torsdag 28 februari 2013

Mer av det goda


Mumsiga efterrätter avslutade 
 måltiden...varje kväll
där borta i Vinterlandet.


Vita vidder är som frosting.



En vy från Saalbach där vi vilade
 knäna efter första dagens åkning.


Väl hemma igen så firade 
sonhustrun födelsedag...


...ååå jag blev firad ännu en gång,
nu av en fin kompis.


En fin kompis är också min svärmor Maja.
Tänk så mycket hjälp vi fick då barnen var små.
Då äldste sonen var liten var hon
dagmamma varannan vecka eftersom jag
jobbade halvtid då. För att vi skulle ha
möjlighet att spara ihop lite pengar 
till husköp så hjälpte hon oss helt gratis.
Det var tur att vi hade friska 
föräldrar på den tiden ♥.

En fin, mjuk och värmande poncho har 
jag beställt hos Anki
(Kika på allt fint som hon gör.)

Den har Maja
på sig om kvällarna
 då hon sitter ner och
 tar det lite lugnt.

Ha en skön och trivsam helg ♥ 


20 kommentarer:

  1. Vem skulle inte vilja smaka sådana läckerheter?? Men måste man åka till Vinterlandet då kanske??

    Kram//

    SvaraRadera
  2. Underbart med vintersemester! Riktigt söt poncho!
    Kram Lena











    SvaraRadera
  3. Hej! Hoppas verkligen att vi får njuta av solen fortfarande och som du s,a värmen! Vilka go saker; mums:) Fina bilder från er semester! Poncho ser mysig ut! Önskar dig en skön fredag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken längtan jag får tillbaka till Österrike och Salbach!
    Att ha föräldrar som hjälper till med barnen är guld värt och jag försöker hjälpa mina så mycket jag kan, själv hade jag inte möjlighet att få hjälp av föräldrar men det gick bra ändå.
    Anki gör så fina saker, jag har köpt en del av henne och är så nöjd.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Härligt underbart lyxigt!!

    Så jättefin poncho!

    Tack för bloggtips...kikade in direkt...mycket fint att se och läsa där:)

    Önskar dig en fin helg.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  6. Jag ser med längtansfulla blickar på dina bilder i slalombacken. Slalomåkandet var ju en härlig vintersemester varje år när det begav sig.
    När pojkarna växte upp åkte vi till Hemavan på sportloven, det var ju så himla roligt när hela familjen gillade det. Tänker till på detta med glädje när jag påminns genom dina bilder.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  7. Åh så mycket härligheter ! Ha en fin fredag

    SvaraRadera
  8. Underbara Österrike, så mysigt, och så
    trevligt värdfolk var man kom. Och vilken god mat, jag avundas Dig lite min lilla gumma.

    KRAM FRÅN /hAJAN

    SvaraRadera
  9. Åhhh...vilken vacker poncho!! Å vilka vackra bilder från Österrike!! Jag önskar så att jag kunde och vågade stå på ett par skidor...inbillar mej att det är det ultimata när det gäller vinterupplevelser...att susa nedför de "svarta" backarna...men ja, jag håller mej till slätta ja...möjligen så stånkar jag mej uppför Myrbacken, för du hade alldeles rätt angående mina bilder, det var samma backe som vi tog oss uppför, med skillnaden att nu var det ganska djup snö som man sjönk ned i...
    Du...efterrätten på första bilden...va är det?? För inte ligger det väl en bakad potatis överst...??!!
    Ha en fin helg vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Himmel så vackert och vilken tårta. Jag funderade också på vad som låg överst på efterrätten men nu har jag ju fått svaret ifrån Rigmor hahaha!!!!
    Ponchon är ljuvlig.Du är så go mot din svärmor.Härligt att läsa.
    Ha det toppen Kramizzz Mysig helg

    SvaraRadera
  11. Åh sååå härligt det ser ut och vad gott med efterrätt varge dag :).
    Vilken tårta!!! Den ser riktigt god ut.
    Ponchon kan jag tro att Maja är glad över och känner sig fin i samtidigt som den värmer.
    Ha en bra helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  12. Åhh vad fint du har haft de..snygga bilder och fin sjal..Hörde av min mor att hon träffat dig idag..hon tycker du är så söt- och alla småbarnen också Kram och go helg/Karina

    SvaraRadera
  13. En såå härlig semester för kropp och själ!
    Det är nåt speciellt med snö ;) och goda efterrätter ;)
    Vi fick tyvärr ställa in vår vinter semester då pappa blivit allvarligt sjuk...
    Kalas kan det ju heller inte bli för mycket av ;)
    Kram och trevlig helg,
    Sussi

    SvaraRadera
  14. Så härligt med alpsemester! För många år sedan var vi i Avoriaz i Frankrike och åkte skikdor. Fantastiskt!

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  15. Så deilig å ha litt ferie ..bare kose seg og få maten servert.
    Fin ponsjo var det også..
    Koselig å bli feiret:)

    Ha ei fin uke.

    Klem.

    SvaraRadera
  16. Hej vilken härlig semester med massa skidåkning och fina vyer.
    Önskar dig en fortsatt fin söndag. Allt gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  17. Tittar in och vill önska dig en skön söndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  18. Härliga foton! Ni har säkert haft en riktigt fin resa. Nu är vårt lov slut och i morgon återgår vi till vardagen, men ett skön och avkopplande lov har vi haft!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  19. Så mycket gott, och vackra bilder. Och vilken underbar poncho, har kikat i Ankis blogg, så mycket fina saker hon gör.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Åh så härliga bilder! KRAM Petra

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~