måndag 28 oktober 2013

Förra helgen var det Spök


med några kompisar i Stockholm.


På dagen vandrade vi runt
i Gamla stan bl.a


Drog oss till hotellet för 
 ombyte inför kvällens 
föreställning


av Spök...
nej det var inget för mig tyvärr.


Från rumsfönstret på 8:e våningen
hade vi utsikt över en öppning
där de hade som en grönsaksutställning
eller skördefest.


På Granit slank jag in en stund.
Snygg hörna!

Olika sorters svampar kunde man 
finna i mängder på
Hötorget.
Undrar vad de gör med
 det som inte blir sålt?



16 kommentarer:

  1. En Stockholmshelg är ju alltid mysigt!!!
    Svamparna på Hötorget har jag också funderat över.....;)
    kram!

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga du för dina värmande ord på min blogg.
    Ja det går bättre men jag är inte frisk ännu, går fortfarande på smärtstillande.
    Den 5 november har jag en tid i sjukhuset, får se hur det går.
    Ooo Granit verkar en sån fin affär, synd att de inte har en webshop eller en i närheten av Malmö.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  3. Gamla stan och Granit är ett måste när man kommer till storstan. Tror inte Spök skulle passa mig heller, ärligt talat. Men att bo på hotell och umgås med vänner, det passar mig också!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Även om inte Spök var något för dig tror jag du njöt av Granit, Gamla stan och Hötorget.
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  6. Även om Spök inte var något för dig så låter det som det blev en trevlig vistelse i Stockholm iallafall. Det är en vacker stad att vandra runt i. :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Vad härligt, en helg i Stockholm.
    Mycket att se och njuta av.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  8. Fina bilder från Gamla stan. Jag tror inte att Spök hade varit något för mig heller.

    SvaraRadera
  9. Tur att det fanns lite mer än Spök som du kunde njuta av...!! Bara att komma bort en helg är en njutning nog...Gamla stan är länge sen jag gick i, alldeles för länge sen om jag tänker efter...
    Ha det gott vännen och du hör av dej när du hittat något hål i kalendern!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig vistelse du ser ut att ha haft! Stockholm kan ju vara otroligt trivsamt under hösten! Gamla stan och Granit är två favoriter hos mig... vill också dit!

    Ha en fin torsdag och, när den infinner sig, trevlig helg!!!

    Kram♥

    SvaraRadera
  11. Så kul att du hittade till min blogg. Och här hittar jag din fina. Storstaden är inget för mej, men jag har upplevt Gamla stan en tidig sommarmorgon innan staden vaknat upp, det var något att minnas! Ha en fin helg, så ses vi kanske igen!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  12. Låter som en fin helg i Stockholm. Själv var jag och livskamraten i Malmö och där brukar du vara - eller hur?

    SvaraRadera
  13. En helg i Stockholm är aldrig fel, gillar att ströva runt i gamla stan och bara njuta av allt som pågår runtomkring. Det bästa med att bo på hotell är alltid frukosten :)
    Önskar dig en trevlig vecka.
    Annika

    SvaraRadera
  14. Vilka fina bilder!
    Tack för kommentaren om min Tilda-ängel, garnet jag använder heter Drops puddel :)
    Linda

    SvaraRadera
  15. Ser ut som en trevlig helg... trots besvikelsen med Spök... Gamla Stan är ju i alla fall trevligt att gå runt i och fina bilder blev det ju också ;)
    Jisses så mycket svamp! Undrar var den kommer ifrån... och som sagt - vad gör de med det som blir över?
    Tyvärr fick vi ställa in i lördags. Jag, som nästan aldrig är sjuk - jag däckade totalt med feber i torsdags kväll, sov till fredag middag, trött, trött och orkade knappt släpa mig upp... sedan fullt med blåsor i händerna... googlade och tror jag smittats av barnbarnens höstblåsor! Nu mår jag bra igen, men de kliande blåsorna finns kvar...
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  16. God morgon !

    Visst är det fint i huvudstaden.
    Jag var där i helgen .
    Hann med lite shopping med bara äldsta dottern.
    Vi hann känna pulsen av storstaden.
    Skönt att göra det men hem ljuva hem....

    Fina bilder ! Just gamla staden är så fin.

    Ha nu en fin vecka och hoppas att du hade en fin helg.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~