lördag 5 oktober 2013

Jag ska donera


..bl.a min gallblåsa har jag tänkt.

Tack för alla krya-på-dig.
Ska träffa en läkare på 
måndag så nu så....!
Jag mår bättre och är
 nästan som vanligt.

Ensam hemma sen i onsdags
så här ska grejas.


En liten höstplantering 
hänger i äppelträdet.


Ska nog vattna lite där.
Lite regn har vi fått i dag
men fortfarande torrt i backen.


Härom kvällen kom 
de ommålade pockethyllorna
upp på sin nya plats.


Lite värmande på gång.
Kul att sticka med stickor 15.


Jobbat har jag gjort hela veckan.
Bilden är från gårdagens 
Kvalitetsutvecklarmöte.

Nu ska altanen förberedas 
för nästa årstid.
Sen blir det soffhäng.


19 kommentarer:

  1. Vad fint du gjort det! Riktigt mysigt att göra höstfint, speciellt idag när inte solen skiner!
    Skönt att du mår bättre och jag önskar dig en fortsatt skön helg i soffhörnet!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. så fint du har vid soffan.
    Ha en toppen lördag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det både ute och inne. Gott att höra du mår bättre. Får vi hoppas att läkarbesöket ger dej nått bra på måndag.
    Här kurar vi i regnet i dag. Nu ska det bli kaffe och paj och vaniljsås. Sedan ska jag försöka snoffsa till mej lite :-) Fest ska vi på i kväll :-))
    Ha det så jättebra och ta hand om dej.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt med din mage, det är ett aber när den krånglar. Så vacker stickning vad skall det bli, färgen var
    ju underbar med. Det är skönt att att ha något på gång
    för händerna. kram från Hajan

    SvaraRadera
  5. Ser att jag missat många fina inlägg här, men min ork är inte vad den varit .Otur med gallan ,har inte haft det någon gång men hoppas jag slipper .Trevlig fortsättning på helgen

    SvaraRadera
  6. Så höstfint du har gjort i trädgården! Många fina bilder även från den tidigare shoppingrundan nästan här i närheten.

    Gallsten kan inte vara roligt alls. Men skönt att du är på bättringsvägen. Hoppas att det fortsätter så!

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Ser att jag missat en hel del på din blogg liksom på alla andras. Nej låter verkligen inte kul att få i gallan men tur att det vanligen går att justera. Vet att man kan vara jäkligt sjuk eftersom flera i vår släkt fått dras med samma sak.
    Ha det bra o krya på dig.

    SvaraRadera
  8. Bra att du känner dig bättre. Min livskamrat opererade bort gallblåsan för några år sedan och mår jättebra.

    SvaraRadera
  9. Hallå där Vilken skit du har fått då Stackars dig. Fasen vad det gör ont.Hoppas att du snart ärr ok.
    Jag har haft något som ärär värre i smärta än Njursten.Jag kunde varken stå sitta eller gå. En förträngning mellan njurbäckenet och urinledaren.Jag blev opererad fast jag tror att det är på G. igen
    En hemsk operation, så jag håller ut så länge som möjligt.
    Du ha det såååå mysigt Jättehemtrevligt.
    Jag har läst och kollat ikapp nu.
    Mums för mig var det.
    Ha en härlig lördagskväll i soffan.
    Kramizzz och krya på dig

    SvaraRadera
  10. Jag vill inte ha din gallblåsa!! Har haft problem med min egen.
    Vacker plantering du gjort och stickningen ser härlig ut, hoppas vi får se när det är klart.
    Lycka till med läkarbesöket!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Det låter klokt, att du ska träffa en läkare, för sådär kan du ju inte ha det...
    Så höstfint du har gjort överallt!! Här ser det mer ut som höstrusk...ingen ordning någonstans, men förhoppningsvis ska det väl bli det nu när husbilssäsongen är över, fast då ska ju den tömmas, och dom sakerna förvaras någonstans...
    Tror det är på modet igen att sticka...hamnade i en garnaffär i Rättvik i lördags, och jisses vad folk och jisses vad mycket fint garn det finns!! Men jag besinnade mej...vet att det blir liggandes som så mycket annat.
    Ha det nu gott och var rädd om dej!! Och angående donationen...tror inte någon vill ha din gallblåsa...*blink,blink*...!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Usch, det låter inte roligt med gallbesvär. Hoppas att du snart får donera den så du blir bra igen.
    Så mysigt det ser ut vid din soffa med de tända ljusen!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Stickningen ser jättemysig ut! Hoppas att dagens läkarbesök går bra och att du får ordning på gallbesvären!

    Ha det gott!
    Kram♥ till dig!

    SvaraRadera
  14. Hur kunde jag missa ditt inlägg om gallbesvär och allt fint du visade i förra inlägget! Hoppas att allt ordnar sig. I min släkt har nästan alla opererats förutom jag ;o)
    Mycket har du på gång också. tror bestämt att du har radat böckerna enligt färg! Lycka till med gallblåsan! ♥

    SvaraRadera
  15. Åh, men stackars dig... såå trist med gallbesvär :) Hoppas du fick träffa en bra läkare idag... det fixar sig säkert, men det tar ju tyvärr lite tid innan man får hjälp.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  16. Hoppas att du kryar på dig.
    Fina bilder och så fint du har planterat...
    Ha en fin höst vecka ! Kram

    SvaraRadera
  17. Vilken vacker höstplantering men fy för gallbesvär. Kram

    SvaraRadera
  18. Hoppas du mår bättre igen och att läkarbesöket hjälpte dig. När man inte mår bra så blir det här med hälsan så påtagligt. Det är verkligen en "blessing" att få vara frisk och må bra.
    Varför får man extra lust att greja när maken är på vift? Och varför får inte maken det när makan är på vift??
    ;o)
    Stor kram ♥
    Kicki

    SvaraRadera
  19. Hoppas farbror doktorn ordnar så att du får må bra! Vad fint du har pysslat i trädgården och en mysig stickning har du på gång. Var rädd om dig!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~