söndag 14 april 2013

Förra söndagen





tog vi en skidtur...


Naturligtvis blev det en fika utomhus.


Vi åkte på en sjö.
I går , lördag vaknade vi upp
 till ett helvitt landskap...igen.
Visst är det vackert men nu 
börjar det bli segt.

I går träffade jag några tjejkompisar 
som jag inte har träffat på 44 år.
Tänk att vi var oss lika...
inuti...
fast något mer moget på utsidan.
Underbart med allt tjatter och
 glada skratt då vi grävde i 
minnenas arkiv.


Så är vi barnvakt
hela helgen.
Som ni ser så
är det fullt upp.

Veckan har inneburit
många timmar på jobbet.
På måndag kan jag 
berätta lite mer
 om varför



I dag firar vi världens bästa svärmor 89 år.



14 kommentarer:

  1. Kul med små höjdpunkter i livet ,att träffa gamla vänner .här regnade det igår men nu skiner solen igen så det finns hopp att det vita försvinner ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig skidtur ni gjort! Även om det börjar bli väldigt segt, har vinter bjudit på strålande väder för utomhusaktiviteter. Vad roligt att träffa gamla vänner, och visst är det väl så att det är bara "skalet" som förändras=)

    Ha en fin söndag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Härligt med en vårlik skidtur!
    Fast nu är jag trött på all kyla! Får se om det är bättre i Danmark....
    Ha det bra!
    Lena

    SvaraRadera
  4. Visst är det vackert och härligt med vintern men som du säger så börjar man allt ledsna på den. Har varit en väldigt låååång vinter och längtan efter sommar, sol och värme är nu väldigt stor. Så skoj att träffa en vän efter så många år.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Jag älskar vintern men nu har till och med jag fått nog ;) De har lovat värme så då smälter det nog med rasande fart, I hope! Du verkar ha fullt upp med roligheter i helgen! Man kan bli lite chockad när man träffar personer som man inte sett på länge, att de skrynklat till sig så ;) för det har ju inte en själv gjort, konstigt! haha
    Ha de gott
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Jag tror nog alla tycker att det räcker nu. I dag
    har vi haft vår kär,12+ grader kl 13.55.
    Så härligt, men vi kan få ett bakslag, då får vi taga det då.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  7. Ha en fin vecka!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Barnvakt och mycket på jobbet ... kan tro att du är lite trött nu. Undrar vad det är på jobbet?
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Kram Annika!
    Önskar Dig en bra arbetsvecka.
    Caroline

    SvaraRadera
  10. Ni har snö ser jag och den har ni utnyttjat på bästa sätt :-) Här regnar det och är plusgrader. VÅRREGN !!!!
    Barnvakt i helgen då kan ni inte bättre ha det.
    Vi skulle haft dottern hemma i helgen men hon blev sjuk. Jättetråkigt :-( Men nu får vi hoppas hon piggnar i så vi kan ses snart.
    Ha det fortsatt bra vad du nu sysselsätter dej med.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  11. Oj vilken återträff..det måste ha varit underbart kul. Jag förstår att ni hade mycket att berätta. Skidtur..så hälsosamt och härligt. Vårsolen tar väl på isarna nu kan jag tro..

    SvaraRadera
  12. Tänk att det kan vara så att det knappt märks att det är årtionden sedan man träffades och att det ändå känns precis som förr! Du ser ut att ha haft en trivsam helg med både tjejträff och barnbarnsmys!! :)

    Hoppas att du får en fin måndag och start på den nya veckan! Ta hand om dig i din hektiska vecka!!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  13. Äntligen har nog våren ändå kommit till slut... efter snö och regn i lördags så har vi nu +5 grader och ett stilla vårregn :)
    Kul att träffa "gamla" kompisar och visst är det så att det bara är utsidan som förändras - inuti är man nog alltid den man alltid varit :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Underbart med tid för träff med goda vänner :) och jag har känt samma som du...man känner igen varann innanför men visst har man förändrats utanpå....

    Du tar vara på det bästa tycks det och det glädjer mig..livet är ju så värdefullt och tiden går ju alldeles för fort!
    Hoppas du får en finfin inledning på nya veckan
    Kram Lollo

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~