söndag 26 maj 2013

En lunchpromenad

Klicka gärna på bilderna så blir de större.

I veckan tog jag en 
liten runda på lunchen.


Min arbetsplats är precis
intill en mycket vacker
park med mängder
av underbara växter.



 Som tur var hade jag 
min nya Samsung i fickan
så jag kunde testa 
kameran i den.





På väg till jobbet passerar jag
 denna underbara Magnolia.


Majestätisk

****************

Kommande vecka är det omdömesskrivningen
 som gäller. Vi skriver i alla ämnen
 som vi undervisar i. 
För mig är det sju ämnen
 som jag kommer på nu. 
Ja...varje ämne 
gånger tjugosex
elever.


Tror att jag kommer att känna
 mig lättad då jag är klar.

21 kommentarer:

  1. Underbara blombilder gillar särskilt magnolian ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder du bjuder på och vilken energi det måste ge att vandra omkring där på lunchen, lite annat än att gå ut på vårt fabriksområde ;).
    Hoppas du haft en fin morsdag och får en bra start på veckan även om den innefattar ganska så hårt arbete.
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Fina bilder och skönt att ha så fin väg till sitt jobb.

    Ja det var mig du skjutsade in till Örebro från Smultrongården i lördags (25/5). Den där galna skåningen som åker så långt för att njuta ute på Smultris... Vill bara TACKA dig igen för skjutsen jag blev mycket glad o överraskad.
    TACK!!! :-)
    Anna SC

    SvaraRadera
  4. så vackra färger på blommorna.
    ~M~

    SvaraRadera
  5. Jag har oxå varit och tittat på alla blommorna i Stadsparken !

    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Den kameran fungerade finfint!!!
    Underbara blomster!
    Lycka till med alla omdömen.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Fantastiska bilder från Stadsparken! Där borde man ha varit ser jag... Inte behöver man åka till Keukenhof för att titta på tulpaner... ;-)

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Vilken förmån du har med dessa vackra omgivningar att hämta kraft ur på en lunchrast...underbart!
    Önskar dig en fin vecka i majsol ¤
    Kram från Lollo

    SvaraRadera
  9. Åh vad duktig du är med kameran!
    Ha en riktigt härlig måndag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  10. Mmmm jo jag vet..jag tror minsann jag gick där alldeles nyligen..kolossalt vackert.

    SvaraRadera
  11. Visst är det förunderligt vackert denna tid!
    Förstår att du har mycket annat än blommor att tänka på nu, men snart är det över och du kan njuta!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  12. Så härligt att ha den omgivning närma sin arbetsplats, vackra bilder. Kram Kram

    SvaraRadera
  13. Ljuvligt att ha en sån vacker omgivning kring sin arbetsplats. Allt är så vackert ute nu att man nästan tappar andan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Ååå hallå!
    Jag har inte varit där än i vår...måste nog ta mig i kragen och bege mig dit snart.
    Vilka underbara bilder du tar med kameran i fickan..;)
    Men duuu lilla fölet...ååå så sött!1
    Å din fina dotter!! VILKET HÅR!!!
    Helt underbar bild på henne och hästen. Som hämtad ur en romantisk film.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  15. det var underbart vackert, och jag håller med en annan bloggare Du är verkligen duktig med
    din kamera.
    Men vad jag mest tänker på är, det är ett hårt arbete att vara lärare nu. Jag har 2 st systrar i min bekantskapskrets som är larare.
    Ni verkar ju aldrig ha någon fritid. Den ena
    som jag talar om, hon har arbetet med sig hem också. Det måste vara slitigt, lycka till med allt
    kram Hajan

    SvaraRadera
  16. Ja stadsparken är väldigt fin! Jag förstå att du har mycket att göra nu med alla omdömen som ska bli klara! Det blir skönt sedan när sommaren och ledigheten tar vid!

    Kram♥

    SvaraRadera
  17. det var en härlig park att fördriva lunchen i. där måste du få massor av kraft att skriva det du ska till eleverna, tur att vi inte har det i förskoleklass.
    ha en fin torsdag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  18. Hej Annika! Vilken härlig lunch du hade och så fina bilder! Kan tänka mig att du kommer att känna lättnaden!
    Önskar dig en fin torsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  19. Nu vet jag vad jag ska göra på Lördag efter jobbet: åka till stadsparken:))
    Jag trodde inte det blommade så mycket där än.
    Vilka underbara bilder på så ljuvliga blommor, särskilt Tulpanerna. Jag älskar Tulpaner!
    Tack för tipset:))
    Skönt med sommarlov för dig snart, det kan du behöva.

    SvaraRadera
  20. Tack goa och rara du för dina ord inne hos mig! Instämmer i det du skriver och det är skönt att det finns flera som tänker lika!

    Att få titta in här och mötas av dina vackra bilder är alltid en trivsam och avkopplande sysselsättning!!! :)

    Önskar dig en finfin och behaglig helg!
    Stor Kram♥

    SvaraRadera
  21. Vilka underbara bilder du visar! Lycka nu till med omdömesskrivningarna!
    Kram! Märta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~