söndag 28 juli 2013

Österlen


Efter Falsterbo blev det Österlen igen.


Ett besök i 
var gott för både mage och själ.
En underbar butik i Hammenhög.


Klart att vi måste svänga in till
 AnnMarie och Hans på GyllenGården
 i Smedstorp. Utställningen nu var foton av 
Jan Peter Lahall och Brutus Östling.
Mycket vackra naturbilder.


Knäbäckshusen var en upplevelse.

Vilken strand!


Eftersom jag har så många bilder 
att välja mellan så stoppar jag här nu.
Fortsätter med nya vyer i nästa inlägg
som inte ska dröja lika länge som detta :)

12 kommentarer:

  1. Underbara Österlen!
    Vill tillbaka dit.....NUUU!
    Allt är vackert....husen, naturen och de långa vita sandstränderna!
    Ser fram emot fler bilder......;o)
    Söndagskramar

    SvaraRadera
  2. Så roligt att hitta hit till din fina blogg! Och det gjorde jag ju tack vare kommentaren du lämnade hos mig. Det är så roligt att hitta nya bloggar. Och nu tänkte jag titta vidare här!
    Sv. Ja visst den där fröken är sååå söt med sina kommentarer :-)
    /Agneta

    SvaraRadera
  3. Åhh, Österlen är så vackert och mysigt! Ser fram emot fler bilder!
    Ha en fin kväll!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Så vackert! Du visar alltid så intressanta platser :)

    SvaraRadera
  5. Var ligger Knäbäckshusens fina strand ?

    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Nu hade jag en hel del att ta igen här hos dig! Den där Lyko-sidan har jag shoppat solkrämer hos. Jättefina bilder på dina utflykter, barnbarn och Österlen, som jag gärna skulle vilja besöka. Ser fram emot fler bilder! ♥

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder från Österlen dit vi brukar ta en runda varje år.
    Ha en bra dag.
    Annika

    SvaraRadera
  8. Alltså det där Österlen är något som jag verkligen vill uppleva..det känner jag helt tydligt. Nästa år blir det nog en tur..du visar ju upp så mycket intressant på ditt fina mjuka sätt.

    En liten bit av Medelhavet..vilket vackert namn.

    SvaraRadera
  9. En härlig sommar med inslag av allt mellan himel och jord hör hos dig! Kul att få hänga med ;)
    Så fint du syr till busungen :)
    Håller med dig om att husbil är toppen!
    Ha det fortsatt jätte gott,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  10. Ååå såå underbart det ser ut och vilken ljuvligt vacker och skön strand :)
    Österlen är något som jag är väldigt dålig bevandrad i och jag hoppas att jag någongång får komma dit....tack för inspiration här hos dig :)
    Önskar dig fortsatt fina sommardagar.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  11. Lilla vän, vilka underbara bilder. Tänk
    så fint vi har i vårt eget land.
    Vilka gamla rariteter Du plockar fram, Tack
    ska Du ha för det.


    kramisar

    SvaraRadera
  12. Åh vilka fantastiskt fina bilder du har! Hittade in hit till dig nu och vill gärna komma tillbaka! :-)

    Ha det så fint!

    Anki på Skaftö

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~