tisdag 16 oktober 2012

Sista turen för i år


... med husbilen gjorde vi i helgen.
Precis som för två år sen 
blev det ett besök i 
Lidköping. Solen visade vägen :).


Jag provar min nya kamera.
Inte alltid så lätt att få 
till bilderna med de 
rätta inställningarna.

Utsikt över Vänern.



Runt på smågatorna finns en 
hel del mysiga butiker.
Lidköping är också en 
stad med många konditorier 
och mysiga fikaställen.

På lördagen var det en isig
vind som gav oss en föraning
om stundande väderlek.


19 kommentarer:

  1. Heeeej...:o)
    Vilken vacker blå bild över Vänern! Du klarar inställningarna bra.
    Men första bilden....är det linsskyddet som syns eller en stickad toffla? ;o)
    Det sitter inte fast hos dig....du tar dig för allt möjligt trevligt!
    Välkommen hem!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Härlig blå bild över Vänern! Roliga molnformationer också. Låter spännande med ny kamera. Det brukar ta ett tag innan man lär sig (om man lär sig...) ;-)

    Åker man bara husbil på sommarhalvåret? Husvagn kan man ju bo i året runt, men det kanske inte går med husbil?

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med en ny kamera och om bilderna får tala klarar du av den galant redan.
    Härligt med en sista tripp för säsongen i husbilen. Använder ni den inte under vinter halvåret?
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Fiiina bilder, det där fixar du ju som en dans. Betydligt bättre än jag gör med min mobilkamera ;)
    Härligt med husbilstripp, Lidköping är vackert, tack för tips om trevligheter att göra där!
    Önskar dig en fin dag
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. Vänern är nåt alldeles speciellt, jag är född vid Vänern och jag kan känna doften när jag vill. Men visst kan det storma vara vresigt, det är ju ett innanhav.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra bilder du tagit med din nya kamera... och vad härligt att kunna välja mellan många olika konditorier! Att fika är underbart! :)

    Ha en fin dag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Lidköping är en helt ljuvlig stad, alla dessa cafeér är underbara, finns ett på torget, härliga kakor! Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Vackert vid Vänern, men förstår att det var isande kallt!!!!
    Ha en riktigt bra fortsättning på veckan!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. <Åh så vacker poncho, på förra inlägget..
    Ja snart är det ju dags att ta fram skidorna..hihi..regnet kan bli snö, var det nån som sa...så er husbil får väl gå i ide ett tag..
    Kram Karina

    SvaraRadera
  10. Men hallå!! Nu har jag missat något...NY kamera?? Va blev det?? Nyfiken...ja det är jag!!
    Här har vi också parkerat vårt andra hem...men stundtals har jag varit på väg att flytta ut igen, när musen kommit...men det är för kallt, mysfaktorn är liksom borta. Å det känns väldigt långt till våren...
    Tack för kommentarerna om mina bilder nu sist...fast ett extra stödben hade nog inte skadat...nu kommer du också ligga i rabatterna och krypa runt, med ny kamera så blir det ju så mycket roligare!!
    Ha det så gott vännen, och glöm inte Julita i november!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Jaaa eller hur Lidköping är en trevlig liten stad..jag var där i somras..butiker o outlet...så härligt så..

    SvaraRadera
  12. Hejsan Annika!
    Vad spännande med nya kameran! Fina bilder!
    Jag är inte säker på om jag någonsin varit i Lidköping...
    Vad kul det ska bli på lördag!
    Jag ser verkligen framemot det!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder... kul med ny kamera :) Ja trakterna runt Lidköping är fina... inne i Lidköping har jag nog aldrig varit däremot.
    Vi hade tänkt starta vår sista husbilstripp idag, men regnet fortsätter, så vi avvaktar tills i morgon, så får vi se.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. det är väl toppen med en ny kamera.Du kommer
    säkert underfund om denna med.

    SvaraRadera
  15. Mysigt med en liten höstutflykt så där.
    Lycka till med nya kameran nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  16. Trevligt med en husbilstur. Visst är det lite småmysigt i Lidköping, vi stannar till där ibland när vi är på väg till lysekil.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  17. Vackra naturbilder! Här regnar det fortfarande, vet inte mera hur solen ser ut...Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  18. Vad det verkar roligt med husbil! Åker ni inget på vintern?
    Vacker bild över Vänern. Förr var vi mycket i Lidköping, mina föräldrar hade gatukök där en tid.

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  19. Var i Lidköping i sommras på väg från Västkusten och upptäckte just alla "fikaställen" och små fina affärer.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~