måndag 26 augusti 2013

Att det ska ...

 vara så svårt att få till ett inlägg!
Veckorna rullar på och mycket ska inrymmas.
Sent i torsdags kväll sydde jag klart 
mitt Ipadfodral. Kan vara bra att ha 
som skydd då den stoppas ner i
jobbväskan bland diverse andra saker.


Årets omslag på planerings-
kalendern blev så här.
Ombyte förnöjer.


Andra tyger hängde på dörren 
då dottern var hemma några veckor.
 Jag gillar bilden med den stängda dörren
bakom vilken en trött dotter vilar medan 
jeansen solar sig i ljuset :).


Jag har fått upp smaken på Fröknäcke.
Perfekt att ha en burk med till jobbet
och ta som lite mellanmål. Det finns en 
hel del olika recept att välja på nätet.
 Det går snabbt att baka en vardagskväll.



Förra veckan klev vi in i skogen
för att leta svamp. Inte blev
det någon större skörd. Men 
om man gillade myggor så var 
det trivsamt :). Lite svamp blev 
det i alla fall.

I söndags tog vi bilen till Hampetorp
som ligger vid Hjälmarens södra sida.
Bakpå hade vi cyklarna så vi enkelt 
tog oss över med färjan till Vinön.
Det var bra att ha kvar bilen på 
fastlandet för hemåt var det bilkö
och alla fick inte plats.

Vi svängde ner på en liten väg
som ledde till ett trivsamt Loppis.
Hittade några skedar.

Ingen stor ö men trivsamt att 
cykla i den vackra sensommaren.
Just den här dagen var caféet
stängt men vi hittade till en 
örtbod där det fanns tomater,Loka 
(cykeluthyrning och trevligt bemötande). 
Det blev vår lunch.

Badstrand på norra sidan.
Man kan gå en naturslinga 
dit från färjan och den är 
på ca 4 km.



Lördagskvällen blev i Garphyttans Folkets park.
Jeremias Session Band stod för en härlig
musikalisk kväll. Det är något speciellt
 att vara utomhus med hela stjärnhimlen ovanför.


Hemma i trädgården lyser små 
solcellslyktor upp lite. Det är 
så mysigt att se ljuspunkterna 
där på stolarna och i träden.

Nu njuter vi mera sommar och 
hoppas på att den dröjer kvar till 
helgen för då väntar en annan utflykt.


15 kommentarer:

  1. Snyggt ipadfodral!
    Ser att du haft en händelserik helg. Vinön är länge sedan jag besökte. Smart att ta med cyklarna, för kö till färjan är det ju alltid på sommaren!
    Ha en fin vecka!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Det var ju mycket Du hade att skriva om.
    En hel lång rad med trevliga saker. DettA fröknäcke tycker jag är jättegott, svårt
    att sluta när maN BÖRJAT ATT KNAPRA.
    sÅ FINA BILDER dU TAGIT MED.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ja det blir så att man lägger tiden på annat än bloggen, men det är trevligt med dokumentation allt emellanåt så kan man gå tillbaka och påminnas om vad man gjort. Snygga fodral du gjort till både Ipad och planeringskalender!
    Fin fortsättning på veckan önskar jag dig.

    SvaraRadera
  4. Så fint du sytt...vad händigt!
    Vinön är mysigt...vi var över en sommardag när barnen var mindre...då hyrde vi varsin tandemcykel, mannen och jag och cyklade runt lite på ön med barnen. Hjälmargös blev det till middag därute.
    Såå fint med lyktorna i trädgården...jag har några jag me' ....hihii...

    Ha de gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. Det var ingen dålig uppdatering! Det är lätt hänt att dagarna rinner iväg och det finns inte alltid lust för bloggande. Du har inte legat på latsidan! Fina fodral! ♥

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt inlägg! Jag har också svårt att hinna med inlägg men jag tittar in till bloggvännerna ofta.
    Du har pysslat fina saker och fröknäcke är mums, jag har också med en burk till jobbet, gott att ha när man känner suget. Iår är det dåligt med svamp här, det har varit för torrt .... men det gör inget.
    Nu är en mysig tid med belysning i trädgården .... och levande ljus inne.
    Ha det fortsatt fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  7. Hur hinner du med allt...? Jobba, sy...tycker mest att jag jobbar och sen lägger huvudet på kudden. Fast nu är snart den här intensiva perioden över, och förhoppningsvis, inte blir någon mer heller...Snyggt fodral i alla fall, du lägger ned tid på det du gör, det syns.
    Vinön...det är en riktig pärla det!! skulle mer än gärna kunna bo där om jag hade ett jobb som jag kunde sköta hemifrån. Ett litet Gotland i miniatyr...
    Kan tänka mej stämningen i Garphyttan...ungefär som Brolle i Pålsboda. Det blir lite nostalgi också, vi är ju uppvuxna på FolketsPark´s tiden.
    Ha nu en riktigt skön fortsättning på veckan vännen, så hörs vi när det lugnat ned sej. Ber om ursäkt för mitt korthuggna svar från jobbet...i söndags!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. så fint fodral du har sytt.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Känner så väl igen det där när man inte vill få till ett inlägg men jag tror ju att det gäller oss alla som inte planerat de där inläggen så noga på förhand.
    Inte har du ju varit still i alla fall, du har ju hunnit göra mycket trevligt ser jag och det är minsann lika viktigt det.
    Jag hoppas också att vädret håller i sig till helgen då vi firar veneziaden här.

    SvaraRadera
  10. Fröknäcke är ju lite för gott, jag äter upp allaihop på en gång när jag bakat så just nu har jag uppehåll. Kantareller är gott, men det verkar inte bli så många här i år, för torrt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Så många härliga stopp i ditt inlägg ,kram Nette

    SvaraRadera
  12. Tänk att du har en sådan härlig energi till att baka och sy. Knäckebrödet ser jättesmarrigt ut, jag tror minsann att jag blev lite baksugen nu! :)

    Att få ha barnen hemma är utan tvekan ett av det bästa. Jag förstår om du myser nu när dotterns jeans hänger på dörren!

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Stor kram♥

    SvaraRadera
  13. Tack för ett mycket trevligt inlägg :)
    Ibland blir man inspirerad av andras energi, det smittar liksom av sig, nu vill jag också göra ett fodral till min Ipad, ditt blev så fint.
    Ha en bra dag.
    Annika

    SvaraRadera
  14. Du verkar vara lika pysslig som min äldsta dotter är. Vilka mysiga bilder på slutet. Måste se vad Fröknäcke är för något. Såg gott ut.

    SvaraRadera
  15. Hejsan!
    Vilka fina fodral du sytt, det till kalendern gillar jag extra mycket.
    Fröknäcken har jag oxå fått smak på och äter det nästan som godis :).
    Härliga utflykter ni haft, Vinön är fint.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~