lördag 10 augusti 2013

Sommarens tjejhelg...

 I Kungshamn.

Hemkommen från husbilssemestern
 så var det dags att packa för
årets långhelg i Kungshamn.
Förra helgen var vi 
ett gäng tjejer som 
redan på onsdagen
inledde helgen med
att fara ner till Västkusten.



Många goda måltider
slank ner. Alla utom
just denna lunch 
tillagade vi själva.


Bilder från Sea lodge Smögen

God mat och vackert.


Hemma vid huset var det kortspel
som vanligt. Gin rummy är det
som vi sysslar med på kvällarna
nuförtiden. Nöjesutbudet för
vår åldersgrupp är obefintligt.


Efter en utsökt middag var jag så mätt att 
en promenad var nödvändigt.
Kungshamn är vackert från olika håll.

Hållö rakt ut.

På lördagen drog ett åskväder förbi. 
Vi var och badade och blixtarna
skar genom luften från alla håll.
Regnet öste ner. 
Inte en torr tråd på hela kroppen.
Som tur var hade jag en väska sydd av 
vaxduk där jag stoppade ner kameran
så den var torr.

Strax efter blev det lika 
varmt och soligt igen.


Dagarna går fort då man har det trivsamt.
Söndagen kom och dags för hemfärd.

En bild från balkongen innan vi for hemåt
på söndagseftermiddagen.


En vacker ros från en vacker trädgård
på Nygatan i Kungshamn.

~~~¨¨¨~~~

I dag blev det Loppisbesök.
Bilder kommer i nästa inlägg.

16 kommentarer:

  1. Vilken härlig och mysig tjejhelg, så fina bilder. Ha en fortsatt fin lördag. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig tjej-helg!!! Underbara västkustbilder!
    Vi åker ner till Tanumstrand nu på tisdag!
    Ha det gott!
    Lena

    SvaraRadera
  3. Ja Kungshamn är fin. Hela vår kust är fin faktiskt. Härliga dagar ni fick här nere. I dag har det också ÖST ner du. Kom in ett åskväder som inte var att leka med och massa regn. Men nu skiner solen igen lite grann
    Ha en go fortsättning på sommaren.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med en tjejhelg! Kan tänka mig att det var högt i tak med bus och skratt. Vackra bilder från västkusten och bilden med segelbåten och åskhimlen i bakgrunden var dramatisk.

    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Så härligt det låter. så härligt gott det såg ut med.
    Lycka till med allt, bäst att passa på
    tycker jag.

    kram Hajan

    SvaraRadera
  6. Den utsikten från balkongen skulle jag gott kunna tänka mig att njuta av! ;-) Vackra västkustbilder!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Så mysigt och fint det ser ut.
    Ha en bra dag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Åh... så trevligt det ser ut! Och vilka underbara bilder!
    Härligt!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fina bilder o trevligt verkar ni ha haft !

    Birgitta

    SvaraRadera
  10. Hej det var längesedan!
    Vilka härliga bilder från sommarsverige och kusten. Att uppleva dem med go vänner måste va extra skönt och avslappnande. Tänk vad mycket sol vi har fått ändå denna sommar. Må så gott
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker plats i trevligt sällskap! Det kan inte annat än bli lyckat! ♥

    SvaraRadera
  12. Tack för erbjudandet om höstanemoner! Har även fått erbjudande av Lena i Hagtorp. Om dina har annan färg än hennes (bild hos henne idag) är jag spekulant även hos dig. :-) Annars ska jag försöka ta mig till Lena först. Fast om du har vägarna hitåt får du höra av dig... För jag vill gärna försöka med höstanemoner igen.

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  13. Halloj....Nu har jag läst och tittat ikapp.
    Ni har varit runt en hel del ser jag.
    Österlen är vackert fast det vet i sjutton om inte västkusten är vackrare.Det är ju så att man blir hemmablind.
    Underbara bilder.
    Jag gillade fikat hos Mandelmanns.Mums så smarrigt det var.
    Ha det toppen i sensommaren.
    Kramizzzar i massor

    SvaraRadera
  14. Men oj...är det redan ett år sen ni var där sist...?? Tiden går fort när man har roligt...Och alltid lika vackert på västkusten, även om vädret ibland kan vara lite väl dramatiskt.
    Kanske inte så mycket dramatik här i vädret, men ändå...lite mer höst för var dag som går. Älskar luften nu, men bävar redan för kommande vinter...
    Till helgen blir det en minitur med husbil, ev Gränna. Sen väntar ett par intensiva veckor och helger på jobbet, så vi får se hur många resor till det hinner bli innan den ska in på vinterförvaring. Förstår att du är igång också nu, hoppas du hunnit ladda batteriet ordentligt, så det räcker till jullovet, minst!!
    Ha det gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig och trivsam tjejhelg ni ser ut att ha haft! Har ju läst om era träffar genom åren och har förstått att ni är ett gäng som brukar ha det mysigt och roligt tillsammans! Fina bilder!!!

    Önskar dig en skön och behaglig onsdagkväll!
    Kramar♥

    SvaraRadera
  16. Vad fint där ser ut. Länge sedan jag var i Kungshamn.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~