tisdag 6 augusti 2013

Trivsamheter


  Till den här lilla vackra och
 mysiga staden återvänder vi
minst en gång om året.


Kultur och framförallt konst
förknippar jag med stan.


På torget har Vita Ranunklar
 slagit upp sin dörr.
En  mysig butik





Här tog vi en gofika.


Vid Tvålfabriken kan man
 tvätta sina händer utanför.

Jo...vi är i Hjo och


i den fina trädgården
 hos goa, goa kompisar.



Här finns alltid något att vila ögonen på.


Efter en god middag med nypotatis
och varmrökt Vätternsik med romsås



tog vi kaffet inne i bykstugan
eftersom det var så varmt utomhus.

TACK ni fina B & M ♥


Så styrde vi bilen hemåt efter 
många härliga dagar på hjul.

18 kommentarer:

  1. Det ser väldigt fint och mysigt ut. Hoppas att det är bra med dig gumman. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du bjuder på i denna blogg. Först såg jag inte stadens namn. Blev så nyfiken på vilken stad du återvände till varje år. Vid reprisläsningen såg jag namnet. Tre bokstäver. En mysig sommarstad. I den staden gifte jag mig en gång i tiden. Vi bodde där under några år i ett kulturminnesmärkt hus rakt upp från hamnen. Nu bor vi istället tolv minuter från Åbergs trädgårdar. En härlig handelsträdgård med ett mysigt fik. Hela Österlen är som ett smultronland från april-oktober. Sommaren 2013 en balsam för själen. Ps. Jag hamnade här via Åses blogg. Helt rätt att gå in på Gekås direkt på morgonkvisten. När vi bodde fem minuter därifrån ringde vi nästan alltid och kollade kön. Bäst var det att komma dit halv sex på kvällen när bussarna rullat iväg. Då var vi "nästan" ensamma vissa gånger. Vilket långt ps. :)

    SvaraRadera
  3. Vet Du vad, visst är det en mysig stad där
    var vi många gånger, när vi åkte omkring förr.
    Vi åkte alltid runt Vättern, alldeles ner vid hamnen i Hjo låg en restaurang som hade
    världens godaste fiskrätter.
    På ett Fjärils- museum var vi en gång.
    Så du har så rätt. Hjo är en lite fon stad.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  4. Att ni återvänder dit förstår jag när jag ser alla urmysiga bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. så roligt att du delar med dig så fina bilder.
    ~M~

    SvaraRadera
  6. Förstår att ni gärna återvänder till Hjo. Det gör vi också :-) En jättemysig stad.Tack för din lilla fina bildkavalkad
    Kramar OM gör Tina och önskar er god fortsättning på sommardagarna

    SvaraRadera
  7. Mmmmmm o mmmmm igen. Jag scrollar o njuter..du har en förmåga att få mig att må bra. Du hittar det där lilla extra varhelst du drar fram tycks det.

    Det är alldeles för längesedan jag var i Hjo..det känner jag helt tydligt.

    Tänk att potatis är så galet vackert på bild.

    SvaraRadera
  8. (H)jo, (H)jo...det var där ni var...så vackert och så trivsamt!! Alldeles lagom långt bort också. Vid vackra Vättern dessutom...
    Ha det gott, och hör av dej/er om ni känner att ni har tid!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Vilka fina ställen ni besökt på er resa runt om i södra Sverige. Härligt också att ha vänner att besöka på vägen. Hjo är fint, hade tänkt åka dit i sommar, få se om det hinns med nu när "allvaret" har börjat.

    Ha det fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  10. Till Hjo åker vi varje år oftast till midsommartid.
    Visst är det vackert och det är lätt att trivas i den lilla trästaden.
    Jättefina bilder vännen.
    Ha de gott
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  11. Hjo är en mysig stad och jag har varit där många gånger. Du har gett många tips på härliga utflyktsmål under sommaren och det tackar jag för!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  12. Hjo är en underbart mysig stad! Vi var där för ett par veckor sedan och brukar återvända med jämna mellanrum!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Hjo är en vacker liten stad, så lagom! Kul med att få se Vita Ranunklars butik och mysigt med goda vänners gästfrihet, så vackert med rosorna där bland stenarna:)

    Välkommen hem igen!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  14. Så många härliga sommarbilder från både Hjo, Österlen och andra ställen ni har besökt med husbilen i sommar! Har läst ikapp och njutit av alla härliga bilder!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  15. bara så många fina och mysiga bilder.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  16. Åhhh....så mycket fint du hunnit med!
    Du tar så fina bilder, Annika!
    Men inte är väl sommaren slut än....? Vill inte det!!
    Vi skulle ju ses...hur gick det här till?
    Sommaren går så fort, fast allt måste ju inte ske på sommaren, eller hur? ;o)
    Tack för din goa hälsning! ♥
    Kuckelikuu!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  17. Tänk... Vita Ranunkler var en av de första bloggarna som jag började att läsa för några år sedan! Hennes butik ser jättemysig ut och ni verkar ha haft det väldigt fint på er tripp! Tack för delad inspiration!

    Ha en finfin helg!
    Många sommarkramar♥ till dig!

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder från allra finaste Hjo! Såå mysigt att gå omkring där :)
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~