargoner högt och lågt i väntan på att få komma ut. Vilken ljuvlig årstid vi lever i... väntans tid!

    Ja, det skulle vara kul med en träff hos Min Skattkammare i sommar. Hör av dig när du tänker åka dit, kanske jag befinner mig i Nora då?

    Ha det bra!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Gräddegården ser verkligen trivsamt ut - och bakverken är verkligen lockande!
    På våren undrar man varför man har så många pelargoner, men när de väl är omplanterade är man lycklig över alla blommor.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  7. Det där kaféet verkar värt ett besök eller två!
    Viktigt att unna sig lite avkoppling ibland och något onyttigt att äta! Det behöver vi emellanåt.
    Jag har inte planterat om mina få pelargoner än, men det är väl inte försent....?
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  8. Det där med skottkärrorna var en bra idé...!! Fast jag vet inte riktigt vart jag skulle ställa in mina...Däremot funderar jag på att några pellisar ska få flytta ut på altanen redan, lite ska dom väl tåla...Det som inte dödar det härdar heter det ju!!
    Så många små guldkorn du hittar när det gäller butiker!! Måste ta mej en dag och vidga mina vyer, kanske det blir tillfälle nästa vecka...??
    Ha det gott vännen så hörs vi!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Mmmmm....mycket gott där!!
    Tur att de har brasor därinne för nu ska tydligen Kung Bore komma på tillfälligt besök igen. Som alla karlar...ingen känsla för timing! ;))
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  10. Vilken trivsam bildkavalkad du bjuder på! Den söta godsaken skulle jag lätt kunna sätta i mig!

    Här har det regnat/snöat i flera dagar... men någon nämnde att det ska bli en fin påsk, det låter härligt!

    Hoppas att din vecka vecka fortsätter på ett fint sätt... och i ett lite långsammare tempo!

    Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  11. Åh det ser ut som ett "gott" ställe! Alltid kul att hitta nya fikaställen...
    Ser att du hunnit med mycket i trädgården, idag regnar det här på ön och jag hade minsann tänkt ta tag i lite sysslor ute men det får vänta...
    Ha det gott!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~