onsdag 6 november 2013

Oj så fort


tiden går...
och så långt 

det 
är 
mellan



 inläggen.


Sista helgen i oktober var 
det dags för Syfestival.
Precis som förra året 
tog vi en tur till Älvsjö
Sari och jag. I år var
hennes mamma med också.


Mycket vackra tyger fanns i mängder.



En hel del garn  
 kände vi också på.
Några nystan och lite
 tyg blev det i alla fall.
Vi hade en kul dag ihop 
så nu får det nog bli 
en tradition att åka dit.


På söndagen tog vi en cykeltur
till skogen med Malva och 
hennes föräldrar. En skön 
dag med choklad och äggmacka
ute i skogen. Malva hittade 
ett vedförråd.

17 kommentarer:

  1. oh så roligt jag trodde Du var utomlands på resa. Jaa rest har Du ju gjort. Det måste vara trevligt att komma
    iväg på sådana mässor Ni talar om. Peensen är den från i år, den i krukan
    kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Den där syfestivalen skulle jag också ha velat gå på! :) Din helg ser ut att ha varit riktigt trivsam!

    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Syfestival skulle vara roligt att komma på! Jag var på symässa i helgen och man får tyg- och garnlängtan.
    Mysigt att cykla ut i skogen med barn och matsäck, det är livskvalitet!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Beautiful are your photos!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera
  5. Först och främst...TACK för fröerna!! Så fort jag är på benen igen ska jag ta hand om dom.
    Syfestival...lite avundsjuk blev jag...tänk när vi hade den tiden i vårt liv!! Förstår att det följde med en hel del hem...Sen gäller det att få tid att fullborda sina verk.
    Skönt med en skogsmulledag också, hoppas ni inte glömde barnet bara...
    Ha det gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Tror absolut ni hade en lyckad dag. Där skulle även jag velat vara. Syfestivalen låter så intressant så jag måste hålla den i minnet till nästa år. Tror att denna tillställning skulle passa mig perfekt. Ha det så gott i höstmörkret.

    SvaraRadera
  7. Tänk att vi inte sprang på varandra, men det var ju rätt mycket folk!
    Skönt med en skogsutflykt!
    Ha det gott!
    Lena

    SvaraRadera
  8. fina bilder.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Oj, så många härliga färger på syfestivalen! Jag ser att du fotograferar din favoritfärg också! ;-)

    Bra med liten lekstuga där i skogen. ;-)

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder och en massa härliga färger... kul att åka och titta på sånt man är intresserad av :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag har det lite som du nu vännen...hiih.. nu rullar det på fort och tur är det tycker jag eftersom november inte är min favoritmånad!
    Så intressant inlägg :)
    Önskar dig en finfin helg
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  12. Men jag har väl ändå rekordet på långt mellan inläggen ;) Men nu är jag här i alla fall. Men det blir nog inte så tätt mellan inläggen...men det blir som det blir. Härliga tyger, garner och färger från Syfestivalen. Kram

    SvaraRadera
  13. Sååå mysigt det ser ut på den mässan.Tur att man inte var där för då hade man väl gått konkurs på studs.
    Visst är det mysigt att komma ut.
    Jag skall på julmarknad igen i morgon om kroppen tillåter
    Vi skall ha sällskap med lilla Alma och hennes familj.
    Mysigt!
    Ha en riktig skön helg!
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  14. Vad roligt det är att åka på mässor där det finns sådant som man gillar. Jag skulle nog handla på mig massor av garn för jag gillar att sticka...men det skulle bara bli liggande i den låda som redan är full av garner för jag har inte mycket tid över att sticka. Härlig bild på (det man ser av) Malva=)
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  15. vilken härlig helg, mysigt både med mässa och en skön dag i skogen. Kram Kram

    SvaraRadera
  16. Jag är lite nyfiken om det blev någon tur på Den Blå Tråden förra helgen? Både rundan på dagen och konserten på kvällen blev en riktig succé.

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  17. Mycket fint att shoppa loss på! Ser ut som en härlig tur...
    Ha en fortsatt fin helg!
    Titti

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~