fredag 2 augusti 2013

Fortsatta upplevelser


Blåsiga dagar hade vi dessa Kites
 att fästa ögonen på. Stranden 
vi campade vid var alldeles
utmärkt att lära sig den konsten
 på eftersom det var så långgrunt.


Så var det dags att röra på sig.
Vi tog vägen över Barsebäck.
Vid det nedlagda kärnkraftverket
fanns en utställning med trevliga guider.


En god lunch åt vi i
 Barsebäcks trevlig hamn.


Så for vi vidare mot Varberg
och kreativa Susanne.
Hon har en liten men 
spännande butik på Kungsgatan.
Missa inte Utvalt om 
ni är i Varberg. Det är inget loppis
 utan allt därinne är UTVALT.




Här är fina ägarinnan.


Å äntligen hittade jag mig en solhatt.
Bilder kommer.


Susanne är en tjej med många
 strängar på sin lyra.
Hon är kunnig med trädgårdar
vilket man snabbt såg i hennes hem. 

Häftiga kontraster!


Solen värmde oss sent på kvällen.


Vacker pilampel.

Även denna dag närmade sig 
sitt slut och vi övernattade
vid Ullared!
Tidig morgon gick vi in på GeKås
och kom ut med en hel del. 

Sen for vi vidare norrut
till en annan omtyckt trädgård.


11 kommentarer:

  1. jag som bor så nära varberg, men den butiken har jag missat. kram
    hanna

    SvaraRadera
  2. Så mycket intressant Du har att berätta, Du
    förstår jag reser med Er på Edra bloggar.
    Gratis också, tänk vad man kan tjäna in. Nej
    jag skojar förstås, har någon älskat att rest
    så har vi. Men nu är det färdigrest som Du nog
    förstår. Lusten försvann när maken
    gick bort. Men man har ju fina minnen ändå.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  3. Ullared???????? Fick du med Datten in där?? Trodde bara det var min gubbe som orkade med sådant...*skrattar*...Trevlig resa i alla fall, och kul att se att Barsebäck har lite mer än ett kärnkraftverk att visa upp...
    Nu väntar jag spänt på en bild med bloggerskan och hennes nya solhatt...
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Oj, så mycket ni upplever! Men Gekås... njää?

    Glad fortsatt resa:)

    Kram från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Vad vackert!!
    Ha det fortsatt gott i augustisolen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder från västkusten! Varberg är min barndoms sommarstad, men Ullared har jag inte varit i sedan någon gång i slutet av 60-talet....;)
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Hej och tack snälla du för dina fina ord hos mig..de värmde!
    S ljuvliga bilder du visar och Österlen..å dit vill jag verkligen åka. Ni verkar resa en hel del i vårt fina land. Det är vi dåliga på. Det blir mest utomlands...hmm...måste bli ändring på det!
    Ha en fin helg!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Ja då fick jag startat upp datorn lite och kollat bloggar. Njuter av dina som vanligt i både text och bild.
    Ser ni haft en jättefin tripp med husbilen.
    Sommarvädret kan vi då inte klaga på i sommar. Helt fantastiskt ljuvligt.
    Ha en fortsatt fin sommar. Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  9. Roligt att få följa er semesterresa! Så mycket fint ni har sett. Roliga bilder på vildvittrorna.
    Jag längtar till Skåne men vi blev hemma och grejade hela semestern i år.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig tur, kul att få följa med på färden. Kram

    SvaraRadera
  11. Vad mycket det finns att se i Sverige, vi reser nog runt alldeles för lite i vårt eget land. När barnen flugit ut önskar jag mig en husbil så vi kan åka vart vi vill och ha sängen med när vi blir trötta :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~