lördag 6 april 2013

Intressen


Hortensian har en vacker svag rosa färg.
Har sett att det finns olika rosa nyanser på
dem. Men den mildaste rosafärgade är mer 
sällsynt i butikerna.



Dottern och hennes fina häst
som ska föla i mitten av maj.




Hästar behöver ju som bekant daglig
omvårdnad.Det gjorde att vi tog oss ut 
från tapetseringen några timmar varje dag.
Stallet är nära havet och det var ingen
nackdel då jag fotade. I bakgrunden 
ser ni vindkraftverken utanför 
Klagshamn,vid Öresundsbron.






Kul bild på solen.


Minns ni att jag skrev om att jag en
 lera? Här är resultatet av mitt kavlande!


Skålen som jag fick till på mitt
 första drejförsök. Känner mig 
lite nöjd med hur det blev.
Absolut att jag vill testa fler gånger.
Planerar vad jag ska göra härnäst. 


Jo...jag måste nog läsa dessa 
först innan det blir något mer med leran.


Ha en fortsatt skön helg    


25 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder på dottern och hennes häst.
    Och vilka fina mästerverk du fick till på av leran. Jag gick en keramikkurs för några år sedan och skulle gärna göra det igen.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Alltid lika fint att komma hit till dig..du har en så go ton i allt du förmedlar. Jag blir varm i hjärtat av dina bilder. Så roligt med hästen o fölet..med leran som blev så vacker..du har konstnärligheten i blodet du.

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra bilder från havskanten! Den med solnedgången är fantastisk! Fina saker du gjort i lera. Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Men vad duktig du är med lera Annika!! Så snyggt fat och skålen likaså!! Unna dej den tiden, det ger dej energi...
    Vackra bilder på dotter och häst...och man kan ana en rund mage...ja på hästen alltså...!! Är det som att vänta på människorbarn, man gör ultraljud och får reda på könet...?? Spännande...
    Önskar dej en riktigt skön lördagskväll vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Vilket snyggt fat och skål! Verkligen lyckat resultat!!! Spännande med föl till våren!
    Vackert vid havet!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Tänk när det kommer ett litet föl, då bliver
    Du mormor kan man ju säga. Så spännande och
    hoppas det går bra. Något som gick bra var
    det fina fatet Du tillverkat.
    Toppenbetyg , Grattis lila vän

    SvaraRadera
  7. Så härliga bilder på din dotter och hennes vackra häst... fantastisk bakgrund med solen :) Spännande med fölet!
    Ååh... så duktig du är med leran - jättefint!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka alster du gjort, snyggt. Spännande med en fölunge i maj, får mig att minnas alla vaknätter jag under åren haft , när det väntades tillökning i stallet.

    SvaraRadera
  9. Hej Annika! Det låter så trevligt med era Malmöresor även om de är förenade med jobb! Så vackert med solnedgången där i bakgrunden av dottern och hästen.
    Ja du kan vara stolt över det lerprojektet. ser att du har intressant läsning på gång.
    Ha en fin vecka! ♥

    SvaraRadera
  10. Vacker kvällsbild på dottern och hästen! Tycker absolut du ska fortsätta med leran, dina alster är ju jättefina!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Oj, så vackra bilder på både sol, häst och dotter, men även på dina leralster! Fantastiskt resultat på första försöket med drejningen!

    Så ni har åkt skidor i kylan i dag! Tänk att det går att åka fortfarande. Här var det annars isande kalla vindar i dag. Jag, du såg ju vad Tiger har haft för sig...

    Eftersom ni missade Konstrundan på Österlen får ni boka in Norra Vätterns Konstrunda i stället! I år är det hela 5 dagar 27-28 april, 1 maj och 4-5 maj. http://www.nvbof.se/sv/konstrundan/?lid=14c61035e74301

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  12. Hortensia är en vacker blomma...en av mina favoriter:) Fin bild på dottern och hennes häst.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Njutbara bilder du tagit Annika. Jättefina alster du åstadkom i lera. Tycker helt klart du ska göra detta mera.
    Nu är helgen över och vi har varit ute en del. Det har ju varit så fint väder. I dag bar det av bort mot Strömstad och norska gränsen :-) Fikade vid en sjöbod i solen och njöt :-)
    En go kommande vecka önskar jag dej och kramar OM.
    Tina

    SvaraRadera
  14. Så himla fina bilder!! =)

    SvaraRadera
  15. Vilka fina foton på dottern och hennes fina häst!
    Du gjorde jättefina saker i lera. Klart att du skall fortsätta.
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Men ooooj!
    Vilka underbara bilder! Den i solnedgången ser ju ut som en riktig reklambild. Å vad fina de är både dottern o hästen.
    Jisses vilket fat! Va duktig du är.
    Haha...ja du får ta dig en tur till torget i Kumla...annars kan du ju börja med att kika i de små blomsteraffärerna i Örebro....;) Kan tänka mig att de kan finnas på småställen...;)
    Ha en härlig vecka!
    Kraaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  17. Inte bara lite nöjd....du ska vara jättenöjd med det vackra fatet du gjort!
    Vad härligt med en egen häst att rida ut med på stranden, men den kräver som sagt mycket av sin ägare.
    Fina bilder du fått till!
    Kram till dig! ♥
    Kicki

    SvaraRadera
  18. Men vilket fint keramikfat och skål du har kavlat och drejat!!! Det är klart att du ska känna dig nöjd, supernöjd!

    Fin måndag till dig!
    Kram♥

    SvaraRadera
  19. Å vad härligt det såg ut med ridturen vid vattnet! Så fina keramikfat! det får du fortsätta med! Kram Iréne

    SvaraRadera
  20. Hej!Vilka fina bilder om din dotter och hästen, båda är så fina!
    Jag tycker du ska fortsätta jobba med lera, snyggt!
    Har en fin vecka!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  21. Så mysigt att dotterns häst ska föla..jättespännande..hoppas vi får veta hur det går :) och så söt och fin din dotter är.
    Jobba med lera måsteväl ändå vara din talang, det var ju jättefint ju! Det "måste" du fortsätta med:)

    Hoppas du får en finfin dag vännen
    kram Lollo

    SvaraRadera
  22. Tjenare kompis.
    Vilken vacker dotter du har.
    Ja nu syns det ordentligt att det snart skall bli föl.
    Hur kul som helst.
    Du var mig en baddare på att få till det första gången.Det svåraste är att få klumpen i mitten så att den inte slänger runt och in i väggen hahahaha...
    Fatet är ju jättesött.
    Snyggt jobbat måste jag säga.Jag har grejat en hel del i lera jag också.
    Man blir jättesugen när man ser dina fina alster.
    Ha det nu riktigt gott i vintern.
    Himmel så kalla nätterna är.Aldrig under -7.
    Kramizzz på dig
    Bilderna är underbara de också

    SvaraRadera
  23. Tittar in och önskar fin helg! Hoppas att läsningen går bra... böckerna ser både spännande och viktiga ut!
    Kram♥

    SvaraRadera
  24. Hej Annika! Tittar in och vill önska dig en mysig helg!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  25. Vad fina de är! Det är nåt speciellt med tjejer o hästar!
    Jaha så du lerar, du är så duktig du!
    Trevlig kväll
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~