torsdag 19 december 2013

Välkommen

...hit!


Den fina kransen har ena sonens 
svärmor gjort. Hon brukar göra en 
till oss... varje år! 
Vilken lyx!



Denna gjorde jag en pysselkväll
 på Blomsterlandet.



På Lucia gjorde våra elever
sitt allra bästa och de sjöng
med starka röster och ett leende
 på läpparna. Ett av de bästa Lucia-
framträdanden som vi har haft på 
skolan sas det

Vår Lucia var mörkhårig
och kommer från Thailand.


Samtidigt utomhus blommar
 Julrosen i rabatten.


Jag grävde upp några små lökar 
som börjat gro och tog in dem.
Kan vara Snödroppar och Pärlhyacinter.


Vårtecken!

I morgon är det terminsavslutning
och jullovet startar 17.00.

17 kommentarer:

  1. Hejsan! Vilken fin krans ni har fått och även den du har gjort var väldigt fin. Jag har totalt glömt bort dörrkrans....första ggn det händer. Får nog plocka några grankvistar idag och hänga upp. Ska ju ändå med Evelin till stallet idag och kan passa på att ta en skogstur :).
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Snyggt hjärta, som du gjort till dörren. Roligt med lite vårtecken nu när det är som mörkast.
    Jullov, vilken lyx!!!!! ;-)
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Kransen den gillar jag. Att den är prydd med detaljer från naturen är just det fina. Vackert alltså. Ha det gott i jullovet.

    SvaraRadera
  4. Tack...jag kommer direkt! Sätt på pannan! ;o)))
    Jättefin krans och hjärta!
    Hoppas allt är bra...huvvet upp och fossingarna ner?
    Bra!
    Kramelikram
    Kicki

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen värdefullt att få en sån fin krans! Visst är det roligt när program i skolan uppskattas! Nu är det verkligen läge för jullov, ett dygn kvar. ♥

    SvaraRadera
  6. Fin krans du fått och fint hjärta du själv gjort! Så roligt att din julros blommar, det gör inte min, men jag har köpt en till verandan som blommar fint nu. Kanske ska passa på att gräva upp några lökar nu när det är milt.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  7. Fin krans. Det är en jultradition som jag haft i många, många år att binda den själv. Den blir olika varje år. I år behövde jag inte gräva i snön.

    SvaraRadera
  8. Fin krans och gulligt hjärta... min ena julros har blommat över en månad nu... måste nog också ta en titt efter spirande vårlökar. Så skönt med kommande julledighet - ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hallå där .
    Jag kommer faktiskt ihåg att du fick en krans förra året också.Jag får baske mig göra mina själv.
    Sååå mysigt att få en varje år.Jag tycker att ditt hjärta är supersött.
    Jag har min tomteparad på två tavellister så som du.
    Det är superbra.Där brukar jag ha mina barn och barnbarn annars.Nu ligger de i en byrålåda.
    De får titta fram efter jul igen.
    Vi här önskar en en riktig mysig jul.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  10. Å, en kollega där ute i bloggvimlet, så trevligt :)! Så fint du har skapat av både växter och lera. Jag kan tänka mig att det är roligt att få handgjord krans. Här har det inte blivit mycket pyntande och pysslande förrän nu sen jullovet (kompledigheten) börjat. Men nu blir det desto mer istället. Jag önskar dig en fin 4:e advent och en god jul :)!
    ~Maria~

    SvaraRadera
  11. Så fin krans har jag inte. Här hänger en konstgjord med belysning i :) Nu närmar vi oss julen med stora steg du. I morgon blir det dom sista förberedelserna. Julen firar vi hos Lene i år. Önskar er på detta sätt en riktigt god jul och ha det nu så jättemysigt. Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  12. Så fint du gjort!! :)

    Önskar en riktigt God och Fröjdefull Jul ♥

    Julkram från Lollo

    SvaraRadera
  13. En riktigt God Jul!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Koselig julestemning, god jul og et spennende nytt år ønskes fra meg;o)

    SvaraRadera
  15. Låter ljuvligt med en mörk skönhet från Thailand som Lucia. Jag minns när hon tvunget skulle vara blond i skolan. Jag önskar dig en God Jul. Kram Bosse

    SvaraRadera
  16. Tittar in för att önska dig en riktigt God Jul!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Jag önskar dig en strålande jul!!!
    Varm kram Gerda

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~