söndag 19 januari 2014

Vinter


...visst är det härligt nu med vinterväder!
I dag tog vi en promenad till sjön där vi 
brukar åka skridskor. Tyvärr är det inte 
åkbart där ännu.Vi har fått drygt två 
decimeter snö under veckan så isen hade 
inte lagt sig då snön kom.


Men alldeles i närheten finns Naturens Hus.


Hon är så skicklig med leran.



En serie med guldkant.


Här är Naturens Hus.


Vi promenerade hit, både förra lördagen,
då jag fotade, och i dag. Det blir nästan en mil
dit och hem
.
I går var det skidpremiär ute i spåret.
I dag har jag vissa problem att gå
då jag har suttit en stund. 
Tog nog i lite för 
mycket i går.
Får vila 
mig i
form!


En julklapp som vi fick av våra barn
 med respektive var Morgan Alling Show om kärlek.
Vi var på den i torsdags. Mycket underhållande
men även eftertänksamt.



23 kommentarer:

  1. Lite mysigt med vinter. Det funkar jättebra att gå kvällspromenader nu också. Pannlampa, reflexväst och snö tillsammans blir kanoners! :)
    Jättefräsch keramik!
    Vila sig i form....går det?? ;)))
    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Nja vinter är ju inte min favorit, men jag vill faktiskt ha snö och några minusgrader, det är liksom naturligt att det ska vara vinter en del av året och så att vi kan få takdropp i mars. Härliga promenader ni gör och hoppas att det blir bra is så småningom så att ni kan ut på skridskorna. Ha en fin ny vecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Det blev så ljust och härligt med snön och kylan som kom! Fast jag har mest hållit mig inomhus... Tur att du bjuder på vackra promenadbilder! Fin keramik också!

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Halloj
    Det ser riktigt svinaktigt kallt ut på bilderna.
    Vi var ute idag och det var inte skönt.Det blåste småspik och ögonen rann så jag knappt såg vad jag hade framför linsen.
    Keramik är kul.
    Nu har jag varit ute i butiken i Hunnebo där ni hade varit inne i den sommaren när jag träffade dig.
    jag köpte nya gardiner till köket och lite annat smått och gott.Fast jag har bott här i hela mitt liv så har jag aldrig varit inne i den.Himmel så stor den var.Jag skall snart ta mig en tur igen för jag väntar på några små glas att sätta i ljusstakar.Hon hade bara två när jag var där men det skulle komma hem.
    Nej nu blir det plötsligt en hel roman.
    Härliga bilder "fröken"
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  5. Härliga vinterbilder du visar...skönt med en lång vinterpromenad! Hoppas träningsvärken har lagt sig nu, hi hi, det är verkligen inte kul att ha!
    Ha en fin vecka...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Mysigt ute vid Hjälmaren, men kallt! Skulle tro att jag också känner av skidåkningen imorgon....
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Hoppas du får uppleva is någonstans i vinter så du får snöra på dig skridskorna!
    Låter som en riktigt bra helg det där och hoppas att temperaturen är aningen behagligare än hos oss.
    Ha en fin jobbvecka! ♥

    SvaraRadera
  8. Så härligt att äntligen vintern kommit men synd om er som älskar långfärdsskridskoåkning. Ni får lagga er fram istället:) Naturens hus är en riktig pärla, har varit där några gånger.

    Önskar dig en skön vecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Vackra keramiksaker!
    Nog känns det i benen när man åkt skidor! Hoppas att det kan bli fin is så ni kan åka skridskor på sjön.
    Ha en fin vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  10. Så bra att Du är så förståndig, De varnade i morse på
    TV angående våra isar. De bär inte , vi måste vänta ett tag till.
    Väldigt vackra foton du tagit.

    SvaraRadera
  11. säkert en fin upplevelse med Morgan .snygg keramik ,kram Nette

    SvaraRadera
  12. Nej, ut på isen ska man inte gå ännu.
    Vilken vacker keramik, den med guldkant var urfin.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  13. Det är vackert i vår lilla stad och dess utkanter. Många strövområden som man kanske inte först tänker på, men Rävgången och Naturens Hus kommer vi ju ihåg...Det var väl den dagen jag insåg att mitt knä inte var som mina kära vänners knän...som gick obehindrat och kröp ned på alla fyra för fotografering, jag höll mej mest till motiv i lagom skjuthöjd.
    Ha en fortsatt bra vecka vännen, och var rädd om din energi.
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Ja vinterväder har vi fått nu:)
    Läste i tidningen igår att den Siberiska kylan är på väg till Sverige, Huuuuuuuuuh säger jag, tycker redan nu det är kallt.
    Skönt att ta sig en promenad så i det fina vintervädret och titta på lite fint keramik, en rolig blandning:)
    Ta det lugnt och ha det gott.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  15. Naturens Hus... den dagen vi var där minns jag med glädje... härligt ställe!
    Fin keramik... väcker habegär :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Naturens Hus är en verklig tillgång och området däromkring...trevlig utställning där..får ta mig dit och kolla inom kort :)

    Vackra vinterbilder Annika !
    Hoppas solen skiner lite på dig idag...igår kikade den fram så fint här hos oss :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  17. Hejsan!
    Tänk att vid naturens hus har jag aldrig varit trots att vi bor så nära, kanske skulle ändra på det :).
    Härligt med vintern som nu äntligen kommit men visst är det synd att det inte fick bli lite is på sjöarna först.
    Underbara bilder över sjön i ditt förra inlägg.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  18. Hallå där!
    men å så fin keramik.
    det blir aldrig av att vi åker till naturens hus..:(
    Vi tar ju jämt med oss Sally då vi ska ut o promenera och då kan man ju inte gå in på sånna där ställen.
    Men jag tror minsann vi ska ta en tur dit utan henne här framöver.
    Jätte fina bilder har du tagit!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  19. Vilken fantastiskt fin keramik! Och vad härligt det är med vinterpromenader. Bara man inte halkar :)

    SvaraRadera
  20. Vintern har anlänt. Inte mycket snö här men såpass att det ljusar upp. Tråkigt för er att inte få åka långfärdsskridskor men det kommer nog.
    Du hittar alltid så mycket vackert hantverk. Njutbara bloggar du har med alla fina naturbilder och hantverksbilder.
    Önskar er nu en mysig helg gör Tina och kramar OM

    SvaraRadera
  21. Så gott ni har det och jag hoppas att det inte dröjer så länge innan du får snöra på dig skridskorna. Och vilken fin keramik sedan. :)

    Ta hand om dig i vinterlandskapet!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  22. Så fin keramik - gillar den med guldkant - vi kan alla behöva lite guldkant på vardagen eller hur?

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~