måndag 15 april 2013

Ministerbesök


I dag hade vi ett intressant
 besök i klassen.
Självaste utbildningsministern 
kom på besök. Han vill ha  
exempel på bra läsundervisning.
Barnen var så duktiga och fokuserade
på sitt jobb.
Jag läste högt ur vår högläsningsbok,
En hund och hans pojke,
och stannade upp vid vissa 
ord eller uttryck så att
de fick prata med sin 
pratkompis om det som jag
 ville att de skulle prata om. 
Vi jobbar utifrån några strategier
som skickliga läsare använder sig av.

Björklund fortsatte sen att läsa för
 barnen. De visade verkligen upp sin 
bästa sida och var precis som de brukar
fast de tyckte att det var pirrigt. 


Här sitter politikerna på barnens arbetsplatser
 på den efterföljande presskonferensen.

Gissa att det var en spännande
 dag för många på vår skola.
Innan klassrumsbesöket hade vi
ett informellt samtal kring
läsning med Jan Björklund.

Visst känner vi oss hedrade 
över att ha blivit utvalda.

27 kommentarer:

  1. Så glad jag blir att läsa detta! Jag har haft det intrycket att du är megakompetent inom läsinlärning, bl.a! Är det elevernas bokväskor som hänger där på krokarna? ♥

    SvaraRadera
  2. Kul besök ,vi här på andra sidan känner ju igen alla ministrar i Sverige bättre än våra egna eftersom vi tittar på Svenska TV .Kram Nette

    SvaraRadera
  3. WOW! Jättekul Annika! Och stolt är jag över att ha arbetat på denna fina skola. Skulle gärna läsa fler inlägg på din blogg med pedagogisk inspiration :)
    Kram, Kristin

    SvaraRadera
  4. Wow vilken grej!!!! Du måste vara superduktig på det du gör när du får så eminent besök!!!

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Så roligt att du får visa upp hur du arbetar och även att barnen fick stor plats vid besöket, det är så viktigt för dem! Förstår att det var en mycket spännande dag.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Oj, sånt besök får man inte varje dag! Kan tänka mig att det var spännande för alla!
    Har en skön vecka! Hoppas vi får värmen snart!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  7. Så jättekul och säkert givande besök för klassen. En sporre för barnen skulle jag tro att få sånt besök . Att ni alla haft en bra dag det går då inte att ta fel på. Så kul :-)
    Kram och ha en fortsatt go vecka.
    TINA

    SvaraRadera
  8. Jag läste ju detta på FB och nu här, så intressant! Du vet ju att jag skulle vilja besöka dig på jobbet någon gång:)
    Hoppas det blir av!
    Kram kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Kul och roligt för både dig och barnen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Helt underbart - måste ha varit en spännande dag för alla!
    Önskar att mina barnbarn får en sån lärare som du :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det var ju något att berätta när barnen kom hem från skolan, och för Dig var det väl en
    liten kick i alla fall .
    Så trevligt i vardagens lunk.

    kram Hajan

    SvaraRadera
  12. Vilket spännande och viktigt besök!!! Hoppas att barnen är nöjda! :) Nyfiken som jag är undrar jag hur kommer det sig att Björklund besökte just er klass?

    Jag tror att det är otroligt viktigt att politikerna får ta del av undervisningens realitet. Själv skulle jag skulle tacksamt välkomna ett besök i den naturvetenskapliga undervisningen!

    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!
    Kram♥

    SvaraRadera
  13. Vilken spännande dag det måste ha varit och vilka söta och goa elever du verkar ha.
    Önskar att min tjej hade haft en lärare som du, vi har ju haft lite problem med det och de har fått byta alldeles för många ggr.
    Önskar dig en fortsatt bra vecka, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  14. Jag förstår att det var en spännande men säkert också intressant dag. Vilken ära att ni blev utvalda!

    SvaraRadera
  15. Häftigt....Grattis till att ni blev utvalda. Detta måste de små grynen ha gillat.
    De sitter ju som små ljus.Vilken gullig klass.
    Ha det toppen.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  16. Riktigt trevligt att se politikerna mitt ute i vanlig vardag med barnen. Kända ansikten dessutom för oss på andra sidan (potten).
    Ha det så gott.

    SvaraRadera
  17. Ohhh....så spännande, men var är fröken!?
    Känner igen de små liven också, ser allt att de blivit lite "vuxnare" sen sist.
    Kan inte låta bli att notera att jag också suttit precis där självaste ministern sitter. STORT!! ;o)))
    Kram på dig fining!
    Kicki

    SvaraRadera
  18. .....fast jag fick sitta på en stol. Kraken fick sitta på golvet....
    Hi hi..

    SvaraRadera
  19. Intressant och så fint för er alla. Kul att det blev lyckat :)
    Hoppas du får en fin dag och ett skönt kommande veckoslut
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  20. Förstår att barnen tyckte detta var pirrigt men samtidigt roligt att ha en minister på besök! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  21. Hej Annika!
    What a nice visit!

    Manga Kramar
    Michaela

    SvaraRadera
  22. Vilken rolig och trevlig dag för er alla!
    Det är ju positivt att politiker ger sig ut i verkligheten och ser hur det fungerar där...
    Passar på att önska en trevlig helg,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  23. Hej Annika! Det var jätte roligt att träffa dig! Tack för länken till låten, den är ju så fin!
    Har en mys kväll!
    Kram Sirpa
    ps. Jag gick och klippte mig:)

    SvaraRadera
  24. Visst var du väl lite pirrig i magen innan ministerbesöket....? ;o
    Önskar dig en underbar söndag!
    Den ser lovande ut.....
    Stor kram
    Kicki

    SvaraRadera
  25. Så gøy!!
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~