tisdag 20 augusti 2013

Mer från loppis...och lite mat




Den gamla lampan passar bra
 mot den gamla dörren och Olivträdet.
Lampan är från loppisbesöket 
förra helgen... 


precis som zinkkaret och 
stolarna. Ja bilen var 
välfylld hemåt.


Tänkte att stolarna ska stå ute
men jag tror att jag har ändrat mig.
Vi får se.



Vi har haft dotterbesök under några dagar.
En av kvällarna åt vi havskräftor.
Jag föredrar dem för de är ju 
inte så hårda att handskas med 
som flodkräftorna.


En annan kväll blev det pizza på grillen.


Riktigt gott!

Men nu är det vardag
och middagsutbudet är
inte så prioriterat
i veckorna.

20 kommentarer:

  1. God morgon!
    Så mycket fint du fick med dig hem och jag kan förstå att bilen var rätt full med både badkar och stolar samt alla småsaker.
    Jag gillar också hafskräftorna liiite mera även om jag tycker de röda ser mera frestande ut. Pizza på grillen såg väldigt gott ut, de skulle jag vilja testa.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Tänk att du fått tag på ett sånt fint zinkbadkar! De växer inte på träd minsann. Och jag som älskar gamla stolar säger att dem får man aldrig för många av:)

    Kram i vardagslivet!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Att grädda pizza på grillen låter som en tillagning som vi måste prova! Tack för tipset!

    Härligt att du fick med dig så många "finheter" från loppisturen!

    Önskar dig en trivsam tisdag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt zinkkar! Förstår att bilen var full..
    Ser verkligen gott ut med pizza på grillen! Hembakat smakar bäst. ;)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Vilka fina loppisfynd! Stolarna är ju så fina, du ska nog inte låta så fina stolar stå ute.
    Havskräftor är så gott, vi åt för en tid sedan de godaste kräftor jag ätit, vet inte vad det var för lag de var kokade i men de var så supergoda.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Fina stolar. Borde få bo inomhus. Var ska ni ställa zinkkaret? Ni måste ha en stor bil. Det är härligt när man gör fynd på loppis. Helst när det kommer oväntat. Ha en bra tisdag.

    SvaraRadera
  7. Riktigt fina fynd du har gjort! Jag har en nästan likadan ärvd trälåda som den du visade i förra inlägget, fast min är bredare.

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. fina saker och så mycket gott.
    Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga loppisfynd och mysigt med dotter besök under några dagar, havskräftor är en klar favorit. Kram

    SvaraRadera
  10. Tänk vad klokt att det är så poppis med loppis , då blir det ju inte så mycket slit o släng. Du har u gjort riktiga fynd, stolarna är alldeles ok.Nu i helgen är det Juthbackamarknad här och där brukar flera tusen besökare vara. Vi är med o säljer men det är mest för att det är roligt. Jag väntar riktigt på att få vara mitt i röran.

    SvaraRadera
  11. Heeeeeeej!
    Men ååå vilka fynd!!
    det där badkaret is to die for..;)
    Himmel så fint!
    Å vad mysigt..har du varit i Hjo..
    Dit hade jag också tänkt mig i sommar men det hanns inte med..:(
    Ha det fint nu!
    Kram katarina

    SvaraRadera
  12. Åhh, vad den pizzan ser smarrig ut!
    Sånt där badkar har vi står på trekvart vid komposthögen. Jag sa till Lasse "såna där är moderna" då svarade han "glöm det"!
    Vad ska du ha ditt till? Har du några bra idéer?
    Åhh...har du gillat mig! ♥♥♥
    Jag var inte beredd på att såå många skulle gilla. Undrar hur Spunken mår av sånt? ;o)
    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  13. Japp nu är minsann vardagen här igen och även hemma hos oss så är det inte vardagsmaten som prioriteras. Men rätt skönt är det också måste jag erkänna. Lite rutiner igen.

    SvaraRadera
  14. Det var inte dåligt vilka smarriga grillade pizzor där du...mumms så gott det ser ut!!
    Härligt med fynd och god mat och gemenskap <3

    Ha de gott
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  15. Vilka strålande loppisfynd! Badkaret är jättefint, men jag tänker på dom som badade i dom, bara dom inte drog med naglarna utefter......aoooohhh......!
    Så mycket god mat ni ätit och klart det ska vara havskräftor (säger jag som bor i Bohuslän.....)!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Det var ett rejält fågelbad du införskaffat!! Vi hittade ett zinkkar när vi tömde efter mamma, och det tror jag är i torpet nu, men jag kanske ska "rädda" hem det...Å tänk, inte ett enda loppis har jag besökt i sommar! Man kan undra vad jag gjort...
    Ha det gott vännen...hör av dej när du har tid!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. Jädrar så gott det ser ut med pizza på grillen.
    Visst är det gott med havskräftor.
    Du är makalös på att hitta en massa på loppis.
    Jag har inte varit på loppis på jättelänge.
    Kramizzz going

    SvaraRadera
  18. Åh, vilket fin badkar! Ska det bli badhörna utomhus?
    Lampan var också jättefin. Vilken vacker bild på åskhimlen från Västkusten!
    Kan man göra pizza på grillen?! Den ser väldigt god ut!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  19. Det var mycket du hittade på Loppisen, Du kan
    säkert förvalta detta bra.
    Mums så mycket gott ni fixade på grillen,
    visst är det en härlig årstid, lättare med allt
    inte minst maten.
    kramisar

    SvaraRadera
  20. Vilka härliga fynd du hittade på loppisen.
    Gillar det fina badkaret, pizza på grillen är något jag aldrig har prövat men blir sugen på nu när jag ser dina fina bilder, ser verkligen jättegott ut.
    Annika

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~