måndag 30 september 2013

Förra helgen då...

 ...ja då var jag och en kompis 
ute på vägarna en stund. En tur till 
Min Skattkammare och fina Kicki blev det.


Tror att jag tänker lysa upp lite!


Fina saker att välja på.

Söta kissemissan njöt i den värmande 
solen ute i pergolan.
Tack Kicki för en mysig stund ♥


På Kvarnboden möttes vi 
av denna vackra blomma.


Smultrongården välkomnade 
på detta sättet. Olika men lika trevligt.


Grannen har ett vackert äppelträd
som står alldeles vid vår entré.



Säsongens sista



Jorå...den turkosblå 
fick följa med hem.


Tycke att den beige behövde en vän.
Glasstaken föll jag också för.


Buren fanns också hos Kicki.


Som tur var blev det lite 
gjort i trädgården också
eftersom veckan har spenderats
på soffan för min del.
Gallsten är inte kul!

24 kommentarer:

  1. Ha en fin vecka.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Det blev en trevlig utflykt och fina fynd gjorde du :) De fina ljusstakarna gillar jag, särskilt den turkosa... och fågelburen - helt underbar!
    Härliga bilder!
    Trist med gallsten... hoppas det är bättre nu. Hur som helst... krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Wonderful and very swedish!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Men vännen, gallsten var väl onödigt!
    Stor styrkekram till Dig genom det onda!

    Rackarns fina inköp Du gjort!
    Måste ta mig ut till Kickis Skattkammare jag med.

    Stor, stor kram!

    SvaraRadera
  6. Så fina utflykter du gjort. Gallsten låter inte alls roligt, hoppas att du är återställd.
    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilde på vackra ting och det där äppeträdet var ju för grannt!!
    Men stackars dig med gallstensbesvär...inte kul alls :(
    Krya på och ta hand om dig♥
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  8. Du milde tid vilket äppelträd. Kan du verkligen hålla fingrarna i styr så du inte norpar ett och annat därifrån? Det finns ju skymning så det räcker för sådant nu men med rent samvete mår man ju förstås bästa. Ha det gott.

    SvaraRadera
  9. Oj , den där Kicki verkar att ha massor med roliga
    och intressanta saker. Där var det väl inte svårt att hitta något. Så typiskt att Du skulle få Gallsten, den stenen är inte så rolig, kommer alltid när den inte ska. Krya på
    dig nu.


    kram från Hajan

    SvaraRadera
  10. Fina ljusstakar du "fyndat"!! Kan man aldrig få för mycket av den här årstiden...
    Otur du har med gallsten...kanske dags att göra någonting åt det?? Eller är dom väldigt restriktiva där?? Nästa gång, direkt ned till akuten och visa hur ont du har. Men jag vet hur det är...
    Till helgen blir det förmodligen sista turen med husbilen, Rättviks höstmarknad står på programmet. Ska bli kul att träffa alla där uppe en sista gång den här säsongen, sen stängs alla loft och härbren igen för vintern...vemodigt men hoppas på en skön kväll i slogboden nere vid Siljan och brasan som sprakar...då är det gott att leva!!
    Ha det så gott vännen, och var rädd om dej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Oj så mycket fint det var här hos dig idag! Jag såg massor som jag "behöver". Så söt katt och vilket härligt äppelträd. Ett sånt har min granne oxå. Jag vill oxå ha...
    Attans va jobbigt med gallsten. Krya på dig fort vet ja!

    Kram från Åsa.

    SvaraRadera
  12. Gallsten är vidrigt, stackare, hoppas det har lättat!
    Fina saker du fått med dig hem och fina saker i butiken, jag gillar träsaker, det känns så äkta.
    Krya på dig och ha en fin vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  13. Ååå de turkosa är sååå fina..;)
    De där ljusstakarna eller stolsbenen som jag kallar dem för är beroendeframkallande..;)

    Men huuua stackars dig! Gallsten ska göra så nedrans ont har jag hört. Krya på dig!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  14. Åh stackare har du haft gallsten, det är inte roligt:-( Jag vet hur det känns, men bara för några timmar. Jag åt em medicin som min galla inte tålde. Fick genomgå det två dagar i rad innan dom kom på att jag inte tålde medicinen. Du och din kompis fick iaf en fin utflykt innan du blev dålig. Krya på dig nu!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  15. Vilka fina fynd du gjorde!
    Krya på dig! Gallsten är verkligen inte roligt!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  16. Hej Annika!
    Ja, nu blev du allt förvånad när jag plötsligt väckte liv i Björnar och praliner igen! Vet inte riktigt vad jag fick för ryck egentligen...
    Jo, allt är bara bra med mig! Inte så bra med dig, förstår jag... Gallsten...? Usch!
    Jag har prickat in Syfestivalen i almanackan (sista helgen i oktober), men jag vet inte än hur jag ska göra. Är du intresserad av att åka???!!
    Som vanligt visar du så mycket fint på din blogg! Underbara bilder!
    TACK för dina fina kommentarer! Ja, väskorna är jag väldigt nöjd med!
    Vi hörs!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  17. Hoppas din gallsten är borta nu, fy, stackars dig som är drabbad! Gillar den turkosblå, och den bruna ljusstaken också, är förtjust i det lite bedagade uttrycket.
    Fågelburen är jättesöt:)

    Hoppas du har en fin höstdag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  18. Vad mysigt och fint ni har i uterummet! Ljusstakarna passade onekligen bra där! ;o)
    Det ser verkligen skönt ut med fötterna på kudden....men bilden luras. Stackars dig! Jötapetter...tänker jag, var det den där gräddiga iskakan jag bjöd på som satte fart på gallstenen tro? Sånt gillar ju inte gallstenarna....
    I alla fall blir jag jätteglad åt dina besök (och dina trevliga vänner)....för jag gillar dig! (och inte bara för att du gör så fin reklam;)))
    KRAM Kicki

    SvaraRadera
  19. Mysiga turer gör du och fina saker får följa med hem och förgylla ditt hem. Det är väl himla kul :-))
    Stackare har du gallsten :-( Hoppas du har det bättre nu. Inget man ska operera förstår jag.
    Hoppas du kan njuta av den vackra hösten ändå för i år är ju höstvädret fantastiskt :-)
    I går gjorde vi höst i trädgården så nu kan den gå i ide. I dag har jag lagat mat för lata dagar :-) Visst är det gott att bara hämta klar mat i frysen :-)
    Ha det nu fortsatt gott hos er.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  20. Hejsan!
    Fy bubblan för gallsten!! Hoppas du känner dig bättre.
    Härlig tur ni varit på bland några av våra finaste butiker. Har inte varit till någon av dem sedan tidigt i våras...lär nog ta en tur.
    Ha de gott och tack för din fina kommentar, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  21. Hej och hoppas att Du blivit bättre. Ont, ont, ont, nej så bill man inte ha det. Vackra bilder och härligt med dessa ljus i alla variationer.
    Carin

    SvaraRadera
  22. Hoppas att du känner dig bättre.
    Ha en fortsatt fin torsdag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  23. Du har varit i en sån där affär som är typ livsfarlig, full av bara vackra saker! Ljusstaken är jättefin.
    Det där äppleträdet hade jag pallat av om jag varit du.....
    kanske inte, men det är frestande, eller hur!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  24. Din stackare. Hoppas de plockar bort g-blåsan så du slipper besvären i framtiden.
    Lika lite som jag uppskattar besök på stora köpcentrum där man går inomhus, uppskattar jag att besöka små butiker. Vilken pärla. Den där svarta fågelburen var så läcker. Vill ha. :)
    Fina bilder du bjöd på. kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~