lördag 25 januari 2014

Skön lördag


Häromdagen köpte jag lite
 vårliga lökväxter.



I dag, lördag fick jag chansen att få 
in lite sol just precis då jag fotade.



Sen blev det lite skidåkning på golfbanan.
Då mannen hade andra aktiviteter för sig i
dag så åkte jag i mitt tempo.
Det finns två rundor som är ca 2,5 km 
vardera. Härligt att ha så fina spår
ca en kilometer från huset.  Vi bor ju 
centralt och jag går knappt en kilometer 
innan jag kan ta på mig skidorna.
Efter duschen blev det en tur till
puben med svägerskan. 


19 kommentarer:

  1. Härlig lördag! Skönt att ha vinter innan det blir vår.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmm....tror att vårlökarna är de finaste jag vet. Kanske för som du sa.....hopp!
    Jaså, du hasar runt på golfbanan mitt i vintern! ;)))
    Vilket fint väder vi har haft länge nu. Inga påfrestande fronter som stör friden...very nice.
    I morrn får det bli ännu en utedag...tror jag...om jag känner dig rätt. ;)
    KRAM du fina!
    Kicki

    SvaraRadera
  3. Låter kul att du tar en runda på golfbanan mitt i vintern. ;-) Men det ser ut att vara fina skidspår där. Ni har närmare till skidspåren än vad vi har... Jag tycker att det är rätt skönt med vinter och snö, åtminstone när man ser det på bild eller inifrån genom fönstret. ;-) Annars fryser jag...

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. MAn längtar så efter de första vårlökarna. Lycka att kunna åka skidor, här finns inte så mycket snö.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  5. Så vackra krokusbilder ,kul med skidåkning för dig ,kram nette

    SvaraRadera
  6. Låter som en härlig dag..perfekt med både motion och fest..vårlökar är mitt liv..:D så vackert med solstrålar i kronverket på Krokusen..

    SvaraRadera
  7. Så det går att ta sig runt på golfbanan även den här årstiden även om golfklubborna bytts ut till skidor och stavar :).
    Vackra vårlökar får man inte riktigt nog av nu och konstigt nog vill man våra till det ordentligt inne trots att jag hoppas vintern får vara kvar ute ett tag till.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Vilken fin vårplantering du har!! Och vacker skål också...
    I helgen var sonen med sambo (inte vår Zambo) upp till sportstugan och provade skidspåret där, men de tyckte väl att det var så där...men det var nästan så jag blev sugen på att prova skidor igen!! Törs inte räkna efter hur länge sen det är som jag stod på ett par, men när jag sen ser din bild...ja då funderar jag allt på det igen...
    Hoppas att allt är bra annars, att det är lagom av allt...ingen energitjuvar i närheten...
    Kram på dej vännen!!

    SvaraRadera
  9. Underbart att kunna ge sig ut på skidtur! Här har vi inte så mycket snö att det går att åka skidor.
    Ha en fin vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  10. Instämmer med Eva i att det är härligt att kunna ge sig ut på en skidtur!!! Och det är ju bäst att passa på nu medan vi har snö och vinterväder!

    Älskar din soppterrin och dina vårlökar... visst är det härligt med alla dessa underbara blomster!

    Hoppas att du har haft en skön och trivsam söndag och att den kommande arbetsveckan mjukstartar på ett behagligt sätt!!!

    Stor kram♥ Maria

    SvaraRadera
  11. Vilken perfekt dag med både motion och nöjen. Ha en fin måndag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  12. Mysigt med skidåkning och söta vårblommor!! :)

    Ps: Du har en utmaning hos mig!

    Kram Lollo

    SvaraRadera
  13. Hoppfullt med växterna och hurtigt med skidåkningen. Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  14. Ser ut som en alldeles perfekt lördag om man nu som du gillar att åka skidor :)
    Härligt med blommande krokus... inte så väldigt långt borta... en dag närmare för varje dag... :)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Inne var det vår och ute var det vinter men det går i vitt.
    Vi har också en massa snö och mer skall det komm< nu i kväll och natt.
    Fanken också för jag har två hus att skotta för vårt och grannens.
    De är i Portugal halva året och päser hahahaha!!!!
    Ha det toppen men se upp så att du inte kör vält och bryter några ben i kroppen.
    Jessicas svärmor föll så illa att hon bröt båda handlederna fast hon är en van skidåkare.
    Hon åker utför som en galning.
    Kramizzzz på dig

    SvaraRadera
  16. Så roligt att vårliga lökväxter börja komma. Ska se om jag hittar några här till helgen. Jag har inte skidat på flera år nu, men jag kan tro att det var roligt att skida med så fina spår.

    SvaraRadera
  17. Høres ut som om du hadde en flott lørdag! Herlig med litt vårblomster:-)

    SvaraRadera
  18. En skön lördag med andra ord... härligt!
    Sköt om dig!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~