onsdag 19 mars 2014

Vart tog bloggaren vägen?


Inte försvann jag på träningen 
eller fastnade i tapetklistret!

Man kan ju nästan tro det så 
långt uppehåll som det blev här.

Nej, det kom en härlig skidsemester emellan.



Förra veckan lämnade vi 
Sverige för att koppla av
en vecka med skidåkning.


Det var barmark både i Sverige 
och i Tyskland i Munchen där vi landade.


Efter en biltur på ca tre timmar kom 
vi fram till Galtur i Österrike. Det är 
någon mil från Ischgl dit vi åkte... 


varje morgon för att njuta av underbara
vyer och fantastisk skidåkning.
Fotot är över kabinbanan från Samnau i 
Schweiz. Ner till Samnau åker man skidor
 från bergen ända in i byn.
Det är en skattebefriad by med 
många små butiker.



Här är en vy över några av de första liftarna
man tar då man kommit upp i bergen från Ischgl.
De bergen som ni ser vid horisonten är Schweiz.


Helt otroligt är att solen sken 
på oss då vi anlände och gjorde så
varje dag...varje skidåkningstimme
ända till den morgonen då vi lämnade
hotellet för att resa hemåt. Så många 
soltimmar har vi aldrig upplevt under
de 13 år som vi har rest till Alperna.

Väl tillbaka i verkligheten
är det bara att lägga fokus på
jobbet för där är en hel del att
göra. Fast lite fritid hinns med.  

12 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Sol och fina backar - kan det bli bättre!?!
    Ha det fint!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka härliga bilder från Alperna! Det låter lockande att åka dit varje år. Vi har varit på skidsemester en gång i franska alperna, i Avoriaz, alldeles intill den Schweiziska gränsen. Det är otroligt vackra vyer i Alperna!

    Vilken tur att få så blå himmel och strålande sol. Fast det hade vi här hemma med förra veckan... ;-) Efter en hel vinter utan sol var det toppen, men i dag kom vintern visst tillbaka igen. Vi har fått mer än 10 cm snö!

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt härlig skidsemester ni ser ut att ha haft.... sol varje dag och fina pister att glida ner för, det låter verkligen toppen! Sist jag var i alperna var i tonåren... det är några år sedan! ;) Tack för att du delar med dig av dina vackra bilder!

    Så skönt med torsdag, nu ser vi fram emot en ledig helg!

    Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder från er härliga vintersemester! Ser underbart ut!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Underbara vyer! Förr åkte vi till Österrike varje år och åkte skidor, det var så härliga backar, man kunde åka en hel dag utan att åka i samma backe. Och så härlig stämning. Längtar tillbaka!
    Ha det fint hemma!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  6. Så härligt det ser ut! Jag undrar dock om jag skulle våga ta mig nerför de backarna med skidor på ... Så roligt att ni fick njuta av solen också.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Oj...så mycket blått och vitt...och då tänker jag inte på Göteborg! Det där behövde ni, mer än väl...Nu förstår jag ju inte riktigt tjusningen med själva skidåkningen, men för kameran...ja det måste ha varit ett eldorado!! Och vilken tur med vädret, kunde väl inte bli bättre.
    Ja, här står husbilen ute och väntar...på bättre tider förmodar jag. Ingen premiärtur än, och till helgen blir det kalasande så då får den vila också. Helgen därpå jobbar jag...men sen kanske.
    Som jag sagt förut, hör av er när ni har en lucka i kalendern, det var ett tag sen!!
    Hoppas det går bra på jobbet nu...och sköt om dej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Då har du med andra ord inte lidit nöd under ditt blogglov. Härligt med kombinationen vackert väder och uteliv. Kram Bosse

    SvaraRadera
  9. Ojoj vilken höjdarsemester på många sätt, för den som åker på längden och på tvären...kan jag tänka mig.
    Underbara bilder!! Glad för er skull :)
    Ha det gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  10. Wow, vad härligt ni har haft det!!
    Vilket underbart väder! Här har ju våren tagit en riktig paus... Men nu ska det bli varmare igen!
    Jag längtar efter sådan härlig blå himmel som du visar bilder på!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  11. Tack snälla!
    men åååå vilken resa!! Ser ju helt magiskt ut och maken här bredvid som inte är ett dugg intresserad av bloggar sa ...neeej vänta vänta ta tillbaka...vart var det där!!!
    Du hör vem som vill till Alperna va?
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga vinterbilder! Ser så fint ut på bild, men egentligen längtar jag till sommaren... ;)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~