onsdag 7 november 2012

En ledig dag i november


...skulle man kunna sitta här
eller packa ihop ute på altanen.


Därute på altanen kan 
det mesta stå kvar 
men ändå förbereder jag
och iordningställer.



På en gammal äppelgren som tjänstgör 
som rabattavdelare har mossan 
slagit sig till ro.



Några gamla blomkrukor som 
har gjort sitt väntar på 
vidaretransport till soptippen.
 De har en tillfällig hemvist 
i cykelstället.


I en kruka finns överlevare...


...ibland står de över hela vintern.


Hoppsan...fokus på fel ställe!


Astern som överlevt frostangreppen.

Det var skönt att vara ledig några 
dagar förra veckan.


Lite något hanns med.

23 kommentarer:

  1. Mysiga bilder! Vissa blommor överlever hur länge som helst. Dom lyser verkligen upp när allt annat har frusit!
    Ha det bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att stöka undan lite inför vintervilan..söta är de överlevande små penséerna..de har säkert fröat av sig också..
    fina bilder...Jo mamma sa att jag fick sälja tavlan, hon kunde lika gärna ta en annan...men nu vill hon inte det längre..aj då...får försöka måla henne en likadan. Gulligt att de så barnen hänger upp hennes kappa..Hon gillar dem och prata ofta om att de frågar henne vad hon heter och hur gammal hon är..Ha det så gott...kram Karina

    SvaraRadera
  3. Fina bilder. En skön plats för en kaffestund på altan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Stavade som en kråka, så jag gör ett nytt försök. Kanske borde lära mig att förhandsgranska i stället... ;-)

    Inte så tokigt att kunna pyssla i trädgården i november. Tänk att det alltid finns saker som man inte riktigt hinner med...

    Du såg väl att jag hade något till dig? ;-)

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder från altanen... ser så mysigt ut och visst är det underbart med dessa överlevare i trädgården :)
    Gillar dina förslag till nästa år - Norrköping är en fin stad att fota i och svampskogen... ja dit går man med svampkorg i ena handen och kameran i den andra :)
    Och så ett stort Grattis till Awarden från Tiger - det är du värd!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Skönt för dej att få vara ledig utan direkta måsten. Absolut bästa vilan!

    Idag har vi fått snö, vitt och vackert!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. På hösten skall det mesta bort och på våren fram igen. Det är väl även det som gör det trevligt men också jobbigt med vår årstidsväxling. Skönt för dig att få läget under kontroll. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  9. Tänk att en del blommor överlever allt, frost, för mycket vatten, rådjur, ja så har det varit ute hos mig i alla fall! Ja det vore kul att träffas någon gång när jag passerar! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  10. Tänk att sommaren gick så fort, så nu får man packa ihop på altanen. Vi måste förvara en del utemöbler där, så det går inte att göra så vinterfint där ute nu...
    Ha det gott!!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Ledighet...det är nog vad du behöver, och att njuta av det vackra som finns kvar i trädgården. Både genom eget öga och kameralins...Tänk att det blommar fortfarande, om tillfälle ges i helgen ska jag kolla över domänerna här också, kanske finns någon liten överlevare här också...
    Fina bilder, du har liksom blick för detaljer och det där lilla extra...
    Gillar din anordning för det som ska till tippen...***fniss***
    Ha det så gott, och vi ses snart!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Oh vad fina överlevare Du har.Jag tycker det
    är riktigt grått i dag. I går var så underbart i sdolen, ja jag vet att det blåste som f...
    Men det var bättre än detta stänkande en hel dag.
    ja det är bara att ta.
    kram

    SvaraRadera
  13. Skulle allt oxå behöva rensa lite i trädgården inför vintern...kanske kan hoppas att snön som kom inatt döljer det till våren ;).
    Ha de gott, kram ing-Britt

    SvaraRadera
  14. Gott att känna att man gjort klart inför vintern. Lagom att ha några lediga dagar i november då. Faktiskt en hel del blommor som är försommarblommor som blommar om nu igen. Det är det milda vädret så klart. Men detta eviga regnande kunde vi vart utan. Här är vi klara med allt ute nu. Altanen där får allt stå. Bra med inglasat.
    I dag har vi satt upp en gran vid fågelbordet för vi såg att fåglarna försvinner när lövbuskarna står kala. Dom vill nog ha nått att gömma sej i.
    Ha nu en go fredag och en go kommande helg.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  15. Tittar in och säger hej och beundrar de små blommorna som klarat kylan. Här vilar nu blommor och blader under snötäcket!
    Hälsningar
    Carin

    SvaraRadera
  16. Själv har jag några rosor, Pilgrim, som frusit så vackert. Nu blir det köpeblommor.

    SvaraRadera
  17. Idag undrar jag om dina jättesöta blommor klarat frosten som kom med den iskalla natten??
    Hoppas det:)
    Jättevackra bilder..tack för dem...

    Önskar dig en finfin helg vännen♥
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  18. Du påminner mig om att det är veckor sedan jag gick och inspekterade i min trädgård. Några dagars ledighet låter som ljuv musik! Ha en skön helg! ♥

    SvaraRadera
  19. Fina bilder från din täppa!
    Önskar dig en mysig helg!
    Kramelikram

    SvaraRadera
  20. Sköönt med lediga dagar:) och få "greja" i sin egen takt...Kram Maria

    SvaraRadera
  21. Hallå där borta.Har ni vinterisolerat ert uterum?
    Det skulle jag vilja ha så man slapp att bröta med möbler och skit när hösten kommer.
    I år drog vi ett överdrag över rottingmöbeln och så får vi hoppas att det går bra.Den andra står utan något.Sådana små penseer har jag också lite varstans i trädgården och de finns kvar även om det har varit en meter snö över dem.De är fantastiska.
    Ha en riktig skön kväll och helg.
    Kramizzzz på dig

    SvaraRadera
  22. Hej Du har alltid så fina bilder. Ja nu får trädgården och uterummet vila ett tag. Ha ett skönt veckslut.
    Kram InWhite4You / Lena

    SvaraRadera
  23. Jaaa snälla, kika om du hittar nåt...skulle gärna vilja ha några fler!
    Fina bilder hos dig, såg ett par rosor i min rabatt som frosten tagit men ändå är dom fina!
    Härligt med uterum, har varken det eller balkong...har brygga iofs men där är det svårt att vinter-mysa till det;)

    Ha det fint!
    KRAAAM!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~