söndag 29 december 2013

Skönt!

Visst är det härligt med ledighet!
Ska sy lite har jag tänkt men det
blir andra aktiviteter istället.
Till jul blev det i alla fall
varsin badväska i vaxdukstyg 
till syrrans barnbarn.


En och annan promenad har det blivit.
De här hade jag sällskap av en dag...
mannen och dottern.


Malva har haft skridskopremiär
med sina julklappsskridskor.
Pappa Daniel stöttar.


Längst ner i en låda hade jag 
stoppat undan nya handdukar.
Det är sex stycken i en hel 
lång rad. Så nu ska det klippas
 och fållas. Kanske att det kan 
bli något monogram.

Hellinne står det.
Tror att jag var tonåring
då mamma gav mig dem.


Även dessa låg där. Fick dem samtidigt.
Fast dessa är fållade och färdiga.


Ja nu har jag lite att göra!

23 kommentarer:

  1. Det låter som om du har trivsamma sysslor att se fram emot!

    Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  2. Det kan väl vara dags att du använder handdukarna som du fick för så längesen! Att fålla handdukarna kan vara ett trevligt pyssel.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Man blir lite lat av alla dessa helgdagar....men ganska skönt också att inte ha en massa krav. Lycka till med fållandet.

    SvaraRadera
  4. Linnehanddukar är så fint! Har också en sådan där låda med ofållade, ärvda handdukar.....
    Ha en skön fortsättning på ledigheten!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med lediga dagar. Vi behöver det! Jag hinner vare sig sy eller läsa, men umgås och äta hinner jag däremot. Så länge det varar! ;o)
    Härliga bilder på din familj!
    Önskar dig ett Gott slut med de dina!

    SvaraRadera
  6. Du har mycket i dina gömmor...*skrattar*, fina saker dessutom!! Du får göra några vackra cafégardiner av handdukarna, så man riktigt kan njuta av dom.
    Skönt att ni fått rå om alla barn och barnbarn nu i helgerna, det är sånt man ska ladda energin av...bilden på Malva är så söt så man smäller av, hjälmen lite på sned och full koncentration.
    Önskar dej ett riktigt Gott Nytt År och hälsa mannen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Förresten...glömde ju...angående skogen...Det är precis lika blött nu kan jag meddela, enda skillnaden är väl att det inte är någon snö och man kan se vart alla vattenpölar är...Vi får boka in en ny dag och göra en skogstur!!

    SvaraRadera
  8. Skönt att kunna välja vad man känner för :)
    Så söt hon är Malva i sin röda overall och lite ostadig på benen...
    Tror jag har hellinne till handdukar kvar i någon gömma... måste nog se efter...
    Önskar dig ett gott slut och ett gott 2014!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så vackra handdukar i fina pastellfärger. Jag har också oklippta i hellinne efter min svärmor och prislappen finns kvar. Fick nyss ett ½ dussin av en kär vän efter hennes mamma med mina initialer på. Gott slut

    SvaraRadera
  10. Gott nytt år!
    Önskar jag dig
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  11. Ett riktigt gott nytt år och tack för alla fina ord, du gör mig glad. Kram/Ingela.

    SvaraRadera
  12. Så härligt med lite handarbete...avkopplande .) Vackra handdukar som man sytt och broderat själv är väl fint att ha både för din del och kanske även någon kommande generation. Jag har haft turen att ärva kökshanddukar både från min och makens släkt...det är med andakt man torkar med dem...hihih...
    Härligt att komma ut på promenader...nästan vår i luften vissa dagar :)

    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!!
    Stor nyårskram från Lollo

    SvaraRadera
  13. Åh annika, jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser mina första torkhanddukar sydda 1966 av just det fina pastellrandiga handdukstyget! Tänk att du har haft det liggande genom åren. Mina är för länge sen sluttorkade!

    Gott Nytt År till dig!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  14. Vad bra att du har lite att göra, du praktiska och kreativa kvinna. Jag önskar dig ett Gott Nytt År. Nyårskramar

    SvaraRadera
  15. Här händer det mysiga saker som alltid.
    Önskar dej och familjen Ett Gott Nytt år med mycket glädje. Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  16. Tittar in och önskar er ett Gott Nytt År och hoppas att ert 2014 blir ett toppen år.
    Nyårskramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  17. Vilka jättefina väskor du gjort! Och de fina handdukarna ska bli spännande att se resultatet av.
    Supersöt liten hockeytjej på bilden! :o)
    Nu önskar jag dig ett riktigt gott 2014!!!
    Stor kram du härliga dittelititt! ;o)
    Kicki

    SvaraRadera
  18. Vilka fynd Du gjort då, så snygga handdukar att
    bara fålla. Tänk vilka saker man har sparat, Nu tror inte jag att man kan köpa handdukar på detta vis, i metervara
    menar jag. Lycka till och ett riktigt gott 2014 önskar jag Dig.
    Stor kram från Harriet

    SvaraRadera
  19. Önskar dej ett riktigt gott nytt år! Kram Katta

    SvaraRadera
  20. Skönt att se flera som har handarbete som ligger och väntar. Men nu får du fina kökshanddukar och linne är det bästa materialet.
    Tack för din hälsning hos mig, jag önskar dig detsamma; ett gott nytt år!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  21. Alltid kul att ha lite att fixa med...det har varit en låååång julhelg med mycket ledighet!
    Önskar dig ett gott 2014!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  22. Visst är det skönt att vara ledig men önskar jag hade lite av din energi...jag blir helt förslappad. Har egentligen massor av skrivuppgifter som snart ska lämnas in meeen det går inte att ta tag i det, finns ju mycket roligare saker att göra. Imorgon ska jag träffa en väninna på stan (Örebro) för att äta lite gott och kanske shoppa något, visst låter det roligare än att plugga?
    Kram Marie

    SvaraRadera
  23. Underbart
    Sådana handdukar har jag också haft.De randiga och de i mitten fast mina var inte gula utan rosa.
    Lilla Malva på hal is Lika söt som Bambi.
    Sååå kul att kunna få gå på skridskor.De lär sig så fort.
    Ha en riktig god fortsättning på året.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~