onsdag 1 maj 2013

Sköna maj välkommen


I vår stad sjungs våren in från slottet.
Brasan är ute på en flotte.
Bågskyttar skjuter eldpilar 
som sätter fart på brasan.
En stor blandad kör
står för skönsång.
Välkommen sköna maj!
Vår kväll blev molnfri och nästan vindstilla.
Eftermiddagen bjöd på riktigt aprilväder
med regn och hagelskurar. 


I helgen var det Trendmässa i stan.
För första gången i nya ishallen. Jag var där
 en sväng och träffade Nina och Josefin, mor 
och dotter som har fina butiken Nice i 
Marieberg. De har mycket som är nice.



En annan mor och dotter är Eva 
och Hanna på Smultrongården.


Men jag undrar vad de hade för sig?


Ett bra tips om man snabbt vill 
fixa lite fint i trädgården.
De visade lite olika alternativ.


Ja, det var några av alla utställare som var där. 
Kan bli en bra tradition.



Första dagen på maj har tillbringats
här hemma. Tvätt och fix med kläder.
I morgon är det kickoffinternat
för ett nytt jobb som jag ska ha 
på halvtid nästa läsår. Jag sover
 inte över utan är med en av 
dagarna för tidigt på fredags 
morgon åker jag till Danmark med 
Petra och en mängd andra tjejer.
Jag känner inte till någon som ska med
 men det blir spännande att möta nya
människor. De förra gångerna har varit
väldigt mysiga och trevliga.



15 kommentarer:

  1. Så fint och trevligt!! :)
    Då var du vid majbrasan samtidigt som min yngsta dotter...hihi..
    Ja Nice ...de har nice grejer de...vår andra dotters favoritaffär.
    Njuter av dina fina bilder...tack för dem.
    Ha de gott
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Så kul med trendmässan!
    Åh, är det dags för Danmarksresan nu?! Dottern och jag hade tänkt åka med nån gång, vi får se vilket år det blir.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Några år sen jag var vid slottet på valborg. Mysigt!
    Ha det så skönt på Danmarksresan! Det är ett dejligt land!! Vi drar dit igen den 17 maj!!!!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Sköna Annika....du far som en guttaperka över länet och snart bär det av mot Danmark! ;o))
    Det kommer att bli toppen! Bloggtjejer är ett trevligt släkte. ;o)
    Nu står sommarsäsongen bakom knuten och lurar....sååå efterlängtad vet jag inte när den var sist.
    Kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  5. Hej goa Annika!
    Jag måste ta mig till Örebro och skriva upp alla mysiga ställen jag vill till,mässan verkade inte så dum heller:)
    Det är så fint vid slottet i Örebro.
    Vi hade gärna följ med till Danmark igen, men jag fick en Sthresa nästa helg och så ska vi ett tjejgäng och prova på en Ullaredshelg helgen därpå...Sen är jag inte jättepigg än...
    Ha nu så himla kul!!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Så mycket spännande du har på gång! Vilket trevligt valborgsfirande!

    SvaraRadera
  7. Vi befann oss också vid slottet och det valborgsfirande som hölls där! Fyrverkerierna var makalösa... oj oj vilket skådespel!

    Hoppas att du får en trivsam Danmarksresa!
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Härligt att få inspiration på Trendmässan! Valborg är väldigt sällan som vi firar här för det mesta så håller vårbruket på och sedan kan vi både se och höra firandet från Kroppefjäll från våran trädgård! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  9. Hej! Roligt att se Slottet och läsa vad hände där för jag satt hemma:)
    Trendmässan...visste inte ens att den var här:/
    Önskar dig en skön resa!
    Kram Sirpa♥
    ps. nu har jag skrivit lite om min lilla "resa":)

    SvaraRadera
  10. Du har verklige vett på att hämta inspiration överallt.
    Heja dej !!!!! Ha det nu så jättekul i Danmark.
    Vi var faktiskt inte och såg nån brasa på Valborg. Vi var så trötta efter en dag i full fart så vi sjönk ner djup i våra fåtöljer och där blev vi sittande :-)
    Nytt jobb på gång ser jag :-)
    Ha det nu jättebra.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  11. Ha en riktigt härlig helg!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  12. tÄNK VAD MYCKET TREVLIGT, dU HADE ATT VÄLJA PÅ.
    Danmarksresan , kan nog bli hur trevlig som
    helst, låter lockande.
    Sådana resor får man skippa när man är
    i min ålder, men då får man tänka på hur
    mycket roligt man hade förr, när man orkade.

    lycka till nu

    SvaraRadera
  13. Kikar in igen och ....
    Önskar dig en fin och solig skönamaj-helg :)
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  14. Du verkar ha haft en härlig Valborgshelg.
    Åhh, är det dags för Danmarksresan igen!
    Hoppas du hittar massor av fina saker och att det blir jättetrevligt.
    Kram och ha en fin helg!

    Åsa.

    SvaraRadera
  15. Sååå mysigt det ser ut.Sååå vackert med kören och allt Jag kan riktigt höra hur vackert de sjunger in våren.
    Mor och dotter är ju skitsnygga.Lika fina som det de säljer.
    Ha nu en riktig skön tripp till Danmark eller förresten du väl är hemma igen så klart.Hoppas att det blev lika bra som det brukar vara.
    Kramizzz på dig going

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~