torsdag 12 december 2013

Hemgjort


Är hemma sista dagen i dag och samlar kraft 
och energi. Jag har haft lite ont 
och varit väldigt trött men nu
är jag beredd att jobba.
I morgon lussar våra 
klasser för övriga på skolan.


De är mycket bra på att sjunga och
 all träning har gått kanonbra.
Alla texter satt redan innan jag reparerades.


Skönt att ha bra kollegor 
som tar extra ansvar då
en är frånvarande.

Den tjusiga keramiken som 
ni har sett på bilderna 
här ovan är några av mina
alster som jag gjorde hos
skickliga Milla på kursen.


Så här fina saker gör hon.







För några veckor sen gjorde jag klar min
varma sköna kofta. På arbetsrummet på min 
skola är det kallt och dragit så där
passar den utmärkt att krypa in i.


Min adventsplantering. Först i går fick jag 
till en adventsljusstake...ganska så oseriös.



16 kommentarer:

  1. Vad mycket fint du gjort!
    Koftan ser verklig varm o go ut!
    Skönt att du piggnat till och ha nu en fin dag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Skönt att du repat dig, nu är det inte många dagar innan du får jullov också... mer vila gör dej nog gott!
    Men jag blir så impad över din keramik, den är ju så söt! Jättekul att få till så fina saker... nu fortsätter du väl?

    Sköt om dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Först och främst...så skönt att du mår bättre och orkar jobba, för det gör du väl...*blink,blink*...och inte går iväg för tidigt...??
    Sen blir jag mäkta imponerad av allt du åstadkommit på keramikkursen!! Du har verkligen en konstnärliga ådra i dej, och sticka...gud när gjorde jag det sist?? För att inte tala om adventskransen...adventsljusstaken...här blev det några kvistar enris på ljusfatet...det var min plantering!! Och min stackars lilla lucia i porslin, ja hon ligger väl fortfarande i lådan ihop med alla tomtar...men det blir säkert jul ändå!! Så ta det nu lugnt på jobbet i morgon, njut av skönsången, och akta dej för energitjuvar och annat oknytt....
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Du har verkligen gjort fina keramiksaker, du är duktig och det måste vara fantastiskt roligt!
    Koftan ser härlig ut och det är en vacker färg som passar året om!
    Gott att du är på bättringsvägen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  5. Härligt om du får vara med på lussandet! Vi har julfest i morgon kväll och då dyker Lucia upp också.
    Gillar keramiken med spetsduksmönstret! ♥

    SvaraRadera
  6. Så mycket fina saker du har skapat! Den stickade tröjan skulle jag kunna krypa in i, den ser verkligen superskön ut!!!

    Vad skönt att du mår bättre! Hoppas att du får en fin morgondag tillsammans med barnen!

    Kramar♥ Maria

    SvaraRadera
  7. Oooo så fint och trevligt, så duktig du är!
    Önskar dig en fin och skön tredje advent helg
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  8. Tack för din kommentar hos mig :) sen kollade jag efter i skräposten men där fanns inte din andra kommentar heller...mysko!
    Hoppas du får en fin fredagskväll Annika:)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  9. Skönt att du är hel igen! Kul att du kunde vara med på Luciafirandet.
    Så fina dina keramiksaker är.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Men så fin keramik både du och hon gjort! Och vilken härlig kofta du stickat. Krya på dej efter operationen, det kommer säkert att bli bra för dej, gjorde själv en för några år sen och har bara mått bra sen. Kram Katta

    SvaraRadera
  11. Så mycket fint! Både keramiksaker, adventslplanteringa och koftan! Men pepparkakorna är väl riktiga (och inte i keramik)?

    Hoppas att du mår bättre efter operationen och kommer att göra det framöver också!

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  12. Men, vilken fin kofta! Kul att du tittade in hos mig, Annika :) Här har vi åskoväder - hagel på annan ort... puh! Julkramar från Australien♥ ~Pernilla

    SvaraRadera
  13. Skönt att du är riktigt på G igen... såg på FB att lussefirandet gått bra :)
    Såå duktig du är - jättefin keramik och en underbar kofta - härligt!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  14. så skönt att du är kry igen, vilka härliga alster du visar och koftan är ju bara underbar. Kram

    SvaraRadera
  15. Du är så händig med både garnet och lera. Mångsysslare :-) Jättefint ju !!
    Gott att du mår bättre nu så du kan vara i skolan igen. Nu går det med stora steg mot jul. Visst är det en mysig tid även om inte vintervädret vill infinna sej.
    Här är vi i det närmaste klara och tar resten i maklig fart. Lite har jag lärt mej genom livet. Villl man hålla sej på benen så gäller det att ta det lugnt och vara välplanerad.
    Ha det nu fortsatt gott i veckan.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  16. Men så fin keramik du gjorde! Och koftan...så otroligt fin!

    Kram
    Cia

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~