lördag 16 november 2013

Blå tråden...

följde vi förra helgen här i trakten.
Olika hantverkare och lokala aktörer
inom skilda områden visade upp sig och
sin verksamhet samtidigt som de 
samlade in pengar till Barncancerfonden.
 Det var en trivsam runda som vi gav 
oss ut på mannen och jag.



Första stoppet var vid 
Blå Bergens gårdsbutik.



Jag har aldrig varit här tidigare
fast jag har vetat om att det finns.




Broby Unik premiäröppnade denna dag.


Ett ställe som jag kommer
 att återvända till.



Butik med café.



Ett Loppis fanns med på rundan.



Sista besöket blev hos Linnea
 som är silversmed.


Hennes grejer är så fina.

Det var dessa ställen som vi 
besökte och det fanns fler
att upptäcka.


Nu är det ny helg och nya möjligheter!

16 kommentarer:

  1. Så synd att jag inte hann ut på Blå tråden förra lördagen!
    Verkar ha varit en riktigt mysig runda!
    Ha nu en fortsatt skön helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig utflykt, och vilken trevlig gårdsbutik. Så bra
    och gångavstånd till allt. Ett riktigt mys Cafe med.
    ha NU EN TREVLIG HELG ÖNSKAR HAJAN

    SvaraRadera
  3. Efter åren jag har följt dig har jag förstått att du har så många inspirerande ställen i närmiljön att besöka.
    Fint ändamål också! ♥

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig utflykt! Jag tycker det är roligt att det ordnas så många härliga aktiviteter i närheten av de "blå bergen", många konstrundor och andra rundor med olika inslag, loppisar, hantverk, konst o.s.v.

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Detta missade jag tyvärr helt. Vilket bra initiativ av de små handlarna/konstnärerna.
    Hoppas allt är bra med dig, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Ännu en mysig utflykt har ni gjort :-) Du är en baddare på att hitta mysiga ställen. Nu är det ju snart full fart på julmarknaderna. Blir väl några här också. Vi har i alla fall bestämt med goda vänner att vi ska åka till Koberg på julmarknad i slutet på nästa vecka :-) Ska bli kul :-)
    Nu har vi en lugn helg här. I dag en promenad på Nordens Ark. Lite frisk luft behövs :-)
    Ha en jättego helg hos er.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  7. Härligt med utflykter i närheten av där man bor och det verkar ni ha gott om.

    SvaraRadera
  8. Hade nog tanken på rundan...men förnuftet segrade!! Nu menar jag inte att det var dumt att besöka alla dessa trevliga hantverkare och ställen, utan mer tanke på mitt tillstånd...Men nu du...när jag snart på G igen!!
    Skulle vi kanske kunna klämma in lite glögg och fika någon helg??
    Ha det gott vännen, tanka energi...såg allt att du hade tjuv i närheten...
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Hej igen! Stenkul finns i Ervalla, i rondellen vid Min skattkammare åker du mot frövi, åk genom Ervalla sen ligger det strax efter korsningen mot kvinnersta :)

    SvaraRadera
  10. Kul att se bilder från mina trakter som någon annan har fotat. :-) Alla de där mysiga ställena har jag också besökt, fast inte i lördags, för då repade vi bl.a. inför konserten på kvällen. Nästa gång du är ute och åker här omkring får vi kanske stämma träff, eftersom jag bor mitt emellan Blå Bergens Lilla Spa och Broby Unikt. ;-) En eftermiddagsfika en lördag där kanske... Om du och Rrigmor ska klämma in glögg och fika så finns bådadera på Broby Unikt. ;-) Jag köpte glögg där i torsdags men har inte smakat den än.

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  11. Riktigt trevligt ser det ut! Många mysiga ställen att kika in till :)
    Lycka till i skogen idag... trattisar finns nog i alla fall och det ser ut att bli riktigt fint väder!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Kan tro att det var en trevlig tur! Det är så roligt att se alla roliga ställen och fylla på sin egen kreativitet!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  13. Oj, vilken trevlig utflykt. Tänk så många små smultronställen det finns i vår närhet. Tack för att vi fick vara med på ett hörn.
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  14. Vilken trivsam utflykt... och vilket superviktigt och bra syfte den tjänade! Hade jag vetat om den hade jag också deltagit!

    Tack snälla för dina goa kommentarer inne hos mig, de värmer!

    Önskar dig den finaste söndagkvällen och starten på den nya veckan!

    Kram♥

    SvaraRadera
  15. En sådan runda hade jag älskat att följa med på. Lika lite som jag uppskattar att gå i affärscentrum inomhus så... Kram

    SvaraRadera
  16. Vilken mysig liten butik.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~