torsdag 3 januari 2013

Vildvittror eller annat?


Vad smyger runt i skogen 
borta vid Kvarnen och Dammen?



Några Vildvittror som hoppar runt på
på grästovorna.


Smältvattnet bildade stora 
oframkomliga vattensamlingar.


Äntligen framme vid målet!
torkar fötterna och vilar 
inför tillbakagången :)


Tur med vädret hade vi 
för solen var med oss.
Tror att vi skrattade
nästan hela tiden som
vi tog oss fram i den 
vattenrika skogen.

Bild lånad av Rigmor

Här hade Karina tur som 
fann ett träd att ta tag i.

Bild lånad av Rigmor

Jag upptäckte svamp på en stubbe
och fotade men samtidigt svarade jag
 i mobilen. 

Bilden blev inte särskilt lyckad
men ett roligt minne i alla fall.

En härligt uppfriskande
dag hade vi hos Rigmor.

19 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder det syns lång väg att ni haft en fin dag ! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja där ser man vad kul bloggvänner kan ha när de träffas i det verkliga livet.

    Det skulle var kul, att få göra. Men någon som jag har. Inte bara i drömmen.
    Kanske avståndet inte är så långt. Men visst har väl Ni träffats förut om jag inte minns fel.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  3. Syns verkligen hur kul ni har haf det!
    Härligt!
    Kram
    Caroline

    SvaraRadera
  4. Vildvittror...jo,jo...det kan nog mer stämma än älvor som Karina skrev...Vilken underbar dag vi hade, sånt som man kan leva lääänge på, skratta åt många gånger...men fram kom vi, och hur är det man säger, det är inte själva målet som är resans höjdpunkt utan vägen dit...Nu gör vi om det i vår, konstnären får ta med alla sina pennor och penslar, vi tar fikakorgen...kan bli en riktig heldag!! Hoppas nu ingen drar på sej en förkylning av detta, man brukar ju förmana de små att se till att inte bli blöta om fötterna...
    Njut av dina sista dagar av ledigheten, så ses vi snart igen!!
    Kram kram vännen!!

    SvaraRadera
  5. Ja, det där var nog ena riktiga vildvittror...det är jag alldeles säker på ;o)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ser riktigt härligt ut och dessutom gissar jag ni fick den sköna riktiga trötthetskänslan på köpet.

    SvaraRadera
  7. Ja, det lyckades!
    Vilken härlig dag ni haft i skogen och inte bara härligt - kul också!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  8. Ser ut som att ni hade en mysig dag där borta i skogen!

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  9. Ja, tänk vad vatten det blir av lite snö...;)
    Härlig solskensdag ni hade i skogen!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Trotts plaskande tror jag ni hade en jättemysig dag :-)Ni har lite snö kvar ser jag. Vi har inget kvar här nu. Men men det kan ju komma mer kan jag tro :-)
    Önskar dej en riktig god fortsättning på det nya året min vän.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  11. Kunde inte bara låta bli att kika in till dig med eftersom du varit ut å skrattat å hoppat på tuvor, sett älvor å troll tillsammans med mina bloggvänner.
    Var nyfiken på dina foton också, eftersom jag kollat på både Rigmors och Karinas.
    En helt galen trevlig dag hade ni i allafall.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  12. visst är det kul, när man kan ha så
    roligt tillsammans.
    Det har man bra med goda vänner.kram/Hajan

    SvaraRadera
  13. Jag kan riktigt se er tre tossiga fruntimmer framför mig när ni skuttar fram i blötan så det skvätter runt acklorna.
    Himmel så kalla ni måste ha blivit om fötterna.
    Gud så mysigt ni måste ha när ni är ute tillsammans.Lite avis blir man ju för jag har ingen kompis som fotar.
    Ha det jättegott goa du.Skall du vara här nu?
    Kramizzzzzzar i massor

    SvaraRadera
  14. Om någon såg er kunde de allt ha gissat på vildvittror, hihi..
    Men ni ser ut att ha haft skog, alltid kul att träffas även irl.
    Önskar dig en fin helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  15. Ha! Va kul! Du är en av de tre som smög omkring där i Bergamonträsket, jag känner mig otroligt begåvad som nu listat ut vilka ni var alla tre!
    Det lät som ni hade jättekul där ni traskade omkring och hade fotosafari!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Ser väldigt uppfriskande ut (särskilt det där vita på marken). Ni verkar ha haft det härligt ;-)

    Kram//Carolina

    SvaraRadera
  17. God fortsättning på det nya året! Ni ser ut att ha haft en kul vandring :)

    SvaraRadera
  18. Och jag säger som Rumpnissarna...."vaffö gör di på dette vise?" ;o))
    Lättroad ska man vara....då kan även en liten svamp överraska!
    Ett riktigt gott 2013 önskar jag dig finaste Annika (med smala fina ben) hi hi....
    Kraaam Kicki

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~