onsdag 6 mars 2013

Flyttlasset


har gått återigen för dottern.
Nu har hon lämnat Ystad för 
denna gång och fått en ny
adress i Malmö.
Vi var på plats i helgen för 
att hjälpa till. 

Möblerna står nu i nya lägenheten
men nyckeln får hon på torsdag 
då äntligen får hon tillgång till
sin bostad. Tur att det finns
vänners soffor som går att sova på.


Wixi, hennes häst har också fått flytta.


På plats ute i Tygelsjö nån´stans.
Här var det stall där hon stod 
 för drygt ett år sen.
Ser ni att hon ska föla om ca 10 veckor?


Får jag lov att presentera Roger...
han finns på plats i stallet.


Ett helt gäng med hundar, tre stycken samt 
Roger mötte oss då vi anlände i lördags.
Det första som Roger gjorde var att bita
hål på en foderpåse och få sig en smakportion.


Var man än gick så var han i hasorna och
 grymtade. Ibland trodde jag att det var 
en katt som lät men det var Roger som
berättade något för oss.


Utsikten från stallet var mot Öresundsbron.


I Vellinge fanns en blomsterbod 
som vi passerade på jakt efter lunch.

Nu är vi hemma och tar nya tag
inför nästa Skåneresa :)



20 kommentarer:

  1. Roger var verkligen en kul och social typ;-) Hoppas dottern och hästen ska trivas på sin nya plats! Men det är långt till Skåne. Har jag tur så flyttar sonen från Gävle närmare hemåt, då får jag chansen att pussa lite oftare på barnbarnet.

    Ha det fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Hej! Hoppas de trivs på nya plats! Vilka härliga djur! Roger...charmig:) Önskar dig en skön onsdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Kul namn på en gris.
    Vilket slit och släp ni har Hoppas att det dröjer till nästa gång.
    Jag vet exakt hur ni har det.Vi har gjort en del flyttar under åren.
    Hoppas att det går bra med fölningen när tiden är inne. Jättespännande!
    Ta det nu lugnt och njut. Våren är på G.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  4. Så bra då är det avklarat! Hästen är så fin! Å Roger vilken gosing!!!!
    Ha en bra dag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  5. Det är jobbigt med flyttlass, har gjort några vändor för mina barn innan de funnit sin plats. Gott att ni gjort det för denna gången.
    Kul med föl och Roger är ju så söt och verkar väldigt sällskaplig.
    Ha det nu fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Det blir mycket resande när barnen bor långt bort.... Känner igen det!
    Men å andra sidan får man se mycket vackert och upptäcka platser man aldrig besökt annars.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Trevligt med lite Skånevyer. Långt bort att hjälpa till med flytt men trivsamt att besöka.

    Roger påminner mig om en gris som förföljde mig på Ölsnd en gång, till familjens stora glädje....jag var inte lika entusiastisk....

    Ha det gott
    Kram
    Caroline

    SvaraRadera
  8. Ååh så mycket intressanta och bra bilder! Roger är allt en riktig charmknutte :)
    Väldigt vårlikt nere i Skåne... men snart är vi nog ifatt :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vi har pratat om Skåneresan flera år nu, men andra resmål kommer alltid före. Ni har så orsak att få besöka Skåne än här än där. hoppas att både dotter och häst ska få trivas! ♥

    SvaraRadera
  10. Gott att hon kommit så långt nu. Förstår att det blir fler resor innan det är klart. En sån mysig gris dom hade där i stallet. Mycket att tänka på i flytten både med fyrbenta och tvåbenta :-) Men härligt är det att det går mot ljusare tider nu du :-)
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  11. Barnen, stora som små.....tar med en på nya äventyr genom åren.
    Härligt med nya bekantskaper och platser :)
    Ha det gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  12. En Roger har jag haft fast hon hetter Vilma, jäklar vilket roligt svin;)...hon var precis som en hund!

    Ha det gott!
    Kramen!

    SvaraRadera
  13. Tur att det finns snälla föräldrar som har tid och möjlighet att hjälpa till när både häst och dotter ska flytta... Det är en bit till både Ystad och Malmö. Finns det inget stall och lägenhet på lite närmare håll? ;-)

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  14. Ja det är föräldrars lott....att ta nya tag...men det gör vi ju så gärna. Den där Roger ser lite farlig ut tycker jag...men skenet kanske bedrar ;-)
    Kram//

    SvaraRadera
  15. Roger var ju en social kille , spännande med föl om några veckor. Men lämna Ystad .... Kan man verkligen det ;-)

    SvaraRadera
  16. Suck...tredje gången jag försöker kommentera...Jo...jag skrev att det är tur våra döttrar har oss föräldrar, för mycket flytt är det!! Hoppas det här blir bra för A, och hon har ju mycket att se fram emot nu, föl, Roger...vilken kille!! Å vilken kille vi har fått i huset sen!! Nu är det fart vill jag lova...Tyvärr har jag åkt på en rejäl förkylning, jag som tagit semester för att vara extra mycket med nykomlingen...
    Ha en skön kväll vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. Åh vad skönt att flytten gått bra..och i Malmö bor nu båda våra döttrar ju..Där är våren mer på väg och dit åker jag gärna åter..Så fina bilder..och hästen, vad vacker den är-
    Kram och god helg till dig

    SvaraRadera
  18. Hoppas att dottern så snart som möjligt finner sig till rätt i sin nya hemstad! :)

    Nu helg och en ny ledighet! Jag hoppas att din vecka har varit bra och att du får en skön och fin helg!
    Kram♥

    SvaraRadera
  19. Tänk att Ni har en häst i familjen.Din dotter
    måste vara överlycklig. Men det är mycket
    jobb som följer.Vad spännande vet De vad det bliver för sort eller kön på fölet,ser man det i förväg oxå. Det får Du berätta för oss som
    bara har haft en dalahäst,och den var ju i trä.
    trevlig helg nu önskar /Hajan

    SvaraRadera
  20. Carina Forsberg2013-03-08 16:21

    Hej Hälsa Alida så mycket från mig och den nya lägenheten. Gullig gris, vet ett par som har en gris som husdjur, du kanske skulle prova.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~