måndag 24 mars 2014

Grön inspiration


Bilar kan man använda till mycket!
På Nordiska Trädgårdar nu i helgen
fanns inspiration till hur man 
återanvänder bilvrak.


Många vackra växter


blev ögonfröjd.


Balkongfix!


Det mesta går att 
odla på en balkong.



Å äntligen blev det av att träffa Annika...
Annika som fotar så fint och ger ut sin 
andra bok nu. Hon var precis så som  
jag hade tänkt mig henne. Vi har skrivit 
till varandra under några år så det var på 
tiden att vi möttes. Läs gärna hennes 
vackra blogg Naturliga Ting


En dag på Mässan ger fullt med
inspiration och kassar.
Vi var fyra glada trädgårdsintresserade
tjejer som efter många timmar
styrde bilen hemåt.

♥♥♥♥♥ Jag återkommer gärna ♥♥♥♥♥

Men först ska jag fördjupa mig 
i den inspirerande boken.

25 kommentarer:

  1. Vilka läckra bilder! Kul med all inspiration på en mässa!
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att åka på trädgårdsmässa.....Det var nog tur för min plånbok att det inte blev av.
    Otroligt fina foton som verkligen visar känslan av vad man missade.......
    Hoppas du mår bra och inte jobbar ihjäl dig!
    Gärna en fika när du har tid över.

    Stor varm kram
    Caroline

    SvaraRadera
  3. Inspirerande bilder från Trädgårdsmässan! Fast jag tror inte att jag vill ha ett gammalt bilvrak i trädgården...

    Roligt att få träffa Annika. Jag brukar också titta på hennes blogg, och läser det hon skriver i Allt om Trädgård.

    Nu i helgen är det både Trädgårdsmässa och Bokmässa här i Örebro! :-) Det blir åtminstone ett besök på Bokmässan för jobbets räkning. Kanske hinner jag med Trädgårdsmässan också...

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Vilken fin inspiration! Det där skulle jag gärna uppleva live!
    Man blir glad! ♥

    SvaraRadera
  5. Ja, det måste ha varit härligt att träffa Annika! Jag följer hennes blogg men har ingen bok av henne - än.
    Det verkar som det var mycket härlig inspiration på mässan, bilen var kul men jag skulle inte vilja ha den i min trädgård.
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  6. I år blev det ingen resa för mig så jag suger i mig alla bilder bloggvännerna visar, tack! Har haft förmånen att träffa rara Annika tidigare, en riktigt reko brud!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Ha ha! Jag tänkte på dig när jag började se bilder från mässan. Tack för bilden på bilen från den vinkeln. Häftig. Jättefina bilder du lagt in. Förstår att ni fick inspiration. Kram Bosse

    SvaraRadera
  8. Underbart och så fina bilder du tagit...så berikande och uppfriskande så här i vårtider!!
    Ha det gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  9. Tänk om det var så nära till dom där trädgårdsmässorna att man kunde besöka dom ,intressanta bilder ,kram Nette

    SvaraRadera
  10. Vilken inspirationskälla!! Men det gäller att besinna sig...eller åtminstone jag. Det ska skötas också, och husbilen vill man ju också ut med...Börjar redan få lite ångest för mina planteringar, fröerna som gror här inomhus, varför blir det så...?? Men det är skönt att komma iväg sådär, en gäng med samma intressen, bara det är en upplevelse. Så nu får vi se hur trädgården på F...vägen går in i en förvandling.
    Här går det lite åt andra hållet, när det gäller trädgården. Vi har ju "en" som jordfräser och luckrar upp, och just nu känns det ganska meningslöst att försöka få någon bättre ordning på det. Min vackra Vipphortensia, som kommer från Tant Grön, du vet...den är snart ett minne blott...Men rädda det som räddas kan.
    Slå en signal när du känner att du har tid och lust!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Ja nu längtar man verkligen efter trädgårdsinspiration!

    SvaraRadera
  12. Shit..jag har ju oxå varit där..tänk om vi hade stött på varann där hos Annica..hon är ju bara så go' precis som du kan jag tro. :)

    Mmmmmm du den där mässan ligger så varmt i hjärtat nu.

    SvaraRadera
  13. Halloj!
    Vilket skönt inlägg. Det hade varit något för mig som älskar trädgård..
    Joggingskorna är de som jag har.
    Kanonsköna. Jag har lila.
    Jag får ta och kolla in till hon som skriver och fotar.
    Spännande.
    Ha det toppen.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  14. Ja, visst fanns det mycket fint och roligt att titta på!
    Det var bara sååå mycket folk på lördagen.... Lite svårt att se vissa saker... Hoppas det var lite luftigare när du var där.
    Kram Sari

    SvaraRadera
  15. Kom aldrig till Trädgårdsmässan fast jag bor så nära - 15 min med pendeltåget. Men jag kommer till Ichgl i sommar för att vandra just i dom bergen som du åkt skidor i.

    SvaraRadera
  16. FÅR VÄL HITTA PÅ NÅGOT TILL MIN GAMLA CYKEL,
    ÅKDON SOM ÅKDON

    SvaraRadera
  17. Hej hopp där!
    Klart man mår som en prinsessa när det spirar och spirar....:)) Så härligt inspirerande bilder!
    Läcker gammal bil, ser ut att vara min årsmodell, men än växer ingen mossa här....än....
    Hoppas du har det bra...<3
    Kram till DIG!
    Kicki

    SvaraRadera
  18. Ser ut som du hade det trevligt där på mässan :) Mycket fint att titta på och massor med härliga bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Jasså du fick inspireras på den mässan. Har varit dit två gånger och den var riktigt intressant men i år blev det inte av.
    Jo idén med odling i bilskrot borde visas till alla skrotsamlare. Vår unga granne har en frontlastare som prydnad på sin gård verkar det som, senast i går så jag till min son att grannen kunde ju sätta blommor i skopan då han ändå verkar ha den som prydnad. Kanske är gamla bilar och frontlastare vackrare än blommor i mäns ögon och alla får vi ju ha vår egen ögonfröjd. Ha det så gott.

    SvaraRadera
  20. Åh jag hade tänkt åka men var tvungen att jobba istället! Härliga bilder du visar...
    Tack för tipset om boken, den ska jag kolla in!
    Ha en skön helg...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  21. Underbara blomsterbilder
    Ha en fortsatt fin lördagskväll
    Hanna

    SvaraRadera
  22. Hejsan!
    Visst fanns det mycket fint att inspireras av på mässan. Men den gamla bilen du visar missade jag totalt :).
    Ha nu en fortsatt fin helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  23. Me encantan las fotografías son geniales. Ha estado un regalo el visitar tu bloc, te invito a visitar el mío y espero que disfrutes del post de esta semana, la fiesta nipona del Hanami, si te gusta espero que sí no eres seguidora te hagas ahora y si lo eres no dejes de visitarme la semana siguiente. Elracodeldetall.blogspot.com

    SvaraRadera
  24. Hej där!
    Hoppas det lugnar ner sig för dig snart, vi vill ju ha dig med på utflykt!! ♥
    KRAM

    SvaraRadera
  25. ...förresten, förstår du spanska?
    "Jag njuter av dina proffsiga fotografier. Det har varit en gåva att besöka din blog...osv. Hon inbjuder dig till sin....
    Nu fick jag öva mig lite!
    ;)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~