söndag 16 juni 2013

Ny butik, grannkamp....


Förra helgen, då det var 
några fler ledigdagar
då for vi på vägarna.


Första stoppet var i Åmål.


Här i staden bodde jag
 hösten för 40 år sen.


Efter en god natts sömn 
fortsatte vi söderut.



Nästa stopp blev här hos 
mysiga Irene som har
många fina idéer för
sin snart nyöppna butik.


Jo, hennes hus 
är klätt med skiffer.
Tack Irene med man för
en trivsam stund.

Vi återkommer vid tillfälle
för ett besök i er fina butik!
En unik miljö.



Strax i närheten bor min en kompis.
Vi träffades för 40 år sen 
då vi var nya i vårt yrke.
Under alla år har vi haft kontakt
på olika sätt.


Berit gillar olika installationer.

Resan gick vidare västerut
mot Strömstad och Seläter.



Där blev vi i flera nätter.
Vår gata i Örebro hade 
grannträff för oss som
hållit ihop under många år.


En av oss har ett hus här i byn
där vi kunde träffas och umgås.


På lördagen var det femkamp och kubb vid
 viken. En viktig kamp mellan grannarna
 i Örebro och grannarna i Seläter.


I år avgick Västkusten med seger.
Grattis till dem!



16 kommentarer:

  1. Vilken trevlig resrutt, så härliga bilder
    Du tagit och visar. Vet Du Åmål har jag aldrig
    varit i. Aldrig Seläter heller ?
    Tack för vi får följa med på dina och de andras turer.

    kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Många fina bilder !
    Ha en fin dag
    Kram Karina

    SvaraRadera
  3. Skönt med en liten tripp så där, och sen att träffa Iréne måste ju liksom vara bonus på det hela??!! Ska försöka ta mej till hennes butik sen, om jag hittar dit, annars vet jag ju vem jag ska kontakta...*blink,blink*...
    Så...ni förlorade kampen i år...hoppas att det inte satte alltför djupa sår och spår...
    Här har lugnet lagt sej efter en lördag som var rätt uppskruvad, om man säger så...Men nu är alla lyckliga och nöjda, och förmodligen rätt trötta också...
    Hör nu av dej dels när du känner för en kopp kaffe eller om ni är på tur!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig tripp ni varit på! Och så har du träffat Iréne, så kul! Hon är granne med min barndomsby men jag har ännu inte träffat henne men i sommar ska jag dit!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. vilken härlig tripp och fint att träffa vänner, njuta och ha det bra.

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig helg! Åmål är vackert och att avsluta helgen i bohuslän är ju aldrig fel!
    Ha en skön söndagskväll!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Så härligt ni haft det!! :)
    Åmål har jag varit i många gånger...främst på hundutställningar..hihi... men också på genomresa till kusten :)
    Att träffa nya och "gamla" vänner är en stor glädje!
    Härligt inlägg med vackra sommarbilder.
    Ha det fortsatt gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  8. Låter som en härlig tripp och som bilderna avslöjar så var ni på vackra platser och hade dessutom härligt väder.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  9. Så härliga dagar ni har haft! Ser mysigt ut där hos Skifferhuset...

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  10. Vilken trevlig tur. Och många fina bilder bjudr du på.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Har din bror öppet i år ?
    Jag har inte set någon skylt
    Kram Karina
    Ps skänken kommer inte från din bror :-)
    Kram Karina

    SvaraRadera
  12. Alltid trevligt att ibland åka bort en snutt och dessutom att träffa gamla bekanta. Ja då brukar det ju bli väldigt mycket motion för pratmusklerna.
    Vackra bilder fick du på kuppen. Särkilt den med de silvriga grässtråna, alldeles härlig.
    Önskar dig en skön midsommar.

    SvaraRadera
  13. En mysig tripp i mina trakter ser jag :-) Nu undrar jag ju lite var Irene har sin affär? Rör oss ju en del i Dalsland. För jag anar att det är där.
    Ha nu en jättefin midsommar vad du nu ska göra.
    Här blir det i alla fall grannfest :-)
    Kram och ha det gott önskar Tina

    SvaraRadera
  14. Ni verkar ha haft en trevlig resa !

    Birgitta

    SvaraRadera
  15. Tassar in igen för att önska dig en riktigt trevlig midsommar :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~