söndag 19 maj 2013

Men hur kunde det bli så?


Färgskalan i vår trädgård 
är inte så varierad.


Men här har det hänt något mystiskt!
Jag planterade vita tulpaner
och upp kommer GULA!
Visst är det märkligt
att det blir så?
Tyvärr har jag inte
något emballage kvar
som stöd då man kan
gå till butiken och fundera 
över vad som de saluför.
Det är vackra blommor...absolut
 men de skulle varit vita.


Blåa vitsippan blommar för fullt nu.


Kungsängsliljan håller färgen i alla fall :)


Lillhingsten lever om i hagen.


Första försöket till att ha grimma
 på sig...han var helvild :)


Men till slut så...

Ännu har han inget namn
men kom gärna med förslag.


19 kommentarer:

  1. Nydelige blomster, tulipaner er flotte uansett farge:-) Så fint bilde av den lille hingsten:-) God helg! Hilsen fra Marianne

    SvaraRadera
  2. Ja ibland kan man inte förstå sig på det här med växter, hur det kan bli och hur vackra de är.
    Otroligt med lilla häst"pojken" där! ♥

    SvaraRadera
  3. Kanske har naturen själv spelat ett spratt=) Det kan väl vara kul att bli överraskad ibland...

    Vilken liten busig hingst! Meeen så svårt med namnförslag...

    Ha en finfin ny vecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder på lillhingsten! Förstår inte hur de kan hålla balansen på sina långa ben. Och hur ska man veta att en grimma inte är farlig... ;-) Han borde väl få ett namn som börjar på W precis som sin mamma, eller vad heter pappan? Wilhelm eller Walter kanske kan passa som namn? Här finns dessutom massor av namnförslag: http://www.minhastsida.se/Haestnamn-Hingstar_m29.html

    Vackra färger i din trädgård - även den gula! Gula blommor lyser ikapp med solen, vilket piggar upp efter vintermånader med snö. Men om man planterar en vit blomma, vill man förstås att den ska vara vit...

    Pingsthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Underbara bilder på den lilla hingsten. Det ända namn som ploppar upp i mitt huvud är minnet av min farfars arbetsardenner som hette Grim...
    Vackra blommor du har i din trädgård men jag förstår din besvikelse över att den gula tulpanen, även om den är vacker så är det ju inte vad du satt.
    Önskar dig en fin vecka, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Ja, ibland blir man överraskad... inte lätt det där att lita på färger när det gäller lökväxter.
    Härliga bilder på hingstungen - han är helt underbar!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Kungsängsliljan är underbar... det ser ut som om det växer mycket vackert i din trädgård!

    Hoppas att ni finner ett passande namn till det fina fölet! :)

    Önskar dig en trivsam vecka!
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Vilken överraskning med gula tulpaner, i stället för vita. Men det kanske bryter av fint mot de andra färgerna. Kungsängslilja är en av mina favoriter, de blommar så fint under mitt Silverpäronträd. Han är helt underbar, lilla fölet. Kram

    SvaraRadera
  9. Hej! Han är så söt! Man blir glad att titta på glada honom! Så fina blommor du har också!
    Önskar dig en skön start på veckan!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder! Vilken livsglädje!!!!
    Ibland blir man överraskad... Frön o lökar är ofta något helt annat än man trodde....
    Ha en fin vecka!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Jisses vad fin han här och vackra bilder visar du på dina blomster.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Nu är det guldläge i rabatterna..men jag har som du råkat utför fel färg..man blir lite besviken minsann..gula tulpaner är ju inte riktigt jämförbara med vita om du frågar mig o jag känner på mig att du har samma åsikt.

    Himmel vilken liten söt prins som skuttar i hagen.
    Tänkte mycket på dig när jag trillade runt i Närke i helgen :)jag kände din närvaro..:)

    SvaraRadera
  13. Fin tid vi har nu du med alt som blommar och gläder oss. Du har så mycket fina blommor och dom gula tulpanerna blir fint det också även om dom nu var tänkta vita. Kanske fel i förpackningen.
    Å vad det lilla fölet ser glad ut :-) Frisk och pigg det är glädje det du. Hoppas ni hittar nått passande namn på den lille virvelvinden :-)
    Ha det fortsatt gott och njut försommaren.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  14. Åh! jag älskar ju färg så jag tycker ju självklart att alla tulpaner är så fina.
    Just Tulpaner är min favorit blomma, när jag inte vet vad jag ska måla för något när jag ska påbörja en ny tavla så målar jag just tulpaner.

    Jag har en väninna i Sörby som bara har alla blommor i vitt, möjligtvis någon svag nyans av rosa, men det är allt, hon skrattar åt mig och min trädgård i vår sommarstuga som har ALLA färger hej vilt! Här hemma har vi Nisse( automatisk gräsklippare)som sköter gräsmattan och han vill inte ha några blommor, bara gräs!!
    Underbart söta hästar, och framför allt den lille skrutten:))

    SvaraRadera
  15. Så söt han är, känner att jag vill ha ett x med i namnet efter mamman så Dixter eller Dixten kanske?
    Ha en fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  16. Söt och go´och brun....Brownie kanske? ;o)
    Nähä du...inte behöver du ta med nån termos, men säg gärna till i förväg i fall det är kö från rondellen för då hinner jag inte med kaffekokandet. ;o))
    Kommer ni så bjuder jag på fikat denna gång, men som sagt gärna med lite framförhållning så jag hinner fixa nåt smaskigt.
    Hmmm....skumma lökar?!
    Kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  17. Jag tycker fölet kan heta DIXI !!!!!!!!!!!!

    Birgitta

    SvaraRadera
  18. Men en sån snygging!
    Fart på benen och hur underbart söt som helst :)
    Måste vara svårt att gå därifrån.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  19. Grattis!

    Mitt förslag är Klockhammars Nils :-)

    Peter F.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~