söndag 18 november 2012

Lite grönt


 Hittade en vit novemberkaktus
i dag ute på stora köpcentrat.
Tog en liten sväng där då vi
lämnade husbilen på 
vinterförvaring i närheten.


Jag har faktiskt spanat efter 
en vit ett tag utan någon 
större framgång men i dag så...


En annan dag hittade jag den här...


En vit Cyklamen har jag haft ett tag.


Nina på Nice har fina Hyacinter.
Det är mysigt med lite 
grönt, vitt och fräscht.

En Tildabok :Vintereventyr blev 
min i dag också.

Snart ska vi cykla till Malva 
och äta lite tillsammans.
Jag har bakat en Vaniljkaka,
eller Sverigekaka, som vi
 kallade den förr,
som vi ska smaska på. 

20 kommentarer:

  1. mysiga bilder.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. vet inte hur man ska sköta om cyklamen, den blir så fort dålig :( Fick en av min kompis i rosa färg.
    Tilda boken är också på min önskelista ;)
    ~M~

    SvaraRadera
  3. Vad många fina blomster, vit hyacint måste jag köpa mig.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Härligt med lite nya blommor. Speciellt hyacinter i denna tid.
    kram fina du!
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Vackert med vita blommor!
    Har bara ljusrosa november-/jul-/påsk-kaktusar...
    Ja, dom blommar nästan året runt!
    Ha en fin start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag stod och höll i en vit novemberkaktus på ICA Maxi för ett tag sedan. Dumt nog fick dne inte följa med hem eftersom jag tyckte att jag har tillräckligt med blommor. Men nu när de röda och rosa Novemberkakstusarna börja blomma hade det inte varit så tokigt med en vit också...

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Fina saker du visar upp, visst är det ljuvligt med de första hyacinterna. På onsdag kan du komma och fynda hyacinter hos mig. 5:-/st om du handlar för 200:- eller mer, eller 15:-/st. Det är ett riktigt fyndpris. Kommer ha en hel massa erbjudanden och en tävling såklart. Glögg håller oss varma på kvällen. Kram och välkommen. Nettan

    SvaraRadera
  8. Ja Nice i Marieberg är en favorit :) mycket fint att titta på där och min dotters favoritaffär....åh...hon var sååå lycklig när hon fick praktikplats där för några år sedan och bara få vistas hela dagarna bland allt det fina de har var en riktig fullträff för henne :)
    Så fint med vit novemberkaktus!

    Önskar dig en fin vecka
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  9. Ser att du börjar ladda upp inför advent. Och vem kan motstå en hyacint nu? Och din vita kaktus kommer att blomma vackert i advent!

    Hoppas ni fick en fin dag hos Malva.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Underbara blommor! :) Jag har också både Cyklamen och vit julkaktus hemma. Älskar dessa blomster!

    Önskar dig en skön och trivsam vecka!
    Ta hand om dig!
    Kram♥

    SvaraRadera
  11. Nice Marieberg vilken härlig butik
    Jag har ett presentkort ditt
    Tror det blir att åka ditt en sväng
    Ha det gott
    Kram Karina

    SvaraRadera
  12. Fina bilder på vackra, vita blommor :) Vit novemberkaktus har jag letat efter, men inte hittat... inte än...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilka fina blommor. Gillar granen i krukan också. Hoppas kakan smakade bra som du bjöd Malva och hennes föräldrar på.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  14. Fina bilder!! Vit novemberkaktus är så fin..jag har en oxå men bara 5 st knoppar..hmm,,,Granen va häftig...kramar

    SvaraRadera
  15. Hej hej!

    Åå vilka fina bilder!
    Vad vore livet utan växter?
    vad mysigt det lät med kakbak o barnbarns fika..;)
    Jag längtar tills jag får tid att börja baka..;)
    Klart du o Kicki ska komma på fika då...ni är så välkomna..;)
    kram Katarina

    SvaraRadera
  16. Inte långt kvar till advent nu. Dags att inhandla lite smått och gott :-) I dag har jag köpt Amaryllis Två stycken. En bra på väg som jag vill ska blomma till advent och en till jul :-) Snart fram med alla ljus både ute och inne. Det ljusar upp i vintermörkret :-)
    Ha en bra jobbvecka nu.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  17. Hej där! Va gott med en bit vaniljkaka och vilka fina blommor. Vitt är verkligen rogivande!
    carin

    SvaraRadera
  18. Fina blombilder, alltid så skirt med vita blommor! Låter mumsigt med en vaniljkaka, jag som älskar vanilj i allt!! Kram Iréne

    SvaraRadera
  19. Tack själv för promenaden..Min syster tyckte du var så trevlig och gullig...Kram Karina

    SvaraRadera
  20. halloj din going Hoppas ni hade jättetrevligt hos Oljekritan idag.Visst är det vackert med vita blommor Jag har en ny sort cyklamen. Den är vit.
    Jag fick den av grannen när jag hade opererat tån.
    Jag brukar inte få dessa att överleva men peppar, peppar ta i trä den har klarat sig jättebra.Jag har slagit rekord i fråga om tid.
    Kramizzz på dig och mysig helg

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~