torsdag 2 januari 2014

Ljusare igen...


Än så länge har vi inte märkt 
av att vi går mot ljusare tider.

Men ljusa vackra blommor har 
jag i alla fall.
Fina keramikkrukan som jag fått
 av sonhustrun. Hon har gjort
den på keramiken nu i höst.



Till nyår föll det på min 
lott att stå för desserten.
Tänkte att den inte får 
vara för mastig.


Efter att ha läst många olika recept
fastnade jag för ett i Buffé nr 12 2013.
Broms Pavlova med Lemoncurd och bärcoulis


Jag valde att servera i konserveringsburkar.

Mums!
Det blev så himla gott!
Färska blåbär, hallon, jordgubbar 
och passionsfrukt tillsammans


 med hemgjorda maränger, 
lemoncurd, bärcoulis
och yoghurt med vaniljsocker. 
Det blev inte ens en tesked 
över i någon av burkarna. 
En höjdare!


Gott Nytt 2014

15 kommentarer:

  1. Det såg ju himla gott ut... jag hade samma bär (inkl passionsfrukt) i vår efterrätt! :)

    Önskar dig en riktigt fin fortsättning på det nya året!
    Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  2. Den efterrätten såg god ut! Det värsta är att man alltid är så mätt när efterrätten kommer in....;-)
    God fortsättning!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Ser både vackert och aptitligt ut :)
    Det är ju så gott med lite sötma som avslutning på en god middag.

    Vita blommor har jag också införskaffat, i form av tulpaner...är lite mätt på julfärgerna...hihi.
    Ha de gott
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Ojojoj vad mumsigt det där såg ut!
    Var också ansvarig för desserten på nyårsafton.😊 d
    Valet föll på ett gammalt recept på american frozen cheesecake. Inte dumt heller med färsk frukt till.

    Kram
    Caroline

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att den efterrätten blev en höjdare! Jag har sett efterrätter som serverats ur konserveringsburkar förr och tänkt att jag ska göra det själv någon gång. Bra att bli påmind på nytt så kanske jag kommer till skott nu då :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Hej Annika, så gullig du är om du letar efter grönt! Jättekul! Och en del av det som är roligt... det är inte bara det att få tygsnuttar, utan det är faktiskt att flera människor bidragit! Det blir liksom i Dollys song, a coat of many colors... fast i detta fall ett täcke!
    Jag tar tacksamt emot vad som helst i grönt o vitt och grönvitt! :O)

    Kram och jättefint nytt år! Vilka fantastiska deserter du gjort , så läckert i burkarna! Ska jag minnas.. hih...

    Hälsningar och stor varm kram från Linnea

    SvaraRadera
  7. Vilken lyckad dessert! Häftigt med burkarna också! Ett riktigt fint tips! Nu är det fredag igen! Ha det riktigt skönt! ✴

    SvaraRadera
  8. Vilken läcker dessert! Och häftigt att servera den i burkarna! Jag tycker den verkar väldigt avancerad då du gjort allt själv, duktigt av dig.
    Jag känner att det går mot ljusare tider för mina pelargoner ränner iväg som det värsta, men det är också enda tecknet.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. De sista raderna säger väl allt...inte en tesked kvar!! Med andra ord såg det inte bara gott ut, det var det också!!
    Alltid vackert med vitt...Här ska jag nog så sakta under dagen lopp byta ut det röda mot lite mer ljusare färger, ja rent av vitt...sortera lite bland allt gammalt julpynt som inte ens kom upp detta år, likaså bland alla gamla juldukar.
    Ha en riktigt skön lördag vännen, och god fortsättning på det nya året!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Efterrätten ser farligt god ut!
    Önskar dig en god fortsättning på 2014!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  11. Så festligt att servera i konserveringsburkar...ser verkligen jättegott ut. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  12. Mums för den desserten. Min burk hade garanterat blivit avslickad på varje glasyta. Det var nästan så jag fick lust att börja med datorskärmen. :)

    SvaraRadera
  13. Underbart..vilka ljuvliga burkar..du har en stil som gör mig glad i själen.

    SvaraRadera
  14. Kul sätt att servera efterrätt på. Gott ser det ut också.
    Nu är snart dessa helger över och vardagen knackar på dörren. Känns faktiskt gott att plocka bort julen nu . Kommer sakna alla ljuskällorna men man vänjer sej fort. Nu ser vi fram mot våren. Regnet och rusket ska väl ge med sej så småningom. Ingen risk man halkar på snön och isen i år precis.
    Ha nu en god fortsättning på året önskar Tina och kramar OM

    SvaraRadera
  15. God fortsättning!
    Och vilken fantastisk dessert du gjorde till Nyår, så finurligt och originellt att göra i en burk så, det gillade jag. Kommer att spara idén till framöver!
    Och ljusare, nja, nä, inte idag, men varmt, 10 grader har vi - hur ska det sluta tro?
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~