söndag 30 juni 2013

Mysdag

...med fina vänner. Lite av en 
bloggträff kan man säga...en liten en.
Rigmor och Anki kom och hämtade mig i tisdags
för en tur till Wadköping. Har ni inte
 besökt utställningen i Wadköpingshallen 
ännu så har ni chans i dag, söndag,
 för då är det sista dagen som de 
duktiga tjejerna visar sina alster.



Måleriet står Karina för.
Återvinning av vackra brodyrer
och tillverkning av smycken är
Karinas kompisar som gör.




Det fanns en hel del som jag 
skulle vilja ta med mig hem.



Det blev en skön fotopromenad
genom ett vackert Wadköping.
För den som inte vet så 
består kulturreservatet av 
ditflyttade hus från 
gamla Örebro med omnejd.

************
Efter Wadköping blev det 
en tur till Naturens Hus.
Nu är det ingen längre sträcka mellan
utan det går ganska snabbt att
 ta sig dit
Här trivs jag.


En gofika innan vi satte fart 
mot Rynningeviken eller Rävgången.

Min mumsiga citronkaka
med vaniljvisp.



Vår innsjö Hjälmaren 
låg lugn och fin.


Överallt vakade fåglarna över sina ungar.


Skönt att vila benen en stund innan
vi tog oss tillbaka till bilen för
en åktur till nästa fina ställe.



20 kommentarer:

  1. ser ut som en trevlig dag, fantastiskt fin väska.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Åh ja där är fint i Naturens hus o omgivningar.
    även Wadköping.

    och synd man inte kom på det när jag var i Örebro senast. Jaja då har jag något till nästa gång att hitta på.
    AnnaSC

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig utflykt...med bloggvänner! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin dag med dina vänner! Smyckena är så fina och blomväskan helt betagande.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Du är så bra på att hitta mysställen Annika! Älskar att läsa din blogg och få lite tips, har bara blivit lite dålig på att kommentera tyvärr men ska bli bättre på det!:) Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Herre gud Annika...vad är det på näst sista bilden...*gapskratt*??!! Endast en mor kan älska detta barn...eller han är ju för söt egentligen!! Ja du...nog hade vi lite olika bilder med oss hem på minneskortet. En fantastisk dag, och en fantastisk tur med vädret också...Och tänk så mycket vårt lilla Örebro har att bjuda på, sånt som man inte ser till vardags.
    Nu går jag in på sista semesterveckan, och det känns...inte kul!! Inte kul heller med knä´t, inflammation...går på dunderkur med medicin, magen blir kaputt...Men det kunde vara värre!! Får tänka tillbaka på "vår" dag!!
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder från er bloggväns-utflykt! Bra att du tipsade om fika i Naturens Hus. Det kanske kan bli en tur dit i sommar...

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Saknar stadsparks- och Wadköpingspromenaderna. Har mycket fint runt mig här också förstås, men vissa saker saknas mer än andra.

    Må så gott i sommaren!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Låter härligt det där! Väskan med växter i lappteknik skulle jag gärna ha!
    Du får se många fina platser i din närhet du!
    Ha en fin början på juli! ♥

    SvaraRadera
  10. Vilken dag ni hade! Tycker det är så mysigt ute vid Rynningeviken! Lite havskänsla!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig dag och bloggträff, så mysigt ! kram

    SvaraRadera
  12. Jag älskar också att gå i både Stadsparken, Wadköping och i Rynningeviken är det bara så otroligt vackert.
    Där tog vi alla våra senaste bilder för MarthaMildreds sommarkollektion.

    SvaraRadera
  13. Tack Annika för din kommentar i min blogg. Roligt att du tycker om mina barnkläder. Du har en fin blogg...gillar den! Ha en skön dag /Anna

    SvaraRadera
  14. Härligt! Bor du också i närheten? Älskar Citronkaka...mmm...Vi har precis kommit in efter en powerwalk runt oset...såg de där små svarta fågelungarna med röda ansiken...och svanungar...och andungar...Ps lurade dig lite...det heter Rosengården (och Magnolialunden)...har ändart nu i mitt inlägg (sorry) Kram Maria

    SvaraRadera
  15. OJ SÅ MYCKET DU HADE ATT BERÄTTA , OM
    VADKÖPING. TÄNK SÅ MYCKET GAMMALT OCH FINT.
    DET MÅSTE HA VARIT EN TREVLIG TRÄFMED ER BLOGGARE MED.

    KRAM HAJAN

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar och härlig mysdag! Att få tillbringa tid tillsammans med sina vänner är otroligt berikande!

    Tack för ett inspirerande inlägg! Jag ska nog ta mig ner till naturens hus... känner att det är alldeles för länge sedan jag var där!

    Hoppas att du fortsätter att njuta av sommaren!
    Kram♥

    SvaraRadera
  17. Vilken fin dag med härliga vänner från bloggvärlden och så kreativa till på köpet! Förstår verkligen att du vill ha med dig saker därifrån ;)
    Ha en fin sommar,
    Sussi

    SvaraRadera
  18. Så mycket läckert från utställarna!
    Vilken cool pippi du fångat med kameran...ha ha...den är söt men ändå inte!
    Tack för din goa kommentar! ♥
    Underbar kan du vara själv! ♥
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  19. Äntligen kan jag kommentera. Internetproblem med det mobila bredbandet har satt käppar i hjulet tidigare. Åh så kul att se och läsa om vår härliga dag. Vilken fantastisk dag det blev och så fint det var ute vid Naturens hus. En riktig kanonbild på den lilla sothönekycklingen - både ful och söt :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Halloj!!!
    Rigmor, Urban plus Sambo var här i helgen.
    Himmel så kul det var.
    De är för sköna.
    Det är bara synd att tiden rinner så fort men det blir väl så när man har skoj.
    Jag förstår att ni har det mysigt när ni är ute och shoppar eller bara tittar.
    Så snyggt du har det på altanen.
    Nu skall jag sticka till tandläkaren.
    Hoppas hon kommer denna gången.
    Kramizzzz och mysig sommar på er där borta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~