fredag 30 augusti 2013

En vacker kväll


...i augustiveckan tog vi en cykeltur
till Rävgången vid Rynningeviken.


Det ligger lättillgängligt 
vid Hjälmaren intill Örebro.

I kvällsljuset ser det ut som
 höst fast det är sensommar.


Hemma åt vi mat ute på 
altanen och tände mysljus.


En härlig kväll att stoppa i minnet.
~~~~~~~~

I onsdagskväll var vi hos en 
jobbarkompis som har en stuga
i ett skogsområde alldeles
mellan olika bostadsområden
nästan i stan.


Både hon och hennes man
 gillar gamla prylar.


De har flera småhus där de 


inrett med gamla och fina grejer.


Dessa står på farstubron 
utanför en av stugorna.


Roststilleben


De sista av dagens strålar når
 fram till oss här ute i skogen.


Närmaste hav finns 
ca 20 mil härifrån :)


Här finns massor av 
härliga installationer
så jag tröttnar inte på 
att gå runt med kameran.

14 kommentarer:

  1. Jag hade också trivts med en kamera där. Det hade varit värre att ha tjugo mil till mitt älskade hav. Fina bilder du tagit. Jag gillar när man leker med konsten och tar ut svängarna. Kram

    SvaraRadera
  2. kameran måste ju vara med, även min lilla,
    ungdomarna har lite roligt åt käringen med
    kameran, men det bliver ju fint i bloggen
    i alla fall.
    Jättefint hos dina vänner och fint och rart skriver du.
    tack för alla fina bilder.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Mycket ögonfröjd i dom bilderna. Dom har väldigt fint vid sin stuga.
    Ha de gitt, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Cykelturerna ger så mycket mer än utflykter per bil. Man kommer ju inte långt men det blir så mycket mer syn-, doft-, och hörbara intryck. Jag har aldrig i mitt liv cyklat så mycket som denna sommar... och jag njuter varje sekund (nåja, kanske inte i värsta uppförsbackarna och i motvind)! Falun med omnejd har otroligt mycket fina cykelvägar och många smultronställen att stanna en stund vid!

    Förstår att du inspireras hos goda vännerna:)

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Härliga utflykter!
    Rynningeviken ger verkligen lite havskänsla!
    Ha nu en riktigt skön helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Jösses så vackra bilder du visar. Myskvällarna och trevliga minnen, ja dem bör man nog lagra någonstans där uppe i knoppen till dess att tristare tider är här igen. Jag menar vintern för jag själv gillar inte mörker o köld.

    SvaraRadera
  7. Åh, vilket härligt ställe. Förstår att du inte tröttnar på att gå runt där. Kram

    SvaraRadera
  8. Hi hi...jo men till slut kommer man väl till havet. ;o)
    Ljuvliga bilder! Man skulle ha en liten "myspåse" med sparat mys som man kunde öppna när det blir alltför trist i vintermörkret. Du kan väl sy en åt mig! Men jag vill ha ditt mys i den för det ser så trevligt ut. ;o)))
    Jättefint det du sytt i förra inlägget!
    KRAM till Dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  9. Det första bilderna...tycker mej känna igen dessa trakter...*blink,blink*...så vackert det är även kvällstid!!
    Å vilken härlig salig blandning din kollega har!! Öga för det där speciella som gör det...
    Hoppas allt är bra med er annars, man hinner ju knappt tänka ibland mellan varven...vi som skulle höras av och träffas...Men än är det väl inte för sent...Nu ska det förhoppningsvis också lugna ned sej på jobbet, de flesta är tillbaka och vikarier...ja det får vi väl börja leta efter igen!!
    Ha det så gott vännen, till helgen gör vi en liten tur med bobilen ser det ut som. Ni med kanske??
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Så många fina rum de har era vänner!!! Trivsamma och ombonade i sin stil och inredning!

    ...och visst är det vackert kring Hjälmaren! Lyllos er som har så nära dit!!!

    Fin dag till dig!
    Kram♥

    SvaraRadera
  11. Hej vännen
    Mysigt ställe du varit på.
    20 mil till havet... Rolig ide..
    Fint när solen tittar fram mellan träden.
    Passar på att önska dig en fin vecka
    Kramis
    Sus

    SvaraRadera
  12. sensommaren är så fin..man känner hösten i luften.

    SvaraRadera
  13. Verkligen en härlig kväll! Fint där vid Rynningviken... är så glad att jag fick följa med dit i våras :)
    Så mysigt de har det där, din jobbarkompis och hennes man. Hade också lätt kunna gå runt där med kameran. Mycket fint att fota!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Tjenare tjejen. Det är så mysigt att sitta här och läsa om din förehavande.
    Nu har jag läst ikapp.
    Det har varit en snabb sommar med lite besök hos härliga vänner på bloggen.
    Hoppas hösten blir lite intensivare här för annars har jag väl snart inte en bloggvän hahahaha!
    Kramizzz going
    Sååå mysigt hon hade det med alla sina småstugor.
    Havet tyckte jag var bäst. Hon har verkligen humor

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~