lördag 1 juni 2013

Äntligen helg

Hoppsan så snabbt den här veckan försvann.
Snart kanske att man kan få  njuta av
härliga försommardagar.
Jag tänker på 
dessa skriftliga omdömen 
som ska publiceras.



Trädgården lever vidare 
trots min vanskötsel :)

Men i helgen ska jag bli 
klar har jag bestämt mig för.




Fina formen kom med
mig hem från Danmark
tidigare i maj.

Förra helgen for jag runt 
lite på min vanliga runda.





Bilderna är från Min Skattkammare.
Kicki har så mycket fint
i sin lilla butik.
Jag hittar alltid 
någonting.


Söta och fina tags
att sätta på paketen.
Från Green Gate.
Hittade dem hos 
Smultrongården.


Ett gammalt bordsben är
själva ljusstaken.
Hittade den Gyllengården
på Österlen då vi var där
tidigare i maj.

14 kommentarer:

  1. Så mycket fint du visar. skulle vilja ta mig ut till Kicki, har inte varit där sedan hon öppnade igen.
    Önskar dig en fin lördag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Så snygg den ljusstaken är! Ja du visar en hel del vackert där på dina foton. Hoppas att du snart har dina omdömen skrivna och får njuta av den vackra sommaren. I dag får vi åka på yngsta dotterns skolavslutning och efter det blir det en hel del studenter som ska firas :)

    SvaraRadera
  3. Hej gulliga Annika!
    Håller med, hoppsan så fort veckan gick, men nu sitter jag äntligen ner efter lördagsstängning.
    Åhh, så kul det är när du överraskar med dina besök! Och denna gång med bildläraren Inger och söta blomman. TACK, såå rart! (hälsa henne) Blir ju så uppmuntrad av era "heja på" utrop också. :o)
    Förstår att du inte hinner med trädgården med allt annat du har att göra.
    Vi har bara träd-gård, inte sån där fin trädgård som ni har så det krävs mest gräsklippning här. Men det är skönt ändå att sitta ute och titta ut över nejden.
    Stor kram på dig Annika, önskar dig en jättefin helg!
    Kicki

    SvaraRadera
  4. Mysigt med små utflykter=) Trädgården lever verkligen sitt eget liv, allt har exploderat och gräset växer som bara den, det är svårt att hinna med...
    Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Jaa, alltid finner man något. >Det ät ju det
    som är så roligt.
    Den som säker han finner.

    kram från Hajan

    SvaraRadera
  6. Hej i sommarnatten! Tittar in och önskar dig en trevlig sommar! Förstår att det är jobbigt med omdömen/betyg. Har varit i den svängen.....
    Vill ju vara rättvis
    Ha det så gott!
    HÄlsningar från sommarvärmen i norr
    Carin

    SvaraRadera
  7. Vad mycket fint du hittat! Gillar verkligen ljusstaken!
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig shoppingtur, så mycket vackert du hittat. Gyllengården har jag aldrig hört talas om, tack för tipset den länken spar jag.

    fortsatt härlig söndag till dig.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint du hittat och den där formen gillar jag!! Tack för länkarna!
    (P.S. Quiltappen är inte så avancerad, bara lite mått och sånt :)jag bara sökte på "Play butic" )

    SvaraRadera
  10. De där ljusstakarna har jag sett lite här och där, jättecharmiga. Problemet för mig är att nu har jag inte plats! Har en hel kartong proppad med sånt som ska till loppisbordet jag ska hyra i höst. Och fler kartonger lär det bli, här skalas av radikalt.

    Tack för dina gulliga kommentarer:)
    Kram och må gott i sluttampen innan lovet!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Å vad fina saker du hittade på din tur! Har mailat dig om den 6/6! Kram Iréne

    SvaraRadera
  12. Hahaha! Samma här, trädgården verkar frodas trots min VANSKÖTSEL, har bestämt att jag gillar den lite vilda stilen... ;D

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  13. Jaa inte är det lätt att hinna med sin trädgård. Jag ska oxå försöka få lite ordning i min vildväxta, om det går?. Jätte fina fynd du gjort Annika, du hittar alltid så fina saker .
    Kramar i massor/Ingela.

    SvaraRadera
  14. Ja nu växer ALLT så det knakar och den vilda jakten på allt "icke önskvärt" skulle behöva pågå dygnet runt...haha...
    Smultrongården skulle jag vilja besöka nångång förstår att det är jättefint....men det har inte blivit av...som så mycket annat...hihi..
    Tack för dina jättefina bilder:)

    Ha det så gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~