söndag 24 februari 2013

Skidåkning


 Sportlovet har vi tillbringat i Österrike.


Både vädret och pisterna har varierat.


Herr D & D och jag flög till Munchen
där vi hyrde en bil. Efter ca 20 mil var vi framme 
i Lofer. Det ligger ca 40 minuter från Kitzbuhle 
eller Saalbach och Hinterglemm.


I Lofer ligger Hochmoos hotell där vi bodde.
Vi anslöt till en bussresa med trevliga 
människor från mellansverige.


En av de vackra utsikterna från balkongen.


Varje kväll har vi även ätit mycket mat.
Salladsbuffén kom alltid efter soppan. 
Jag förstår inte att man kan få
rum med så mycket mat i magen :).


Tack för alla trevliga kommentarer som 
har skrivits. 
Jag läser era inlägg under veckan.

19 kommentarer:

  1. Åh, så härligt! Tidigare var vi mycket i Österrike och åkte skidor, härliga backar, härlig stämning och härlig mat!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    nämen åååå...nu fångades även makens intresse och vi har suttit o dreglat över dina bilder. Alperna är en dröm för oss och det är nog bara en tidsfråga innan vi kommer dit.
    I år nöjer vi oss med tandådalen..Dottern fick välja..;) Hom har en kompis som är där då..
    ha en fin vecka!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Det där låter alldeles härligt. Kanske är det den friska luften som delvis ger aptiten tillsammans med god mat.
    Här börjar sportlovet kommande vecka men det berör mig inte mera än att ettan har lov från dagis så kanske jag sysselsätter henne en dag eller två. Ha det gott även hemma.

    SvaraRadera
  4. Hej! Låter att ni hade en mycket skön resa! Önskar dig en trevlig början på veckan!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem! Österrike är ett land man måste besöka nån gång.

    SvaraRadera
  6. Kunde ana det...Tyckte det var ovanligt lugnt och stilla här på bloggen, inlägg som sa mer än du skrev med ord...Så välkommen hem, och hoppas att det blev en mjukstart idag efter lovet!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt! Det måste va riktigt kul att åka där :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Härligt med vintersemester!!!! Det gäller att samla krafter i väntan på våren!
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Men....SÅÅÅ vackert!!!

    Vilket äventyr och vilken härlig plats ni varit på!


    Hoppas du får en finfin dag
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera
  10. Åh vad mysigt och vackert. Skulle gärna åka till österrike någon gång. Det är något särskilt med vintersemester, vi var många år irad till härjedalen runt påsk men sen vi sålde snöskotern har det inte blivit av.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Vad mysigt ni ser ut att ha haft det. Det vore en dröm att komma iväg till alperna på en skidresa, det måste jag fundera å till nästa vinter.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Härligt att komma iväg från vardagen några dagar :)
    Nu är det den gamla vanliga vardagen som gäller igen... skönt ändå att solen visat sig ett par dagar och t.o.m. takdropp :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Väl hemma med laddade batterier förstår jag :-) Kunde inte vara så svårt att ladda dom i den omgivningen.
    Här njuter jag av den strålande solen som bjudits oss några dagar nu :-) Kaffe på altanen i dag :-))))
    Ha det så gott önskar Tina och kramar OM

    SvaraRadera
  14. Så modiga ni är som gör en sådan resa varje sportlov! Bra att allt gick fint! Ha en fin vecka! ♥

    SvaraRadera
  15. Trevligt med lite vyer från Alperna!
    Det var ett antal år sedan vi var där....
    Hoppas allt är bra med dig!
    Snart dags för fika!

    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  16. Underbara Österrike, lika fint både vinter
    och sommar. Jag hsr varit flest ggr på
    sommaren. Gruss gott


    kram Hajan

    SvaraRadera
  17. Hej! Tack för din snälla hälsning! Visst är det skön att vi har fått lite sol! Önskar dig en skön torsdag! Imorn är det VÅR:)
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig resa, med både skidåkning och god mat!!! Ni ser ut att ha haft det jättefint, trots varierat väder! Jag har också haft turen att få besöka Österrike några gånger. Landet är underbart! :)

    Jag hoppas att du har samlat på dig massor av ny och stärkande energi nu!

    Fin torsdag till dig!
    Kram♥



    SvaraRadera
  19. Så härligt det ser ut!! jag har bara varit i alperna en gång och det var för 3 år sedan...och då åkte vi själva kärleken och jag. Nu har vi börjat prata om att ta med våra tonåringar på en skidresa nästa år:) Det känns som om ovanligt många har varit i alperna i år. Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~