fredag 18 januari 2013

Ballerinor



Ännu en vecka som gått snabbt.



Jag tycker att tiden går så fort.
Men det gör den ju då man har fullt upp och trivs.










Jag sydde en liten ballerinakjol till Sötnosan. 
Hon hade ingen större lust att prova den 
men kanske att hon tar med den till 
dagis någon dag och tar på 
utanpå ullunderstället.

***********

Nu är det härliga fredag
med god mat och mys.
I morgon ska det
bli sying av
hela
dan.

Närkequiltarna har stormöte 
så något ska väl tillverkas.

21 kommentarer:

  1. Vilken underbar liten kjol, hoppas att den kommer till användning. Lycka till med syingen i morgon :o)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var nog en minimini kjol ,kul med krokusar det börjar våras ,Trevlig helg , Nette

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka att ha en farmor som syr så fint!
    Rätt som det är åker den på...;o)
    Jaså, det blir gasen i botten i morrn...lycka till. Ska bli spännande att se vad det blir.
    Själv är jag uppslukad med att tillverka små tavlor, jösses så skönt att slippa måla varenda en!! :o)
    Stor fredagskram....och ha nu en toppenhelg!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Klart vi måste ha en date....kanske jag kan bjuda dig/er (Caroline) denna gång?
    Det går inte att göra små hjärtan med laptoppen.
    Du får ett osynligt idag. ;o)
    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Imorgon får du massor av inspiration, så kul att komma på "storsymöte"!
    Ha en fin dag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Trodde först du skulle på lokal...med ny kjol och allt!! Så söt hon ska bli den lilla blomman, med farmors nysydda på sej...!!
    Ja...den här veckan har faktiskt gått fort. Trött när fredagen kommer, men ikväll får jag ha både tvdosa och choklad för mej själv, mannen är på bastu...!! Gillar dom här kvällarna...!!
    Kram och skön helg vännen!!

    SvaraRadera
  7. Vilken söt kjol! Visst hade vi skönt och soligt idag! Ha det så mysigt!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  8. Söta blommor och söt kjol!!!!
    Visst går veckorna fort. Kan ju bero på att det är fullt upp.....
    Ha en skön helg!!!!

    SvaraRadera
  9. Vilken söt ballerinakjol, trodde först du sytt åt Barbie, hihi...

    Njut av helgen!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Gullig ballerinakjol! Låt det komma in lökar av alla de slag i våra hem (tyvärr tyckte jag att de som fanns att köpa var för dåliga i veckan) Hoppas på att få köpa hem ett gäng snart.
    Kram//

    SvaraRadera
  11. Det kommer att bli en liten söt Ballerina på
    dagis. Visst är det roligt att pyssla ,ed både det ena och andra.
    Typiskt Januari känslor,våren man väntar på
    tror jag.
    I dag har jag på utetempen -17. på min
    dataskärm står det att min ort har -11.
    mycket konstigt. Lycka till i helgen
    kram/Hajan

    SvaraRadera
  12. Härliga krokusar som ger vårkänsla trots att "vinternattens köld är hård..."
    Så söt och fin liten ballerinakjol - hon blir säkert jättefin i den, lilla tjejen :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Visst går tiden fort! Härligt med "löfte om vår"-blommor. Ballerinakjolen kommer säkert att användas flitigt!
    Ha en riktigt skön helg! ♥

    SvaraRadera
  14. Vilken söt ballerinakjol, hon kommer att älska den när hon väl har provat! Ska bli spännande att se vad du skapat på stormötet...

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  15. Du är verkligen en fena på att sy och att blogga tilltalande om det dessutom..jag tror säkert hon kommer leka prinsessa alldeles snart.

    SvaraRadera
  16. Låter som en toppen helg är planerad, härligt!
    Vad fint du syr =)Prinsessa kommer hon att göra i den tills det inte finns något kvar tillslut ;)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  17. Men du, vilken söt ballerina-kjol!
    Hoppas allt är bra med dig!
    Ha en fortsatt fin helg med mycket sying. (Finns det förresten ett sådant ord...??)

    Kram Sari

    SvaraRadera
  18. Instämmer med föregående kommentar/er... vilken jättesööööt kjol!!! :) Den kommer nog till användning ska du se. Små individer kan ju vara både bestämda och ombytliga! ;)

    Hoppas att du har haft en fin helg!
    Kram♥

    SvaraRadera
  19. Åh så söt liten ballerinakjol!

    Jag måste komma igång med att sy nån gång. Ella har precis fyllt 5 åt, oj vad tiden går, och hon är en riktig liten ballerina som älskar att dansa.
    Men å andra sidan stickar jag ju.....;)
    Önskar Dig en fin arbetsvecka
    Stor kram

    Caroline

    SvaraRadera
  20. Oj så fint du sytt!!
    En dröm för en liten tjej :)
    Önskar dig en fin inledning på veckan vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  21. En sådan där liten kjol ska jag sy till mitt lilla barnbarn Amanda.
    Hon säger att hon ska bli ballerina så det kommer nog att uppskattas.
    Tror till och med att det ligger ett passande tyg i skåpet!
    Trevlig blogg du har!
    Melodys matte

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~