torsdag 1 november 2012

Smått och blandat


Gillar Kärleksörtens alla färgskiftningar.
 I början då den är så där ljus,ljusgrön
för att övergå till ljusrosa och slutligen
få denna mörka djupa färgskiftning.


Vipphortensians spröda blommor
med olika färger samtidigt.


Vallmokapselns mjuka gråa nyans
passar fint färgmässigt på det lila fatet.



För flera år sen fastnade jag 
för denna ljusstake.


Ibland ställer jag undan den men
 nu har den dammats av igen.


I dag startade höstlovet för min del.
Vi har fått en hel del gjort under 
veckan på jobbet. Det är skönt.
Här hemma har vi gjort i ordning
husbilen för vinterförvaringen.
Nej jag vill inte bo i den under 
vintermånaderna. Hela Sälen är ju
fullt av hus att hyra om man vill :).


16 kommentarer:

  1. Kärleksörten....Ja den har djupnat i färg och jag tycker nog bäst om den här senare mustigare färgen som den har nu.

    Tycker din ovanliga jättecharmiga ljusstake var härlig!!!
    Kul med grejer som sticker ut lite.

    Vår husvagn har också gått i ide och sover nu sött tills våren bankar på dörren...hi...hi...
    Ha de gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Riktigt häftig ljusstake för mig som älskar gamla böcker :)
    Vi ställde in vår husbil nu härom dagen... känns lite trist, men så fort som tiden går så är det snart vår igen.
    Ser fram emot lördag och vår lilla "bloggträff" :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men vilken häftig bokljusstake! Så fint det är med vallmokapslarna också. Jag har "fröat" ut de flesta av mina. Inte för att jag vet om det hjälper. Vi ser!
    Visst känns det en aning vemodigt att föra husbilen till vinterförvaring eller nåja, ni har hunnit med en hel del!
    Ha ett fint höstlov! ♥

    SvaraRadera
  4. Vilken fin bok-ljusstake! Kul med något lite annorlunda!
    Fjällsemester är inte fel! Fick reklam om Funäsdalsfjällen och blev så sugen. Det är några år sen vi var där nu, så kanske....
    Ha en mysig kväll!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vackra blommor i den lite kyligare årstiden..namnet är fint Kärleksört..I morron är jag ej på utställningen något, men hela lördag och söndag..du kanske kommer då Rigmor och Anki kommer..vore kul att se dig..Kram Karina...aha nu läste jag Ankis kommentar..JA vad roligt..bloggträff...kram kram

    SvaraRadera
  6. Så är det ju med många saker att man ställer undan dem ett tag för att sen plocka fram dem igen. Och då kanske de får en annan plats och man tycker om dem på ett annat sätt!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Vilken fin ljusstake som åter blivit avdammad!
    Vår husbil står också i garaget för vintern nu...trist, kan jag tycka.
    Ha fin fredag och helg,
    Sussi

    SvaraRadera
  8. Kärleksörten...tog tid innan jag riktigt lärde mej tycka om den...är nog något med de "feta" bladen...hade nämligen svårt med Kalanchoe också...Men kärleksört...tacksam att ta in, står sej länge, vacker i färgen...jo men me like!!
    Vilken läcker ljusstake, passar till en "fröken"!! Har nog faktiskt sett den hos dej någon gång, för den känns igen.
    Ha det så gott, och vi ses på lördag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Vilken häftig ljustake!
    Och vallmokapslar är jag väldigt förtjust i, färgerna är otroliga och jag får alltid sticklust när jag ser dom!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Måste vara en äkta biblioteksstake, hihi! Jätterolig och annorlunda! Har lärt mej tycka om kärleksörten och har numera flera i trädgården och några kvistar i en vas som har börjat få rötter och ska fortsätta livet ute i vår.
    Och vallmokapslar... vackrare fröhus finns väl inte?

    Ha en fin allhelgonahelg.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Hej raring!
    Önskar dig en fin och mysig helg med massa ljus!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder, å vilken fin ljusstake:) Jag trodde först det var en trave med böcker, snyggt!
    Å vad roligt att fler tycker om ponchon, nu håller jag på med en stor beställning nån vecka framåt men sen är jag "fågelfri", fniss...tror jag! Bara hon hör av sig!

    Ha nu en fin helg vännen!
    KRAM!

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Vilka vackra bilder! Kameran verkar fungera perfekt!
    Fin och annorlunda ljusstake!
    Ha en fin Alla Helgons-helg!
    Vi firar helgen i Falun.
    Kram Sari

    SvaraRadera
  14. Åh vilket vackert lila fat! :)
    Vad skönt att du får lite ledigt nu (en dag extra då va?)!!!

    Apropå mitt inlägg så gäller ju dessa omständigheter även kedjor vilka säljer dyrare märkeskläder... hela branschen verkar "infekterad" och det gör ju det hela makalöst komplicerat.

    Ha nu en fin och trivsam helg!
    Kram♥

    SvaraRadera
  15. Vilken spännande ljusstake, den kan verkligen få komma fram.....

    Bo i husbil på vintern...nej då är det bättre med stuga....jag håller med ;-)

    Höstkram//
    Carolina

    SvaraRadera
  16. Hej igen... så himla trevlig att träffa dig och tack för en jättetrevlig och lärorik dag - du är en suverän guide!
    Har just landat landat med ett glas vin i soffan och nu ska jag flytta över bilderna till datorn.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~