onsdag 5 juni 2013

Kolla in


lite växter från trädgården.
Kinesisk trädpion som blommar för fullt.

Tyckte att jag tog många bilder men 
de blev inte så bra som jag trodde
...lite för mörka men... :)


Så vacker





Då vi var på Gyllengården i Smedstorp
köpte vi med oss krukan.
Den tog rätt stor plats i bagageutrymmet
men jag är så glad över den.


Kunde inte låta bli att köpa några pioner
nu i helgen. Det har jag aldrig gjort 
tidigare eftersom vi har ganska många.
Men de är ju inte i blom ännu
så varför inte njuta
medan man kan.




Ha en trivsam Nationaldag.

14 kommentarer:

  1. Vilken vacker pion du har! Här är det inga pioner som börjat blomma än, men jag har ju bara vanliga bondpioner....
    Snygg bukett!!!!
    Ha en fin helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker trädpion! Får nog lägga till en sådan på "vill ha-listan"... ;-) Men snart är det dags för luktpionerna även här.

    Tur att ni fick rum med den stora krukan i bilen. Den var verkligen snygg!

    Ser att du har varit ute och åkt åt det här hållet också.

    Försommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara trädgårdsbilder! Pioner är nog en av de vackraste blommor man kan tänka sig!

    Ha en fin onsdag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. jag älskar Pioner, vilken underbar doft de har.
    Jag brukar få av min dotter, de har sådans i sin trädgård.

    Ha en fin dag i morgon, kram från
    Hajan

    SvaraRadera
  5. Både krukan och pionerna är ju heeelt underbara!
    Ja här är pionknopparna som små hårda bollar fortfarande, så det blir allt till att köpa om man ska njuta av dem nu.
    Ha en härlig helg nu och må så gott!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Vilket fynd... den krukan var fin! För att inte tala om trädpionen... helt underbar!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh, en kinesisk trädpion, nu kom det visst lite avundsjuka här! Pioner över huvud taget är underbara och snart går några i blom hos mig.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga blomster, för står att den krukan fick följa med hem för fin är den. Kram

    SvaraRadera
  9. Jättevackra bilder på vackra blommor och jag känner nästan doften från pionen ända hit till mig...hihi..
    Förstår att du är glad över krukan...den är ju jättefin...grattis till det fina köpet! :)

    Önskar dig fortsatt fina sommardagar
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  10. Åhh...pioner och alla andra ljuvliga blomdofter!
    Har planterat luktärtor både i krukor och på friland.....tänker göra som Ferdinand i sommar...."bara lukta på blommorna". :o))
    Snart sommarlov...åhh, så härligt för dig lilla fröken! Kanske vi kan ta en fika snart då....?
    Ha det så bra! ♥
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  11. Äntligen här igen :-) Hos mej ligger datorn där svart i dessa fina tider. Tillbringar så mycket vi kan ute nu. Men nu njuter jag av dina bloggar en stund och dina fina bilder. Du är alltid ute på så mycket mysigt. Nu önskar jag att du ska få en härlig semester.
    I morgon ska vi åka till lilla hjärtat :-) Ja du vet hur kul det är :-))) Vi får väl hitta på nått kul där nere för det ska bli fint väder i morgon också.
    Ha det nu så jättegott önskar Tina och kramar OM

    SvaraRadera
  12. Förstår att du är mitt i skolavslutningar och andra sommarbestyr...Men nu är det väl ändå på tiden att vi träffas?? Jag har semester från och med nästa vecka, och tre veckor framåt, så det är bara du hör av dej när du känner för det!!
    Inga pioner här heller som är i blom, så jag får nog göra som du...köpa för att få den där rätta sommarkänslan, doften...!! Det mesta är senare i år, utom min semester då...*skratt*...
    Och Gotlandsveckan...ja den gick ju alldeles för fort. Men man får vara glad att man över huvudtaget kom dit...*gapskratt*!!
    Ha det nu riktigt gott så hörs vi!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Hej Annika!!

    Vad länge sedan det var jag kikade in hos dig. Vilka njutningsfulla bilder du lägger in. Tack så mycket för inspirationen.
    Såg även att du varit till Danmark, tyvärr hade jag ingen möjlighet att följa med i år :(

    Nationaldagen var ingen rolig årsdag för oss, tänk att det redan gått ett helt år... Men jag gjorde det bästa av dagen och umgicks med de finaste av vänner.
    Livet tar många vändningar och nu känner vi stor lycka och glädje inför hösten då vi massor av roligt och spännande att se fram emot :).

    Ha det så gott.
    Kramar Ida

    SvaraRadera
  14. Det är ljuvligt med trädpioner.Jag har inga men skulle så gärna vilja ha.De är så satans dyra. 500 för ett par blad
    Det är vackert att ha i vas det går inte att förneka.
    Kramizzzz going
    Allt går i snigelfart här nere just nu.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~